Gå til innhold

"Master/slave" politisk ukorrekt

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Altså, hele greia er bare latterlig da! Snart blir vel krydderprodusenten Black Boy forbudt også! For ikke å snakke om Idun ketchup (jeg mener, hvorfor ikke Jonathan istedenfor Idun.. sikkert noe kjønnsdiskriminering inne i bildet der tenker jeg)

Nei, vi må passe på å være politisk korrekte ja, selv innenfor dataspråket :no:

Lenke til kommentar

Du er vel en av de som boikotter dem...

Må jeg kjøpe dobbeldose kanel for å forhindre tap pga deg neste gang vi skal ha kanel? ;)

Det er ikke rasistisk med "negro", som det jeg vet (dessverre har jeg enda ikke begynt med spansk, noe som det er kjekt å kunne) betyr sort på spansk.

Black boy har ingen veldig betydning på norsk da.

Lenke til kommentar

Og vi bør gå foran de teite amerikanerne med en godt eksempel! :roll:

Black Boy ble jo en stund boikottet, visste du ikke det? Vi kjøpte imidlertid bare mer for å vise sympati!

Hva har det med saken å gjøre? At "dere", altså morra di kjøper mer krydder med afroamerikaner utapå?

Det sa du bare for å provosere...

Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990

Rart at en del folk her som kaster ordet "rasisme" rundt som bare det syns denne saken er "latterlig". Det ville jo gått glatt ned i tankegangen til enkelte av dere, men det ser ut som man ikke er særlig konsekvent...

Jeg vil se den ekte nyhetssaken om dette. Kan godt være at ITavisen har gjort litt tull med denne saken for at den skal høres interessant ut, vet ikke.

Uansett er det ikke leverandørene som er ansvarlig for Master/Slave betegnelsen, det er jo harddisk produsentene som har alltid brukt dette, og det er jo de som setter denne betegnelsen på varene...

Syns de kunne bare skiftet det til Primary/Secondary. Tada! ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...