Harald Brombach (digi.no) Skrevet 29. juli 2016 Del Skrevet 29. juli 2016 Microsoft skal kutte flere tusen stillinger Lenke til kommentar
Knut Debatt Skrevet 29. juli 2016 Del Skrevet 29. juli 2016 Hvor har det blitt av alle som sier Microsoft på telefonen snart blir en suksess, bare de kommer med neste versjon? Systemet som hadde så fantastisk "økosystem" at alle bare må kjøpe telefon med Windows fordi folk bruker det på kontoret. 3 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639 Skrevet 29. juli 2016 Del Skrevet 29. juli 2016 Slik IT-industrien utvikler seg så vil nok MS være nødt å kutte flere titusener til. Mobilplatformen kan MS forøvrig bare like så godt avvikle. Lenke til kommentar
E32IF3SH Skrevet 29. juli 2016 Del Skrevet 29. juli 2016 Hvor har det blitt av alle som sier Microsoft på telefonen snart blir en suksess, bare de kommer med neste versjon? Systemet som hadde så fantastisk "økosystem" at alle bare må kjøpe telefon med Windows fordi folk bruker det på kontoret. De er nå 100% opptatt med å lure det offentlige til å kjøpe det døde produktet 3 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9 Skrevet 29. juli 2016 Del Skrevet 29. juli 2016 De oppsagte kan sikre fremtiden sin med å lage brukbare apper til WP. Det vil både de og Microsoft tjene på. Lenke til kommentar
tommyb Skrevet 30. juli 2016 Del Skrevet 30. juli 2016 ...Hvor mange ansatte har de igjen på mobil-delen? Lenke til kommentar
Lostfields Skrevet 31. juli 2016 Del Skrevet 31. juli 2016 Slik IT-industrien utvikler seg så vil nok MS være nødt å kutte flere titusener til. Mobilplatformen kan MS forøvrig bare like så godt avvikle. Hvorfor avvikle plattformen? Er det ikke sunt med konkurranse? Personlig har jeg sittet med Windows CE gjennom 7.8, 8 og 8.1, til slutt nå med W10M med Lumia 950XL og liker virkelig plattformen. Er selvsagt uenige i noen av valgene MS har tatt gjennom tidene men synes personlig at den er et bedre valg enn Android og iOS (jeg har også hatt disse). 2 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9 Skrevet 31. juli 2016 Del Skrevet 31. juli 2016 Hvis WP har 1 % av markedsandelen er det ikke snakk om konkurranse. Da snakker vi om nødhjelp for å holde WP i live. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639 Skrevet 31. juli 2016 Del Skrevet 31. juli 2016 Slik IT-industrien utvikler seg så vil nok MS være nødt å kutte flere titusener til. Mobilplatformen kan MS forøvrig bare like så godt avvikle.Hvorfor avvikle plattformen? Er det ikke sunt med konkurranse? Personlig har jeg sittet med Windows CE gjennom 7.8, 8 og 8.1, til slutt nå med W10M med Lumia 950XL og liker virkelig plattformen. Er selvsagt uenige i noen av valgene MS har tatt gjennom tidene men synes personlig at den er et bedre valg enn Android og iOS (jeg har også hatt disse). For MS sine plattformer aldri har tilført verden noe som helst av nyttige nyvinninger. Det er ikke hos MS at teknologien i verden har blitt utviklet og at teknologiske grenser har blitt pushet. Tvert om, MS har vært, og er, en bremsekloss for teknologisk utvikling. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 31. juli 2016 Del Skrevet 31. juli 2016 (endret) Jeg er ingen Microsoft -fan, men opplever Windows 10 som et helt greit operativsystem både på mobil og laptop. Jeg hadde i en periode en Lumia 640 som reservetelefon, og likte den godt. Nettleseren Edge har et brukergrensesnitt som jeg ikke helt like. Bokmerker til nettsider ble plassert sammen med ikoner for apper, i stedet for en startskjerm eller hurtigtast når nettleseren allerede er oppe. Og den er ikke vanntett. Det er ellers en god nettleser på en god telefon. Den mangler enkelte apper som jeg bruker ofte i Android. Windows -apper med tilsvarende funksjonalitet var ikke like gode. Markert domineres fullstendig av Apple og Android. Jeg liker ikke Microsoft pga. deres sleipe business-strategier på nitti- og 2000-tallet. De gjør fremdeles mye sleipt. Men Apple og Google er ikke nødvendigvis snillere. Google er Storebror. Markedet trenger en utfordrer, enten det er Microsoft eller andre. Jeg har ingen problemer med å anbefale Lumia til den som trenger en billig og bra smarttelefon, og ikke er avhengig av en app som plattformen mangler. Endret 31. juli 2016 av Mannen med ljåen 2 Lenke til kommentar
tommyb Skrevet 1. august 2016 Del Skrevet 1. august 2016 (endret) Hvis WP har 1 % av markedsandelen er det ikke snakk om konkurranse. Da snakker vi om nødhjelp for å holde WP i live. Hvor stor markedsandel må en aktør ha før de har en rett til å få eksistere på markedet? Da vårt firma gikk inn i et nytt marked for noen år siden, hadde vi en markedsandel på null prosent - og langt kjedeligere utviklingsbudsjett enn Microsoft. Ellers har du rett og det er nok et poeng for Microsoft å holde liv i Windows (for Mobile) uansett kostnad inntil det kommer hardware som er kraftig nok til å droppe (for Mobile)-delen i navnet helt. Eventuelt til de har klar et nytt OS basert på en annen strategi. Windows Phone 7 ble sluppet og solgt mens de jobbet med ikke-kompatible Windows Phone 8 - og jeg vil tro det ville vært relativt sett dyrere å starte opp markedsarbeidet fra scratch om de hadde hoppet over Windows Phone 7 og ventet mens Windows Mobile 6.5 ble stående som det "beste" Microsoft hadde fått til helt fram til 29. oktober, 2012. Da hadde det framstått som enda modigere å kjøpe en Windows-telefon i 2012 eller senere. Så lenge man tar to forutsetninger: - Microsoft ønsker å tjene penger med et økosystem for mobiler, - Microsoft tror de kan tjene penger med et økosystem for mobiler, er den eneste logiske konklusjonen man kan komme til, at Microsoft må fortsette å være tilstede på markedet. Hvis en av de to forutsetningene ryker, og begge kan naturligvis ryke, så er det sannsynlig at Microsoft trekker seg ut. Ikke før. Endret 1. august 2016 av tommyb 1 Lenke til kommentar
Huseby Skrevet 2. august 2016 Del Skrevet 2. august 2016 Har begynt å bruker Microsoft launcher for Android, den fungerer faktisk helt latterlig bra. MYE bedre enn både touchwiz og google go. 1 Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 2. august 2016 Del Skrevet 2. august 2016 (endret) Takk for tipset. Jeg installerte nettopp det du sa på min ellers umodifiserte Sony Xperia Z5 Premium. Ser lekkert ut så langt, men jeg har knapt testet det i to minutter så langt. Ser ut som et lekkert Android brukergrensesnitt, minner overhode ikke om Metro med alle firkantene, som på Microsofts egne telefoner. Endret 2. august 2016 av Mannen med ljåen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå