Gå til innhold

Ny romleir midt i ekebergparken?


Gjest Slettet+6132

Anbefalte innlegg

Det er diskriminering.

For noe tull. Det er snakk om livets realiteter, ingenting med diskriminering å gjøre.

Du går forbi en gjeng gutter som står ved fotballbanen på kvelden i fotballdrakter, velger å gå rett forbi. Du skal gå forbi en annen gjeng som ser 'harde' ut. Du velger å gå en annen vei, gå omvei.

Det har ingenting med diskriminering å gjøre. Hva har det med å gjøre?

Endret av KarpeSkrotum
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er stor forskjell på å gjøre noe med intensjon og å gjøre noe uten intensjon, er det så vanskelig å forstå? Du må bevise at personene på videoen gjør dette med intensjon og at de har holdninger som er kontinuerlig diskriminerende, du kan ikke generalisere ved å ta en masse engangs eksempler og oppblåse meningene dine.

Selvsagt er intensjoner viktige, men ikke for om det er diskriminering eller ikke, fordi det ikke er et krav. Jeg kan gjenta definisjonen jeg bruker:

 

"Diskriminering er forskjellsbehandling basert på gruppe/klasse/etc., heller enn individuelle egenskaper."

 

Her er hva Wikipedia sier:

 

Forskjellsbehandling eller diskriminering er et sosialt og politisk fenomen som innebærer at en person eller gruppe av personer særbehandles eller behandles på særskilt vis kun eller hovedsakelig på grunn av gruppetilhørighet eller andre faste personlige egenskaper.

In human social affairs, discrimination is treatment or consideration of, or making a distinction in favor of or against, a person or thing based on the group, class, or category to which that person or thing is perceived to belong to rather than on individual merit.

Du er enig i at Anano ble behandlet dårligere etter klesskiftet, så du er med andre ord enig i at hun ble diskriminert basert på definisjonen jeg har lagt frem. Men, du er ikke enig i at hun ble diskriminert. Ergo, så er du uenig i definisjonen. Det er ikke en spesielt interessant diskusjon.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Det er stor forskjell på å gjøre noe med intensjon og å gjøre noe uten intensjon, er det så vanskelig å forstå? Du må bevise at personene på videoen gjør dette med intensjon og at de har holdninger som er kontinuerlig diskriminerende, du kan ikke generalisere ved å ta en masse engangs eksempler og oppblåse meningene dine.

Selvsagt er intensjoner viktige, men ikke for om det er diskriminering eller ikke, fordi det ikke er et krav. Jeg kan gjenta definisjonen jeg bruker:

 

"Diskriminering er forskjellsbehandling basert på gruppe/klasse/etc., heller enn individuelle egenskaper."

 

Her er hva Wikipedia sier:

 

Forskjellsbehandling eller diskriminering er et sosialt og politisk fenomen som innebærer at en person eller gruppe av personer særbehandles eller behandles på særskilt vis kun eller hovedsakelig på grunn av gruppetilhørighet eller andre faste personlige egenskaper.

In human social affairs, discrimination is treatment or consideration of, or making a distinction in favor of or against, a person or thing based on the group, class, or category to which that person or thing is perceived to belong to rather than on individual merit.

Du er enig i at Anano ble behandlet dårligere etter klesskiftet, så du er med andre ord enig i at hun ble diskriminert basert på definisjonen jeg har lagt frem. Men, du er ikke enig i at hun ble diskriminert. Ergo, så er du uenig i definisjonen. Det er ikke en spesielt interessant diskusjon.

 

 

En definisjon er ok å ha, men du kan ikke bruke den på mennesker uten å ha et objektivt syn på saken, noe verken du eller videoen har. Meningene til personene i videoen er ikke tatt høyde for og videoen har derfor ingen vitenskapelig tyngde.

Endret av Janbanan123
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Du får bare holde på. Hvis du virkelig vil hevde at "den setningen betyr ingenting" ikke betyr noe, selv om du tydelig demonstrerer at du forstod nøyaktig hva betydningen var, så skal ikke jeg stoppe deg. Jeg har ingen anelse om hva du får ut av det der, men kjør på.

Lenke til kommentar

Så, det du sier er at måten folk reagerer på forandret seg etter klesskiftet? Vi har et ord for det, diskriminering.

 

Edit til din edit: Jeg har ikke kalt noen onde, jeg har vist at diskriminering selvsagt foregår.

 

Jøss.

 

Det er nesten som man skulle tro at folk dømmer andre basert på klær/hårfrisyren.

 

Velkommen til 2016.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Kan du vise meg hvor denne jenten krenker folks eiendom, stjeler, bæsjer på gaten, forsøpler eller ødelegger naturen?

 

Den jenta krenker ikke eiendom i Norge, bæsjer i norge eller forsøpler norsk natur.

 

Sigøynere har sluttet å ta med barna sine, fordi politiet tar dem. Barn har ikke lov til å leve slik sigøynere gjør i Norge.

 

Hvis du viser et bilde av en voksen sigøyner så kan jeg vise mange steder der voksne sigøynere bæsjer og forsøpler i Norge.

 

De har ingenting i Norge å gjøre. Det gjør det bare verre for dem å kaste bort tiden sin her, samtidig som vi må ta utgiftene med å rydde etter dem.

 

Hvis skitne barn blir behandlet dårlig, så er jo en løsning å få færre skitne barn. Sigøynere er svært imot dette, de ønsker så mange skitne barn som mulig. Jeg kunne også hatt en skokk med unger, men da ville jeg også vært på et økonomisk nivå der jeg måtte bæsje på gata.

Endret av Abigor
  • Liker 7
Lenke til kommentar

Den jenta krenker ikke eiendom i Norge, bæsjer i norge eller forsøpler norsk natur.

 

Sigøynere har sluttet å ta med barna sine, fordi politiet tar dem. Barn har ikke lov til å leve slik sigøynere gjør i Norge.

 

Hvis du viser et bilde av en voksen sigøyner så kan jeg vise mange steder der voksne sigøynere bæsjer og forsøpler i Norge.

 

De har ingenting i Norge å gjøre. Det gjør det bare verre for dem å kaste bort tiden sin her, samtidig som vi må ta utgiftene med å rydde etter dem.

Ok, så denne jenten gjør ingen av de tingene jeg spurte om. Behandles hun annerledes når hun er utkledd som en sigøyner, enn når hun har sine vanlige klær på?

Endret av Sheasy
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...