Gå til innhold

Ny romleir midt i ekebergparken?


Gjest Slettet+6132

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+6132

Var å jogget i ekebergparken/skogen her om dagen og løp rett på en stor og nyopprettet romleir bare få meter fra stien. Så idag at det var en sliten norsk varebil der idag og lastet av ting. Teltet i skogen hadde skriften " Den Norske RomAmbasaden" . Er dette helt lov?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Var å jogget i ekebergparken/skogen her om dagen og løp rett på en stor og nyopprettet romleir bare få meter fra stien. Så idag at det var en sliten norsk varebil der idag og lastet av ting. Teltet i skogen hadde skriften " Den Norske RomAmbasaden" . Er dette helt lov?

Aner ikke, ser det er en romleir her hvor jeg bor også

 

ikke store leiren, men en gjeng bestående blandt annet av en mann i 40 årene, eldre mann i 60 årene og to kvinner i 30 og 50 årene. 

 

de har to slitne biler fra midten av 90tallet, en caravelle og en honda. forsøpler som F, ser stygt på deg og gudene vet hvor de får penger til å livnære seg fra, for det er bare to kvinner som tigger her i byen (liten by). 

 

har selv tenkt å ringe politiet da leiren antagenligvis er plassert på ulovlig plass og at de skremmer vekk folk, spesielt barn

 

ser noe ut som dette

 

illustrasjonsbilder fra google

 

Romfolk-s%C3%B8ppel.png

21398.jpg

mi9.jpg

1405889.jpg

Lenke til kommentar

Det eneste som virker er å sende de med buss tilbake der de kom fra, sett opp faste bussruter fra Norge til hjemlandene og send de kontiuerlig ut. 

 

Jeg sa det allerede i 2012 at situasjonen ikke er holdbar. De blir i praksis sendt rundt fra land til land i Europa fordi ingen vil ha de der og de klarer ikke å følge de mest grunnleggende lover som forsøpling og bruke offentlige områder som toalett.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Det eneste som virker er å sende de med buss tilbake der de kom fra, sett opp faste bussruter fra Norge til hjemlandene og send de kontiuerlig ut. 

 

Jeg sa det allerede i 2012 at situasjonen ikke er holdbar. De blir i praksis sendt rundt fra land til land i Europa fordi ingen vil ha de der og de klarer ikke å følge de mest grunnleggende lover som forsøpling og bruke offentlige områder som toalett.

 

Problemet er at de blir kraftig diskriminert der de kommer fra opprinnelig også. Man har politisk søkt å ta dette opp med Romania og Ungarn, to land med store rom-befolkninger uten at det har lykkes i altfor stor grad.

 

Men at man må løse dette på en eller annen fornuftig måte er helt korrekt.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Et sted må de jo sove, men synes nå midt i ekebergparken er jo ekstremt ødeleggende for et så populært område... Det jeg reagerer på er at det virker som det er i regi av nordmenn som har skaffet dem mye av dette og satt det opp, at det er på et fredet området og at det er såpass nermed stien.

 

Tiggingen i seg selv er jo også bare en bjørnetjeneste. Må si jeg blir litt irritert ettersom det er midt i den løypa jeg pleier å jogge.

Lenke til kommentar

 

Det eneste som virker er å sende de med buss tilbake der de kom fra, sett opp faste bussruter fra Norge til hjemlandene og send de kontiuerlig ut. 

 

Jeg sa det allerede i 2012 at situasjonen ikke er holdbar. De blir i praksis sendt rundt fra land til land i Europa fordi ingen vil ha de der og de klarer ikke å følge de mest grunnleggende lover som forsøpling og bruke offentlige områder som toalett.

 

Problemet er at de blir kraftig diskriminert der de kommer fra opprinnelig også. Man har politisk søkt å ta dette opp med Romania og Ungarn, to land med store rom-befolkninger uten at det har lykkes i altfor stor grad.

 

Men at man må løse dette på en eller annen fornuftig måte er helt korrekt.

 

 

ja, men de kan ikke bli kastet ut av landet de hører til i. De får holde seg til romleirer i hjemlandene, de trenger ikke komme til andre land for å ødelegge her også.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639

 

Det eneste som virker er å sende de med buss tilbake der de kom fra, sett opp faste bussruter fra Norge til hjemlandene og send de kontiuerlig ut. 

 

Jeg sa det allerede i 2012 at situasjonen ikke er holdbar. De blir i praksis sendt rundt fra land til land i Europa fordi ingen vil ha de der og de klarer ikke å følge de mest grunnleggende lover som forsøpling og bruke offentlige områder som toalett.

 

Problemet er at de blir kraftig diskriminert der de kommer fra opprinnelig også. Man har politisk søkt å ta dette opp med Romania og Ungarn, to land med store rom-befolkninger uten at det har lykkes i altfor stor grad.

 

Men at man må løse dette på en eller annen fornuftig måte er helt korrekt.

 

Men det er jo ikke rart de blir diskriminert når de INSISTERER på å leve som kriminelle. Når de NEKTER å bli en del v storsafunnet og bare skal vær igler på storsamfunnets goder, da er det ikke rart at en blir foraktet. Sigøynerene må bare gi slipp på søppelkulturen sin, så blir ting bedre.

Lenke til kommentar

Det eneste som virker er å sende de med buss tilbake der de kom fra, sett opp faste bussruter fra Norge til hjemlandene og send de kontiuerlig ut. 

 

Jeg sa det allerede i 2012 at situasjonen ikke er holdbar. De blir i praksis sendt rundt fra land til land i Europa fordi ingen vil ha de der og de klarer ikke å følge de mest grunnleggende lover som forsøpling og bruke offentlige områder som toalett.

 

Problemet er at de blir kraftig diskriminert der de kommer fra opprinnelig også. Man har politisk søkt å ta dette opp med Romania og Ungarn, to land med store rom-befolkninger uten at det har lykkes i altfor stor grad.

 

Men at man må løse dette på en eller annen fornuftig måte er helt korrekt.

 

Snakket med en dame fra Romania for en del år siden. Stemmer at de ikke liker rom-folket så godt, det grenser til hat. Men en veldig viktig ting er å skille på diskriminering og å ikke godta visse ting. De nekter å få seg jobber, de stjeler, de okkuperer områder (delvis hvertfall) og er ekstremt fientlige mot alle andre enn deres egne.

 

En ting som også er sykt er at de ofte ikke sender barna sine på skole. Her i Norge så har vi et ekstremt godt sosialsystem og gratis skoler, det er ingenting i veien for at de skal kunne leve som "respekterte omstreifere" istedenfor å være forsøplende skadedyr (i mangel på bedre ord). Det går fint an å leve i telt og campingvogner uten å forsøple og forpeste stedet de er, det går fint an å ta småjobber og tjene til livets opphold på en lovlig måte.

 

Diskriminering? Nope.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Snakket med en dame fra Romania for en del år siden. Stemmer at de ikke liker rom-folket så godt, det grenser til hat. Men en veldig viktig ting er å skille på diskriminering og å ikke godta visse ting. De nekter å få seg jobber, de stjeler, de okkuperer områder (delvis hvertfall) og er ekstremt fientlige mot alle andre enn deres egne.

 

En ting som også er sykt er at de ofte ikke sender barna sine på skole. Her i Norge så har vi et ekstremt godt sosialsystem og gratis skoler, det er ingenting i veien for at de skal kunne leve som "respekterte omstreifere" istedenfor å være forsøplende skadedyr (i mangel på bedre ord). Det går fint an å leve i telt og campingvogner uten å forsøple og forpeste stedet de er, det går fint an å ta småjobber og tjene til livets opphold på en lovlig måte.

 

Diskriminering? Nope.

Uenig, at de blir diskriminert er et faktum. Det er bøttevis av rapporter fra Amnesty, ulike offentlige organ i Europa etc som konkluderer med at romfolket er diskriminert - og at denne diskrimineringen har 100-årig historie.

 

Så si at de ikke bli diskriminert, her i Norge eller i Ungarn, Romania eller Serbia (de tre landene med flest av romfolket) er tull fra ende til annen. Det kan kanskje ikke falle deg inn at noe av grunnen til hvordan de oppfører seg faktisk er hvordan de har blitt behandlet opp gjennom historien.

 

Og jeg synes ikke det er akseptabelt hvordan de oppfører seg i mange sammenhenger, men løsningen er neppe å fortsette forfølgelse og diskriminering.

 

PS! Følgende kjente og forholdsvis kjente norske artister er av rom-folk; Elias Akselsen, Veronica Akselsen, Åge Aleksandersen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du kan ikke bruke hva som har skjedd med deres forfedre som argument til hvorfor de blir diskriminert. Du kan rett og slett ikke forvente noe annet enn dritt tilbake, når det er kun dritt (bokstavelig talt) de er villig til å gi deg. Eneste grunnen til at de blir 'diskriminert' i norge er fordi de er noen jævla griser uten respekt for andre folks eiendom. Å påstå at det er diskriminering er så dumt at det ikke går ann. Det er snakk om vanlig, normal folkeskikk, har NULL med hvor de kommer fra eller fargen på huden deres å gjøre.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Vi behandler slike saker som om det var nordmenn som slo leir i ekebergparken, og om de forsøpler området så behandler vi det som om det var nordmenn som forsøplet området.

 

Denne tråden baserer seg på mistillit til autoritetene sin kompetanse, og argumenterer derfor dette.

Lenke til kommentar

 

Tiggingen har jeg ingenting mot. Ei heller disse bladene de pusher. Men faen ta, ikke føkk opp naturen vår!

 

Jeg syntes det var ok, til jeg begynte å legge merke til den nye trenden der de LIGGER tvers over veien så du må nærmest tråkke over dem for å komme deg forbi. Det er forstyrrende for den alminnelige fred, og jævla frekt.

 

Aldri blitt offer for den :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...