Avean Skrevet 29. juli 2016 Del Skrevet 29. juli 2016 (endret) Vurderer å selge min PC nr.2 som egentlig var tiltenkt til damen men som aldri ble brukt. Syns den har en del gode komponenter og tar jo det meste av spill i dag, men ufattelig vanskelig å prise dette. Gjerne kom med innspill på verdi hvis dere kan.Her er komponenentene: CPU: I7-960 LGA1366 3.2 Ghz(Er nå overklokket stabilt til 4Ghz på vannkjøling)CPU Kjøler: Corsair Hydro H55 Lukket vannkjølingStrømforsyning: Thermaltake Toughpower 850W Modulær Skjermkort: EVGA Classified GTX 780 skjermkort Hovedkort: Asus Sabertooth X58 1366 sokkel Disk: 120GB SSD SATA 3.0Lydkort: X-Fi Titanium Fatal1ty Champion Series lydkortMinne: 8GB DDR3 1333Mhz minne (4x2Gb)Kabinett: Coolermaster Cosmos kabinett (Gen.1)Tilleggskort: Avermedia Live Gamer HD Endret 29. juli 2016 av Avean Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 29. juli 2016 Del Skrevet 29. juli 2016 Maskinvaren er helt OK den for 1080p gaming, men desverre er verdien rimelig lav. Dette er relativt gammel hardware nå (socket 1366 er vel 7 år gammel nå iallfall og ble erstattet av s2011 i 2011 og ble tatt helt ut av produksjon i 2012. Skjermkortet yter greit det, men det faller godt i pris hvis vi tenker på f.eks GTX 1060 til under 3000 kroner nytt. 1060 yter en god del mer enn 780. Tilleggskortet ditt er vel et capturecard? Dette er vel totalt unødvendig i dag med tanke på at Shadowplay (software) trekker veldig lite ressurser. Men jeg skal ikke uttale meg for mye her - kanskje denne har en verdi jeg ikke ser. Bruk AIO vannkjøler og SSD har ikke enormt høy verdi det heller. Strømforsyningen kjenner jeg ikke til. Jeg vil foreslå at du legger den ut til 4000. Noe mer kan du ikke forvente å få. Gjør den skikkelig ren, og rydder opp kabler osv så det ser litt nice ut så blir den kanskje solgt. PS: Hvorfor har du 2 sticker ram på s1366? Det er triple channel 1 Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 29. juli 2016 Del Skrevet 29. juli 2016 Folk ser seg ofte blind på alder, også. Kan fort være et tilfelle hvor bruksverdien er betydelig høyere enn salgsverdien. Skjermkortet kan du nok få en slant for i løstvekt, dog - det er den enkeltkomponenten som er verdt mest. Lenke til kommentar
Avean Skrevet 29. juli 2016 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2016 Spørs om det er lettere å selge komponent for komponent ja. Bare capture kortet i seg selv koster vel 1600kr nytt. Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 29. juli 2016 Del Skrevet 29. juli 2016 PS: Hvorfor har du 2 sticker ram på s1366? Det er triple channel 4x2 står det, ikke 2x4. Men mener jeg har lest det ikke anbefales med ulike antall brikker i hver kanal på X58 ihvertfall. Blir jo en kanal med 4GB, og 2 kanaler med 2GB i hver. Synes også 4000Kr var overmåte optimistisk. Jeg har sett nokså likt spec'et PC for 1500Kr på finn.no. Skjønt den fikk jo vinger, så verdt over det da. Jeg tenker 2500 - 3000Kr er oppnåelig. Men da kan også opptakskortet selges separat. For meg, og de fleste andre , tror jeg ikke det gir store merverdien. Men for de som er interessert i slikt, så er de neppe interessert i å kjøpe en hel PC bare for å få det kortet heller. Jeg tror nok med litt tålmodighet at denne er mest verdt i deler. Kanskje 1700Kr+ for en CPU+HK+RAM+AIO pakke, 1000-1200Kr for GPU (Skjønt Classy er kanskje verdt oppi 1500?), 800-1000Kr for PSU+Kabinett, og 500Kr for Avermedia kortet om det gjør greie opptak i 1080p? En 2 hundrelapp for SSD'en? Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 29. juli 2016 Del Skrevet 29. juli 2016 Spørs om det er lettere å selge komponent for komponent ja. Bare capture kortet i seg selv koster vel 1600kr nytt. Har det noen fordeler over shadowplay, som nevnes over? Jeg kan null om slikt, men dersom software i realiteten gjør kortet overflødig er det ikke verdt stort. Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 29. juli 2016 Del Skrevet 29. juli 2016 Jeg er heller ikke oppdatert på slikt, men for andre med eldre eller AMD skjermkort er det kanskje fremdeles attraktivt om man får det til en rimelig penge. Det skal jo gi CPU litt pusterom.. Lenke til kommentar
wil Skrevet 29. juli 2016 Del Skrevet 29. juli 2016 Hei. Jeg har ikke noe peiling på priser på brukte PC Deler, men den Strømforsyninga di. Hvor gammel er den? Jeg ser at det er samme strømforsyning som jeg hadde før og den ble vel tja. 7-8 år gammel tror jeg. Da turte jeg ikke å bruke den mer . Så hvis din også er noe rundt den alderen, så tror jeg bare du skal kaste i el-returen. Jeg ville for all del IKKE solgt den. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå