Shruggie Skrevet 29. juli 2016 Del Skrevet 29. juli 2016 Personlig bruker jeg et hjemmelaget tastatur basert på Satan GH60 PCB med Zealio 67g switcher og SA Carbon keycaps. Men vi er alle forskjellige... Lenke til kommentar
Glenfarclas Skrevet 29. juli 2016 Del Skrevet 29. juli 2016 Dette er noe av den dårligste norsken jeg har lest på lenge. Hva betyr dette; "Se for det nye O i the Matrix når han ikke får til åpne munnen." Er maaaaange slike eksempler. ... skulle ikke tro at dette var så vanskelig å forstå. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 29. juli 2016 Del Skrevet 29. juli 2016 Problemet med tastatur og mus er at når du først har begynt å skjemme deg bort så er det grusomt å gå tilbake. Jeg vil nesten kalle mitt Filco Majestouch 2 en investering. 1 Lenke til kommentar
G Skrevet 29. juli 2016 Del Skrevet 29. juli 2016 (endret) Smaken er som baken. Min favoritt: Deres mekaniske tastatur test, hvor jeg ytret at det går hurtigere å skrive touch på slike lavtasts-tastatur: http://www.tek.no/artikler/mekaniske-tastaturer/115480 Endret 29. juli 2016 av G Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 29. juli 2016 Del Skrevet 29. juli 2016 Ja, hvis fart er det som er viktig for deg, så Har et sånt liggende selv. Tar jo ikke akkurat store plassen i boden 1 Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 29. juli 2016 Del Skrevet 29. juli 2016 Her er det komfort, layout, keytravel og feedback som er viktig. Fart er lite relevant når jeg sitter foran datamaskinen halve dagene og skriver via jobb, studier eller fritid. Hvis slike som meg ikke skriver behagelig så ender vi opp med leddproblemer før vi blir 30. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 29. juli 2016 Del Skrevet 29. juli 2016 (endret) Ei god mus og eit godt tastatur er veldig viktig. Eg har personleg utstyr på jobb sidan standardutstyret til Dell og HP ikkje er noko å hoppe i taket for. Undrar meg stadig over folk som brukar laptop mykje i jobbsamanheng og kun brukar peikeflata. Endret 29. juli 2016 av Zeph Lenke til kommentar
PosteMonopolet Skrevet 29. juli 2016 Del Skrevet 29. juli 2016 Motebransjen er noko drit. Mange ting kunne ha hatt eit naturleg pent og tidlaust design. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 29. juli 2016 Del Skrevet 29. juli 2016 Undrar meg stadig over folk som brukar laptop mykje i jobbsamanheng og kun brukar peikeflata. Dette er årsaken til at jeg har blitt en av de som kjøper dockingstasjoner også. Jeg kan bruke touchpad/trackpoint i noen timer, men det tar ikke lang tid før jeg blir lei og hiver maskinen på docken. Helst så unngår jeg å bruke musen så mye som mulig, men dette krever jo litt mer spesiell programvare enn det hvermannsen bruker. Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 29. juli 2016 Del Skrevet 29. juli 2016 Jeg har ikke noe mot trackpaden på Mac, når man sammenligner med en MX Master for eksempel, så er det jo no contest. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 29. juli 2016 Del Skrevet 29. juli 2016 Så langt trackpads kommer, så er Mac sin ganske god, men bruk av trackpad krever mye bevegelse i håndleddet, som oftest er der problemene med feil ergonomi slår til. Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 29. juli 2016 Del Skrevet 29. juli 2016 Har du sjekket ut CST sine trackballs? Vanskelig å få tak i her til lands, men for ergonomi regnes de som de aller beste. DEFINITIVT ikke portable, svin dyre, men likevel... Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 29. juli 2016 Del Skrevet 29. juli 2016 Har lenge vurdert å kjøpe meg en trackball, men har stort sett funnet ut at en stor vanlig mus (slik som MX Performance/Master) er tilstrekkelig for mitt bruk, da den stort sett bare blir brukt til nettlesing. Jeg snakker jo om mus/tastatur som om jeg var en 50-åring med leddgikt, men om jeg kjenner det er behov så kan det hende jeg bytter til trackball. Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 29. juli 2016 Del Skrevet 29. juli 2016 Vel, jeg er en 34-åring med leddgikt, og har heller ikke byttet. Lenke til kommentar
mysjkin Skrevet 29. juli 2016 Del Skrevet 29. juli 2016 Undrar meg stadig over folk som brukar laptop mykje i jobbsamanheng og kun brukar peikeflata. Personlig undrer jeg meg over folk som må drasse med seg, rydde plass til og koble til mus. Har vurdert å kjøpe pekeflatetastatur til den stasjonære PCen. (Men så spiller jeg ikke da) Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 29. juli 2016 Del Skrevet 29. juli 2016 Undrar meg stadig over folk som brukar laptop mykje i jobbsamanheng og kun brukar peikeflata.Personlig undrer jeg meg over folk som må drasse med seg, rydde plass til og koble til mus. Har vurdert å kjøpe pekeflatetastatur til den stasjonære PCen. (Men så spiller jeg ikke da) Kjøpte meg laptop med trykkskjerm... /eddabedda Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 29. juli 2016 Del Skrevet 29. juli 2016 Good luck with your RSI. Hører helsevesenet og NAV er SKIKKELIG enkle å ha med å gjøre for tiden! Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 29. juli 2016 Del Skrevet 29. juli 2016 Undrar meg stadig over folk som brukar laptop mykje i jobbsamanheng og kun brukar peikeflata.Personlig undrer jeg meg over folk som må drasse med seg, rydde plass til og koble til mus. Har vurdert å kjøpe pekeflatetastatur til den stasjonære PCen. (Men så spiller jeg ikke da) Så veldig stor plass tar det ikkje. Då eg studerte hadde eg med meg ei halv musematte som fungerte fint. Forutan irritasjonsmoment ved å bruke peikeflate går det mest på at eg jobbar langt meir effektivt med mus og tastatur. Skulle eg gjort ein del av det eg gjer og har gjort på PC med touchpad så hadde det tatt mykje lengre tid. Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 30. juli 2016 Del Skrevet 30. juli 2016 Skulle ønske Logitech Illuminated kunne være N-key rollover jeg. Til dags dato så er det det beste tastaturet jeg noensinne har skrevet med. Bare så synd det ikke fungerer i gaming da det begrenset hvor mange taster det kan registrere på en gang Nå har jeg hatt Ducky Shine 3 i Brown og Corsair K65 i rød. Begge er gode å spille med, men håndleddene mine takler ikke lengre skriveøkter med de. Har kommet til konklusjonen om at det må være vinkelen hendene mine er i når jeg skriver, og da foretrekker jeg lavere tastaturer Logitech, make me plz? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå