Gå til innhold

Kan jeg sjekke om en variabel er i bruk ved å søke på deler av navnet i Lua?


Anbefalte innlegg

Jeg har denne koden for å sjekke om en variabel er opptatt når jeg kjører en timer:

if UtsattInngangSone and UtsattInngangSone2
then
UtsattInngangSone3 = SettSoneID
local function OnInngangsTimer3()
gir.TriggerEventEx('MediePC-inngang '..UtsattInngangSone3..' på',18,0)
UtsattInngangSone3 = nil
print("kjører nummer 3")
end

UtsattInngang3 = gir.CreateTimer(nil, OnInngangsTimer3, nil,0);
UtsattInngang3:Arm(5000);

elseif UtsattInngangSone
then
UtsattInngangSone2 = SettSoneID
local function OnInngangsTimer2()
gir.TriggerEventEx('MediePC-inngang '..UtsattInngangSone2..' på',18,0)
UtsattInngangSone2 = nil
print("kjører nummer 2")
end

UtsattInngang2 = gir.CreateTimer(nil, OnInngangsTimer2, nil,0);
UtsattInngang2:Arm(5000);

else
UtsattInngangSone = SettSoneID
local function OnInngangsTimer()
gir.TriggerEventEx('MediePC-inngang '..UtsattInngangSone..' på',18,0)
UtsattInngangSone = nil
print("kjører nummer 1")
end

UtsattInngang = gir.CreateTimer(nil, OnInngangsTimer, nil,0);
UtsattInngang:Arm(5000);
end

Kan jeg istedenfor sjekke om det fins noen verdi av UtsattInngangSone med et tall etter og så bare kjøre den neste timeren med variablen UtsattInngangSone pluss én? Da kan jeg få lagt til noen ekstra av dette.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...