Trene Arnholdt Skrevet 29. juli 2016 Rapporter Del Skrevet 29. juli 2016 Har et ASUS GeForce ROG Poseidon Platinum GTX 980 Ti 6GB, som er sikkert 4-5 mnd gammelt.Skulle gjerne kjørt Sli, men siden kortet ikke finnes i salg lenger så lurer jeg på hvilke kort jeg kan kjøre med dette?.. https://www.komplett.no/product/854596# Hva må jeg passe på her? 6GB minne og 1114/1203 MHz bare? Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 29. juli 2016 Rapporter Del Skrevet 29. juli 2016 (endret) Sånn ståa er i dag, så må du bruke et annet 980 Ti er jeg redd. Men det er i ferd med å endre seg hvis jeg ikke tar helt feil, med DirectX 12, som åpner for å bruke to kort som ikke er helt like. http://wccftech.com/microsoft-confirms-directx-12-amd-nvidia-multigpu-configurations/ Luke snakker litt om dette her: Men det er sikkert en rekke 980 Ti på bruktmarkedet hvis du ønsker å bruke SLI(LDA implicit) i dag. Endret 29. juli 2016 av Uderzo Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 29. juli 2016 Rapporter Del Skrevet 29. juli 2016 Du kan være heldig og få det som demovare, men det vil antageligvis koste mer enn det smaker. Hvorfor betale 7000kr for et 980ti når du får 1080 til samme pris?Om jeg ikke husker feil vil klokken settes etter det lavest klokkede kortet i SLI, så må du eventuelt klokke opp manuelt om du vil det - men med dagens priser ville jeg ikke kjøpt det nytt. Lenke til kommentar
Trene Arnholdt Skrevet 29. juli 2016 Forfatter Rapporter Del Skrevet 29. juli 2016 Hmm. Kanskje bare vente noen mnd på 1080ti.. Måtte nok evt investert i en bedre strømforsyning også.. 2 Lenke til kommentar
Enlightened Skrevet 30. juli 2016 Rapporter Del Skrevet 30. juli 2016 Hmm. Kanskje bare vente noen mnd på 1080ti.. Måtte nok evt investert i en bedre strømforsyning også.. Hvis du ikke har skylake prosessor idag, så vil CPU'en din holde et 1080Ti ganske hardt igjen. Jeg tror selv en 6700K vil holde et 1080Ti igjen i enkelte scenarioer. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 30. juli 2016 Rapporter Del Skrevet 30. juli 2016 Hmm. Kanskje bare vente noen mnd på 1080ti.. Måtte nok evt investert i en bedre strømforsyning også.. Hvis du ikke har skylake prosessor idag, så vil CPU'en din holde et 1080Ti ganske hardt igjen. Jeg tror selv en 6700K vil holde et 1080Ti igjen i enkelte scenarioer. Nei, slik kan man ikkje si uten videre. Det kommer annn på spill, oppløsning etc x 73. Tro det eller ei, så oppfører ikkje ALLE spill seg likt 2 Lenke til kommentar
Nlklas Skrevet 30. juli 2016 Rapporter Del Skrevet 30. juli 2016 Du måå jo ikke ha to helt like 980Ti'er. Du kunne jo saumfart bruktmarkedet etter et rimelig kort. Da må du nok ta til takke med at du ikke får en med ferdig montert vannkjøling, eller som er fra samme produsent. Ser kanskje litt harry ut med to forskjellige kort men det fungerer. Lenke til kommentar
/-eple-\ Skrevet 2. august 2016 Rapporter Del Skrevet 2. august 2016 (endret) nvidia sier at du kan bruke hvilket som helst kort som er 980 ti da har evga sc+ og gainward phoenix gs funker fett det. synes de passer veldig bra sammen egentlig. gainward kortet ser faktisk ganske bra ut, tilogmed copper heatpipes. blir fort varmt på en sommerdag da, satte lav temp limit så de throtler men går ikke under 1400 anyway. men ene kortet mitt lå på 83. fremdeles et lite stykke unna det som er max operating temp til jeg finner en løsning på kjøling. de vil jo booste til samme clock ingame men kan være litt forskjellig core clocks. Endret 2. august 2016 av /-eple-\ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå