Enlightened Skrevet 29. juli 2016 Del Skrevet 29. juli 2016 (endret) Hei! Har en 98 Mod toyota carina som jeg idag var på verksted og byttet alle drivreimene på, grunnet en slitelyd som indikerte at reimene var dårlige. I etterkant av dette oppdaget jeg en høyfrekvent hisselyd(slik man hører ofte fra elektronikk) som kommer fra akkurat det området(Slitelyden fra reimene forsvant). Er det slik at nye reimer må "kjøres inn" og kan lage litt slike lyder i starten når de er nye? Leste på nettet at dette også kan skyldes dårlig stramming av reimer, og det får jeg jo ikke klaget på før mandag :/ Må reimene kjøres inn, eller kan de på noen måte lage lyd når de er nye, som er normalt? Endret 29. juli 2016 av Enlightened Lenke til kommentar
Opelduude Skrevet 29. juli 2016 Del Skrevet 29. juli 2016 Høres ut som det skulle vært strammet litt mer ja. Det er ikke farlig å kjøre med enn så lenge. Lenke til kommentar
Enlightened Skrevet 29. juli 2016 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2016 Høres ut som det skulle vært strammet litt mer ja. Det er ikke farlig å kjøre med enn så lenge. Så jeg kan trygt kjøre med det uten å engste meg? Lenke til kommentar
E.C. Skrevet 29. juli 2016 Del Skrevet 29. juli 2016 Bør jo bytte strammere og løpehjul i samme slengen hvis det er lenge siden sist. Lenke til kommentar
Opelduude Skrevet 31. juli 2016 Del Skrevet 31. juli 2016 Er vel bare mekanisk stramming på de gamle Toyotaene mener jeg å huske. Det er ikke farlig å kjøre med en liten stund. Lenke til kommentar
Enlightened Skrevet 31. juli 2016 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2016 Er vel bare mekanisk stramming på de gamle Toyotaene mener jeg å huske. Det er ikke farlig å kjøre med en liten stund. Tror også det er mekanisk ja. Skal innom å klage på jobben demmes i morgen Lenke til kommentar
guest_anon Skrevet 2. august 2016 Del Skrevet 2. august 2016 vanlig med ltit lyd i begynnelsen, men hvis reimhjulet ditt er slitt så må dette også byttes. Hjelper ikke å bytte bare reima hvis sporet i skiva er slitt, da sliter du ut den nye reima på null komma niks. Dette gjelder V-reimer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå