stian-hg Skrevet 25. november 2003 Del Skrevet 25. november 2003 PC- og harddiskleverandører i Los Angeles-området klør seg nå i hodet for å finne en alternativ betegnelse som verken støter afro-amerikanere eller tilhengere av røff sex. Først Arnold "The Governator" Schwarzenegger, og så enda en latterbombe, aldri bli overrasket over hva som skjer i denne staten... Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 25. november 2003 Del Skrevet 25. november 2003 Jeg har faktisk sett problemet, og det er greit for min del om man endrer det- men jeg kan vel ikke akkurat si at det har vært et stort problem for meg da! Reelt problem er det neppe.... Lenke til kommentar
Sakris Skrevet 25. november 2003 Del Skrevet 25. november 2003 Altså, hele greia er bare latterlig da! Snart blir vel krydderprodusenten Black Boy forbudt også! For ikke å snakke om Idun ketchup (jeg mener, hvorfor ikke Jonathan istedenfor Idun.. sikkert noe kjønnsdiskriminering inne i bildet der tenker jeg) Nei, vi må passe på å være politisk korrekte ja, selv innenfor dataspråket Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 25. november 2003 Del Skrevet 25. november 2003 Black Boy ble jo en stund boikottet, visste du ikke det? Vi kjøpte imidlertid bare mer for å vise sympati! Itillegg har jo freia den berømte "negro" som ikke falller i god smak hos alle. Lenke til kommentar
FiskePinna Skrevet 25. november 2003 Del Skrevet 25. november 2003 For ikke å snakke om Idun ketchup Ja, for det er meget diskriminerende å bare bruke navnet på en norrøn gud. Ja, nesten litt nasjonalsosialisitisk. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 25. november 2003 Del Skrevet 25. november 2003 Black boy og negro er ganske så rasistiske i navnet, og burde byttet navn. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 25. november 2003 Del Skrevet 25. november 2003 Du er vel en av de som boikotter dem... Må jeg kjøpe dobbeldose kanel for å forhindre tap pga deg neste gang vi skal ha kanel? Det er ikke rasistisk med "negro", som det jeg vet (dessverre har jeg enda ikke begynt med spansk, noe som det er kjekt å kunne) betyr sort på spansk. Black boy har ingen veldig betydning på norsk da. Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 25. november 2003 Del Skrevet 25. november 2003 Black Boy betyr Sort Gutt om du ikke visste det. Samtidig er "boy" et uttrykk brukt om mannlige negere, på nedsettende vis, i slavetida. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 25. november 2003 Del Skrevet 25. november 2003 Hvilken betydning ordet har på norsk er revnende likegyldig. For det første så er ordet boy rettet mot svarte veldig støtende, for det andre så er det bilde av en neger som godt kan være en slave. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 25. november 2003 Del Skrevet 25. november 2003 Ja jajaajjajaja! Black boy betyr sort mann. Dette ble/blir ordet n'igger sensuert med i forumet. Rasistisk som bare det altså! Boy ble i USA brukt nedsettende som negrene. Ikke i Norge. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 25. november 2003 Del Skrevet 25. november 2003 jeeeez! De aller fleste i Norge vet at boy ble brukt nedsettende mot negere i USA. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 25. november 2003 Del Skrevet 25. november 2003 Men brukes/ble det brukt i Norge? Nei! Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 25. november 2003 Del Skrevet 25. november 2003 (endret) Og hva pokker har det med saken å gjøre? Engelsk er andrespråket til de aller fleste i Norge. Endret 25. november 2003 av olsen Lenke til kommentar
Den Røde Tsar Skrevet 25. november 2003 Del Skrevet 25. november 2003 Og vi bør gå foran de teite amerikanerne med en godt eksempel! Black Boy ble jo en stund boikottet, visste du ikke det? Vi kjøpte imidlertid bare mer for å vise sympati! Hva har det med saken å gjøre? At "dere", altså morra di kjøper mer krydder med afroamerikaner utapå? Det sa du bare for å provosere... Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 25. november 2003 Del Skrevet 25. november 2003 Ja, jeg sa det for å rpovosere. Men det er en viss sannhet i at mamma kjøpe ekstra mye krydder i sympati. Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990 Skrevet 25. november 2003 Del Skrevet 25. november 2003 Rart at en del folk her som kaster ordet "rasisme" rundt som bare det syns denne saken er "latterlig". Det ville jo gått glatt ned i tankegangen til enkelte av dere, men det ser ut som man ikke er særlig konsekvent... Jeg vil se den ekte nyhetssaken om dette. Kan godt være at ITavisen har gjort litt tull med denne saken for at den skal høres interessant ut, vet ikke. Uansett er det ikke leverandørene som er ansvarlig for Master/Slave betegnelsen, det er jo harddisk produsentene som har alltid brukt dette, og det er jo de som setter denne betegnelsen på varene... Syns de kunne bare skiftet det til Primary/Secondary. Tada! Lenke til kommentar
Den Røde Tsar Skrevet 25. november 2003 Del Skrevet 25. november 2003 Tenker nok det er visse folk som ville likt Master/Nigger bedre jeg... Lenke til kommentar
Solarstone Skrevet 25. november 2003 Del Skrevet 25. november 2003 (endret) for det første ordet "neger" er ikke et ord som de mørke/svarte har valgt selv! tenk på det...! hvis du er hvit/normann/etc hvorfor er da "svarte/mørk huda" negre!?..ikke noe logisk bak det annet en Egoisme og uvitenhet. Endret 25. november 2003 av darapa Lenke til kommentar
Den Røde Tsar Skrevet 25. november 2003 Del Skrevet 25. november 2003 Sier du det... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå