Gå til innhold

Kortet mitt føres ikke lengre. Hvordan SLI nå?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sånn ståa er i dag, så må du bruke et annet 980 Ti er jeg redd. Men det er i ferd med å endre seg hvis jeg ikke tar helt feil, med DirectX 12, som åpner for å bruke to kort som ikke er helt like.

http://wccftech.com/microsoft-confirms-directx-12-amd-nvidia-multigpu-configurations/

Luke snakker litt om dette her:

Men det er sikkert en rekke 980 Ti på bruktmarkedet hvis du ønsker å bruke SLI(LDA implicit) i dag.

Endret av Uderzo
Lenke til kommentar

Du kan være heldig og få det som demovare, men det vil antageligvis koste mer enn det smaker. Hvorfor betale 7000kr for et 980ti når du får 1080 til samme pris?

Om jeg ikke husker feil vil klokken settes etter det lavest klokkede kortet i SLI, så må du eventuelt klokke opp manuelt om du vil det - men med dagens priser ville jeg ikke kjøpt det nytt.

Lenke til kommentar

Hmm. Kanskje bare vente noen mnd på 1080ti.. 

Måtte nok evt investert i en bedre strømforsyning også..

Hvis du ikke har skylake prosessor idag, så vil CPU'en din holde et 1080Ti ganske hardt igjen. Jeg tror selv en 6700K vil holde et 1080Ti igjen i enkelte scenarioer.

Nei, slik kan man ikkje si uten videre. Det kommer annn på spill, oppløsning etc x 73.

Tro det eller ei, så oppfører ikkje ALLE spill seg likt :)

• Liker 2
Lenke til kommentar

Du måå jo ikke ha to helt like 980Ti'er. Du kunne jo saumfart bruktmarkedet etter et rimelig kort. Da må du nok ta til takke med at du ikke får en med ferdig montert vannkjøling, eller som er fra samme produsent. Ser kanskje litt harry ut med to forskjellige kort men det fungerer.

Lenke til kommentar

nvidia sier at du kan bruke hvilket som helst kort som er 980 ti da :p har evga sc+ og gainward phoenix gs funker fett det. synes de passer veldig bra sammen egentlig. gainward kortet ser faktisk ganske bra ut, tilogmed copper heatpipes. blir fort varmt på en sommerdag da, satte lav temp limit så de throtler men går ikke under 1400 anyway. men ene kortet mitt lå på 83. fremdeles et lite stykke unna det som er max operating temp til jeg finner en løsning på kjøling. de vil jo booste til samme clock ingame men kan være litt forskjellig core clocks.

Endret av /-eple-\
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...