PoleCat Skrevet 25. november 2003 Del Skrevet 25. november 2003 Jeg har hatt denne kjøleren en stund nå, og er kjempefornøyd med temperaturene jeg oppnår. Det er ikke problemet. Før (og etter) jeg kjøpte denne kjøleren leste jeg en del tester og reviews av den, og i nesten samtlige av disse scora den veldig høyt på lydnivå (altså at den var stillegående). Hos meg er lyden så høy på 4000rpm at det nesten ikke går an å være i rommet den står i. Ved 2500rpm hører jeg ingenting. Det er som at ved ca 3000rpm er det et overgangspunkt fra helt stille til bråkmaker nr.1! Kan dette ha med at den eller HK f.eks vibrerer såpass mye ved denne hastigheten, og at det ikke er skikkelig festa? Har laga et lydklipp fra mikken på skrivebordet, om det kan gi en liten pekepinn. Første 7 sek er ved 4800rpm, deretter hører dere at jeg stiller ned hastigheten til 2800rpm. (NB! Lav lyd på mp3-fil, skru opp volumet litt. Dårlig kvalitet i slutten av filen) Anyways; viftelyd.mp3 (243kb) Er det andre som har erfaringer med denne kjøleren? Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 25. november 2003 Del Skrevet 25. november 2003 Trur det er noke med at ved ca 3k RPM så blir det så masse turbulens i lufta, at den bråker masse meir.. eller noke slikt Er sånn med Volcano 11+'en min også, idet eg passerer 3200rpm så bråker den som berre juling, mens den på ca 2500 rpm er ganske lydlaus.. Lenke til kommentar
KarateK1d Skrevet 25. november 2003 Del Skrevet 25. november 2003 (endret) Jeg har også volcano 12 den begynner å bråke rundt 3500rpm. men synes ikke støyen blir plagsom før den passerer 4000rpm bare å kjøpe seg nye høytalere til pc'n/sterioen og skru opp lyden Endret 25. november 2003 av KarateK|d Lenke til kommentar
Flames Skrevet 25. november 2003 Del Skrevet 25. november 2003 Å ja.. Hadde en Volcano11+ før.. Den bråkte som fy ved 3000rpm. Det du kan gjøre for å minske lyden er å ta av den teite viftegrillen som står på den.. Lenke til kommentar
insider Skrevet 25. november 2003 Del Skrevet 25. november 2003 enkameratr av meg som har en slik vifte .. høres ut som et jetfly når den går på 4000rpm Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 25. november 2003 Forfatter Del Skrevet 25. november 2003 enkameratr av meg som har en slik vifte .. høres ut som et jetfly når den går på 4000rpm Litt rart at den scorer så høyt på lydnivå da... Lurer på åssn andre da høres ut.. Lenke til kommentar
sparks Skrevet 25. november 2003 Del Skrevet 25. november 2003 Volcano 9 bråker som et fly på 4800 rpm! Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 25. november 2003 Forfatter Del Skrevet 25. november 2003 Finnes det noen genuine måter å dempe flymotoren litt på da? Jo mer en isolerer inn kabinettet, jo varmere blir det jo, så det er utelukket. Har et hørselvern på jobben, mulig jeg kan prøve det.. Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 25. november 2003 Del Skrevet 25. november 2003 Det blir ikke varmere i kabinettet hvis du isolerer fornuftig, dvs. at du ikke dekker åpninger o.l. Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 25. november 2003 Del Skrevet 25. november 2003 Kjøler den virkelig ikkje godt nok på ca 2500rpm f eks?? Det gjør iallefall min volcano 11 Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 26. november 2003 Forfatter Del Skrevet 26. november 2003 Kjøler den virkelig ikkje godt nok på ca 2500rpm f eks?? Det gjør iallefall min volcano 11 Jo ved 166x11 gjør den det. Men ved 210x11 ligger den noen grader for høyt ved 2500rpm etter min mening. Men jeg klarer meg nok. Lenke til kommentar
bigbom Skrevet 26. november 2003 Del Skrevet 26. november 2003 (endret) Finnes det noen genuine måter å dempe flymotoren litt på da?Jo mer en isolerer inn kabinettet, jo varmere blir det jo, så det er utelukket. Har et hørselvern på jobben, mulig jeg kan prøve det.. Det å totalisolere kabinettet , er ikke nødvendig. Ley er jo ikke annet enn vibrasjoner i luft. Så for å hindre vegger å vibrere, (Sidevegger) legg pakknings list i kryss på sideplatene. Fra hjørne til hjørne. og legg også pakknings list rundt alt som ikke sitter helt fast på kabinettet. Eksterne deksel etc... Hvis du ikke har pakkningslist, så kan en prøve med papirteip. Men ikke den billige dritten som en får på Nille og Europris. Når en kjenner på teiprullen så skal den være fast men ikke hard. Endret 26. november 2003 av bigbom Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå