sirtommen Skrevet 29. juli 2016 Del Skrevet 29. juli 2016 Jeg skal bygge en loop for å kjøle en CPU og en GPU. Det er snakk om i5 6600k, og et GTX1070. Bør jeg gå for en kombinert pumpe og reservoar, eller bør jeg kjøpe de separat? Jeg har sett på denne komboen: https://www.techbay.no/product.html/aquacomputer-tank-m/pumpe-d5adab-880-ml-nano?category_id=241 Men igjen så har jeg litt lyst på denne pumpen: https://www.techbay.no/product.html/aquacomputer-vannpumpe-aquastream-ultimate-12v?category_id=161 Og heller kjøpe et reservoar utenom. Det bli jo faktisk billigere og.. Noen tips? Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 29. juli 2016 Del Skrevet 29. juli 2016 Hvis pumpen er bedre og det er billigere å kjøpe reservoar utenom så er det vel en "no brainer"? Lenke til kommentar
sirtommen Skrevet 29. juli 2016 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2016 Mulig. Men flere sier at kombo pumpe reservoar har mange flere fordeler... En kombo var det første jeg ble anbefalt, og at D5 pumpen er en av de beste pumpene man kan få tak i. Men om kombo var en fordel for meg siden jeg skal bygge for første gang, eller ikke er jeg usikker på. Jeg ser ingen problem med noen av de. En slange til eller fra kan jo neppe være noe problem. Sålenge pumpa blir montert lavest så ser jeg ikke noe issue med å ha en separat pumpe og reservoar. Spørsmålet er jo bare om en separat pumpe som feks Aquacomputer Ultimate bråker mer enn D5 pumpen. Den har jo mye mer funksjoner, som bla temp måler og viftestyring. Lenke til kommentar
sirtommen Skrevet 29. juli 2016 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2016 For å svare meg selv, så anbefalte de nå å gå for separat pumpe og reservoar/tank. Så da gjør jeg det. Aquacomputer pumpa har viftestyring, så da slipper jeg styre med det i tillegg. Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 5. august 2016 Del Skrevet 5. august 2016 Kombo har ingen spesielle ulemper? Har selv kombo 140ml EK res sammen med en D5. Funker fett. Men vet ikke hvordan andre merker er. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå