geita_ Skrevet 1. august 2016 Del Skrevet 1. august 2016 Jeg har da gitt noen slanter til tiggere før men bruker ikke det som et argument for at jeg ikke liker dem. Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 1. august 2016 Del Skrevet 1. august 2016 Bla bla bla. Skal du kverulere for å kverulere så er det akkurat det svaret du fortjener. Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 1. august 2016 Del Skrevet 1. august 2016 (endret) Litt sånn som "negre er late drapsmenn" bare henviser til late drapsmenn som er svarte i huden, og på ingen måte stigmatiserer en gruppe basert på hudfarge, eller?Finnes det en gruppe late negere som bor sammen i Oslo og dreper andre mennesker åpenlyst? Eller er miljøproblemer med sigøynere i Norge bare stigmatisering? Problemet med forsøpling er bare en illusjon? Endret 1. august 2016 av Abigor 5 Lenke til kommentar
Sheasy Skrevet 2. august 2016 Del Skrevet 2. august 2016 Finnes det en gruppe late negere som bor sammen i Oslo og dreper andre mennesker åpenlyst? Eller er miljøproblemer med sigøynere i Norge bare stigmatisering? Problemet med forsøpling er bare en illusjon? Du må gjerne vise meg at jeg tar feil, men jeg har inntrykk av at de fleste snakker om "sigøynere", ikke "sigøynere som førsøpler, stjeler og bæsjer på gaten". Jeg er rimelig sikker på at jeg kan sitere et titalls innlegg om sigøynere generelt, ikke sigøynere som bedriver en viss adferd. 1 Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 2. august 2016 Del Skrevet 2. august 2016 Det er klart og tydelig at vi ikke har problemer med TIGGERE, for hvis denne tråden hadde handlet om TIGGERE så hadde du kanskje hatt rett, men nei det handler om romfolk som forsøpler og som raner, og som driver annen kriminalitet vi ikke liker!!!! Tror du noe annet så må du ta en titt over de forrige sidene for det kommer ganske klart frem av alle sammen. Kanskje skaffe deg nye briller, eller kanskje du bare ser hva du har lyst til å se? 2 Lenke til kommentar
Sheasy Skrevet 2. august 2016 Del Skrevet 2. august 2016 (endret) Vet du hva? Jeg tar deg på ordet, og går gjennom hele tråden. Hypotese: Det handler om "romfolk som forsøpler og som raner, og som driver med annen kriminalitet vi ikke liker!!!" Eventuelle klammeparanteser i påfølgende sitater er mine kommentarer. Sigøynerene må bare gi slipp på søppelkulturen sin, så blir ting bedre. Stemmer at de ikke liker rom-folket så godt, det grenser til hat. Men en veldig viktig ting er å skille på diskriminering og å ikke godta visse ting. De nekter å få seg jobber, de stjeler, de okkuperer områder (delvis hvertfall) og er ekstremt fientlige mot alle andre enn deres egne. De har oppført seg som dritt i hvertfall hundrevis av år. Da må man forvente å bli behandlet slik også. Og rapporter ifra Amnesty og andre raddisorganisasjoner blir som regel skrevet med en venstrevridd agenda i tankene. I Romania så er det mange tiltak for å prøver å bekjempe romfolkets mangel på utdannelse, alle romfolk har rett på skolegang, men problemet er at de ikke vil, de liker å leve på farten og ikke ha noe skolegang, derfor er jeg mot at vi behandler de som barn, vi må sette krav til de så vi ikke syr puter under armene til de og gjør de en bjørnetjeneste. Sigøynere har sluttet å ta med barna sine, fordi politiet tar dem. Barn har ikke lov til å leve slik sigøynere gjør i Norge. Og merkelig nok så kommer de nesten alle fra en og samme bedritne kultur, sigøynerkulturen. Du vet, den som handler om å stjele, svindle og å bedrive mafialignende kriminalitet og samfunnskontroll. De som nekter å være en del av storsamfunnet men som KREVER å få alle godene fra storsamfunnet (unntatt utdannelse da). Alle her i tråden diskrimineres altså daglig. Jenta i videoen diskrimineres også daglig, helt uavhengig om hun er utkledd som barnetyv [å kle seg som en sigøyner blir her sidestilt med å kle seg som en barnetyv] i Unicef filmer eller ikke. De [sigøynere. Ikke tiggere. Ikke folk som forsøpler. Ikke folk som raner. Sigøynere.] får avvikle sin kultur og la seg bli en en del av storsamfunnet med de PLIKTER og rettigheter som det fordrer. Frem til det så er det eneste riktige å ignorere dem. Tror ikke godhetstyrannene er særlig interessert i å få avslørt at sigøynere som gruppe er et skittent, bråkete, løgnaktig folkeferd som livnærer seg som tyver og svindlere. Diskriminering av sigøynere er ok. Sigøynere har en kollektiv kultur der svindel, løgn og tyveri er en del av den. Det alene er god nok grunn til å behandle sigøynere annerledes enn de fleste andre. Jeg mener du er skremmende naiv om du ikke diskriminerer sigøynere. Konklusjonen er at romfolket vil ikke hjelpes. Og da fortjener de ikke hjelp. Og de ønsker ikke å bidra til å endre oppfatningen andre har om dem ved å ha noe som kan minne om normal folkeskikk. Og da fortjener de ikke den respekten jeg normalt viser alle folkeslag. Men så har vi ikke blånektet å gi slipp på en kultur som handler om å stjele, lyve og svindle. Du sier jeg trenger nye briller hvis jeg ikke ser at det er snakk om "romfolk som forsøpler og som raner, og som driver annen kriminalitet vi ikke liker!!!" (min utheving). Vel, da trenger jeg åpenbart nye briller, for jeg ser bare prat om sigøynere generelt. Endret 2. august 2016 av Sheasy 1 Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 2. august 2016 Del Skrevet 2. august 2016 Du ser jo at de PRATER OM folk som FORSØPLER, SVINDLER og driver med KRIMINALITET.JA! Du trenger nye briller! 3 Lenke til kommentar
Sheasy Skrevet 2. august 2016 Del Skrevet 2. august 2016 Så, ettersom de snakker om sigøynere, ikke sigøynere som forsøpler, svindler og driver med kriminalitet, så betyr det da at du mener sigøynere forsøpler, svindler og driver med kriminalitet? Hva med de to sigøynerbarna jeg er i jevnlig kontakt med i forbindelse med arbeid, som kommer fra helt vanlige, stabile, etablerte hjem? Forsøpler de? Svindler de? Driver de med kriminalitet? De er sigøynere, tross alt. Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 2. august 2016 Del Skrevet 2. august 2016 ''Sigøynerene må bare gi slipp på søppelkulturen sin''''De nekter å få seg jobber, de stjeler, de okkuperer områder (delvis hvertfall) og er ekstremt fientlige mot alle andre enn deres egne.''''I Romania så er det mange tiltak for å prøver å bekjempe romfolkets mangel på utdannelse, alle romfolk har rett på skolegang, men problemet er at de ikke vil, de liker å leve på farten og ikke ha noe skolegangOrker ikke dra ALT fra alle sitatene dine, men her har du noen få hvor de gjør det klart og tydelig om hvem de prater om. Om du har lyst til å leke blind så kan jeg ikke tvinge deg til å se noe du nekter å se. Lenke til kommentar
Sheasy Skrevet 2. august 2016 Del Skrevet 2. august 2016 "Muslimer er terrorister." "Negre er drapsmenn." "Menn er farlige voldtektsmenn." Helt problemfrie sitater, ja? Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 2. august 2016 Del Skrevet 2. august 2016 Det er absolutt IKKE det som står. Nå leker du med andre sine ord igjen på eget initiativ. 2 Lenke til kommentar
Sheasy Skrevet 2. august 2016 Del Skrevet 2. august 2016 Nei, dette er mine påstander. De er helt korrekte, ikke sant? Det som står i de sitatene er at det finnes muslimske terrorister, det finnes svarte drapsmenn og det finnes menn som voldtar. Det står ikke at muslimer er terrorister, det står ikke at negre er drapsmenn, og det står ikke at menn er farlige voldtektsmenn. Eller, er det kanskje helt fullstendig idiotisk? Og, betyr ikke "sigøynere stjeler" at sigøynere stjeler (!), og ikke at sigøynere som stjeler stjeler? 1 Lenke til kommentar
Vice Skrevet 2. august 2016 Del Skrevet 2. august 2016 (endret) Slik jeg har forstått er det forskjell på sigøynere og romfolk. Sigøynere her til lands vil ikke assosiere seg med romfolk. Problemet her til lands i byene er altså ikke med etablerte, stabile norske hjem (Selv om man har hatt sin dose problemer med dem også, se tidligere postet artikkel). Problemet er med omflakkende romfolk som ødelegger og bedriver kriminalitet. At det (for enkelte) ikke er åpenbart at folk snakker om disse tyder bare på at det er viljen det står på, selv om det blandes litt i begrepene mellom sigøyner og romfolk. Endret 2. august 2016 av Vice Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 2. august 2016 Del Skrevet 2. august 2016 Herregud da mann, du kan ikke være moro å ha med på fest! 2 Lenke til kommentar
Sheasy Skrevet 2. august 2016 Del Skrevet 2. august 2016 Slik jeg har forstått er det forskjell på sigøynere og romfolk. Sigøynere her til lands vil ikke assosiere seg med romfolk. Problemet her til lands i byene er altså ikke med etablerte, stabile norske hjem (Selv om man har hatt sin dose problemer med dem også, se tidligere postet artikkel). Problemet er med omflakkende romfolk som ødelegger og bedriver kriminalitet. At det ikke er åpenbart at folk snakker om disse tyder bare på at det er viljen det står på, selv om det blandes litt i begrepene mellom sigøyner og romfolk. Jeg foreslår at du slår opp ordene. Herregud da mann, du kan ikke være moro å ha med på fest! Heldigvis er det nok av folk som er uenige, jeg håper du også har det gøy de gangene du er på fest. Du velger å avslutte med en spydighet, antar jeg? 1 Lenke til kommentar
empty_ Skrevet 2. august 2016 Del Skrevet 2. august 2016 (endret) . Endret 4. august 2016 av empty_ 4 Lenke til kommentar
Nukleosid Skrevet 2. august 2016 Del Skrevet 2. august 2016 (endret) "Muslimer er terrorister." "Negre er drapsmenn." "Menn er farlige voldtektsmenn." Helt problemfrie sitater, ja? Det er hevet over enhver tvil at jeg og andre som har negative erfaringer med romfolk, snakker om våre erfaringer. Selvsagt finnes det de blant romfolket som ikke forsøpler, driter i bakgårder, stjeler fra butikker og gir heroin til spedbarn, men vi snakker om de som gjør det (som for øvrig er i flertall, bortsett fra det med heroin til spedbarn som jeg antar og håper er i et mindretall). Skulle vi hele tiden poengtert det, hadde det blitt veldig mye unødvendig tekst da de fleste skjønner at det er flertallet vi snakker om, og ikke alle. At du ikke forstår det, eller kanskje heller ikke vil forstå det bare for å ha noe å kverulere på når du har gått tom for argumenter, er ikke vår skyld. Skulle jeg omskrevet mine innlegg, hadde det blitt noe lignende (tar utgangspunkt i det du siterte fra meg): "Konklusjonen er at de blant romfolket som stjeler, driter på gaten, forsøpler og bedriver kriminalitet vil ikke hjelpes. Og da fortjener de som stjeler, driter på gaten, forsøpler og bedriver kriminalitet ikke hjelp. Og de som stjeler, driter på gaten, forsøpler og bedriver kriminalitet ønsker ikke å bidra til å endre oppfatningen andre har om dem som stjeler, driter på gaten, forsøpler og bedriver kriminalitet ved å ha noe som kan minne om normal folkeskikk. Og da fortjener de som stjeler, driter på gaten, forsøpler og bedriver kriminalitet ikke den respekten jeg normalt viser alle folkeslag som vanligvis ikke stjeler, driter på gaten, forsøpler og bedriver kriminalitet." Du ser at det blir unødvendig mye tekst, og mye vanskeligere å lese, når 99% likevel forstår hva jeg mener om det unødvendige ikke er med. Endret 2. august 2016 av Molekylet 2 Lenke til kommentar
Vice Skrevet 2. august 2016 Del Skrevet 2. august 2016 Jeg foreslår at du slår opp ordene.Jeg foreslår at du spør disse norske sigøynerene fra norske stabile hjem som du påståelig jobber med daglig. Lenke til kommentar
Nukleosid Skrevet 2. august 2016 Del Skrevet 2. august 2016 Jeg foreslår at du slår opp ordene.Jeg foreslår at du spør disse norske sigøynerene fra norske stabile hjem som du påståelig jobber med daglig. Godt poeng. Jeg snakker også om omreisende romfolk. Ikke om bosatte sigøynere. 1 Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 2. august 2016 Del Skrevet 2. august 2016 Heldigvis er det nok av folk som er uenige, jeg håper du også har det gøy de gangene du er på fest. Du velger å avslutte med en spydighet, antar jeg? Assume = to make an 'ass' out of 'u' and 'me'. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå