fjarle Skrevet 29. juli 2016 Del Skrevet 29. juli 2016 Å måtte bytte tastatur kan være en sann plage.KOMMENTAR: – Ikke ta fra meg tastaturet mitt! Lenke til kommentar
johanf Skrevet 29. juli 2016 Del Skrevet 29. juli 2016 ...og jeg sverger til tastaturer som har skikkelig enter-tast og dedikerte taster for for eksempel Æ, Ø og Å - tastaturer eller produkter med tastaturer som har nordisk layout, kjøper jeg ikke. 1 Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 29. juli 2016 Del Skrevet 29. juli 2016 Hvorfor bytte når en er fornøyd.. Har 4 stk Logitech G15, bruker 2, så 2 i reserve Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 29. juli 2016 Del Skrevet 29. juli 2016 Hvorfor bytte når en er fornøyd.. Har 4 stk Logitech G15, bruker 2, så 2 i reserve Innovasjon og nyskapning kanskje Har aldri skrevet så mye på samme tastatur at jeg har klart å binde meg til kun en tastaturtype. I tillegg til å skifte både mellom mac og windows-layout nesten daglig har jeg skiftet PC 4-5 ganger de siste 8 årene. Det nærmeste jeg kommer å sverge til ett tastatur er vel den dedikerte knappen for @ på Mac. Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 29. juli 2016 Del Skrevet 29. juli 2016 (endret) Jeg kjøpte i sin tid en liten stabel av Logitech Ultra X-tastaturer til kr 149,- per stykk, men nå har jeg bare ett ubrukt eksemplar igjen. Dette innlegget skrives for øvrig på ett av disse. Det har vart i ti år med jobbruk som journalist og redaktør, og jeg skrev blant annet over 1300 Akam-artikler på det. Og det holder ennå koken. Endret 29. juli 2016 av Aetius 2 Lenke til kommentar
Boof Skrevet 29. juli 2016 Del Skrevet 29. juli 2016 Utrolig dårlig norsk i denne artikkelen enkelte steder? TRANSLATE.GOOGLE.COM??? Hva med korrekturlesing av noen ANDRE før dette legges ut?... 2 Lenke til kommentar
TBJ Skrevet 29. juli 2016 Del Skrevet 29. juli 2016 Har kjøpt inn mange Microsoft Natural Ergo Keyboard 4000. Brukte litt tid på tilvenning, men vil aldri tilbake. Men selvfølgelig; smak og behag. https://www.komplett.no/product/623114/datautstyr/mustastatur/tastatur/microsoft-natural-ergo-keyboard-4000 Lenke til kommentar
fjarle Skrevet 29. juli 2016 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2016 Boof: Er det noe spesielt du sikter til? Et konkret eksempel gjør det lettere å rette opp. Det skråstilte avsnittet øverst i artikkelen er "skrevet" ved hjelp av dikteringsfunksjonen i OS X. Hele poenget er at språket der er dårlig, fordi talegjenkjenning til denne typen bruk foreløpig ikke fungerer noe særlig bra. 2 Lenke til kommentar
tsetsefluen Skrevet 29. juli 2016 Del Skrevet 29. juli 2016 Før så var jeg vant til et digert tastatur til den stasjonære, så kom laptopen og nå klarer jeg meg ikke uten nettbrettet sitt tastatur. Alt annet og større føles helt fremmed for meg. Lenke til kommentar
TheMuck Skrevet 29. juli 2016 Del Skrevet 29. juli 2016 (endret) Jeg brukte opp 3stk Natural Ergonomic Keyboard fra Microsoft fra jeg bygde mi første PC på tidlig 2000-tallet frem til for noen få år siden. Det tålte mye juling og var fantastisk å skrive og spille på.De siste årene har det blitt mer spill-rettede mekaniske, som Logitech G710+ som desverre ikke tålte det siste glaset med cola som endte opp i det. i skrivende stund et relativt ferskt Corsair K70 jeg er veldig fornøyd med. Velger solid kvalitet og gode brytere anytime foran spillfunksjoner og masse egene brytere Endret 29. juli 2016 av TheMuck Lenke til kommentar
Wilford Skrevet 29. juli 2016 Del Skrevet 29. juli 2016 Gamle tastatur fra 80 årene er de beste. De fleste nye tastatur har pålimte bokstaver som slites vekk utrolig fort. Bare noen ganske få har etset ned bokstavene i tastene så de virkelig sitter. Lenke til kommentar
k-orm Skrevet 29. juli 2016 Del Skrevet 29. juli 2016 Du har ikke tatt med "det beste" tastaturet noen sinne: Norsk Data/ Tandberg tdv2200 keayboard. 2 Lenke til kommentar
xotic Skrevet 29. juli 2016 Del Skrevet 29. juli 2016 Dette er noe av den dårligste norsken jeg har lest på lenge. Hva betyr dette; "Se for det nye O i the Matrix når han ikke får til åpne munnen." Er maaaaange slike eksempler. Lenke til kommentar
fjarle Skrevet 29. juli 2016 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2016 xotic: La oss få med sammenhengen her! "Eller som jeg forsøkte å få Macen til å diktere for meg: Tastaturet er det verktøyet er bruker til daglig. Når det ikke virker skikkelig blir arbeidshverdagen utover utdannelse uutholdelig. Se for det nye O i the Matrix når han ikke får til åpne munnen. Alle som bruker tastaturet har sine tydelige preferanser og et tastatur som er fantastisk for jeg bruker ikke nødvendigvis fantastisk for alle andre. Linni skift. Det får være nok fra Apples dikteringsfunksjon for i år, og muligens også for de neste fem årene." Det SKAL være dårlig. Hvis du finner andre avsnitt utenfor dette som er like dårlige setter jeg pris på hint om dem, slik at de kan rettes opp i. Akkurat det der er, som det ganske tydelig er merket rundt, et eksempel på hvor dårlig alternativene til et godt tastatur fungerer i dag. Hadde vi korrekturlest vekk feilene fra det avsnittet, ville jo hele poenget med det blitt borte. 4 Lenke til kommentar
Hopperesque Skrevet 29. juli 2016 Del Skrevet 29. juli 2016 Gamle tastatur fra 80 årene er de beste. De fleste nye tastatur har pålimte bokstaver som slites vekk utrolig fort. Bare noen ganske få har etset ned bokstavene i tastene så de virkelig sitter. Spiller det noen rolle? Du ser vel ikke på tastene Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 29. juli 2016 Del Skrevet 29. juli 2016 Dette er noe av den dårligste norsken jeg har lest på lenge. Hva betyr dette; "Se for det nye O i the Matrix når han ikke får til åpne munnen." Er maaaaange slike eksempler. Men har du lest det som står i artikkelen? Det virker jo nesten ikke sånn når du kritiserer kvaliteten på norsken i det avsnittet. AtW 5 Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 29. juli 2016 Del Skrevet 29. juli 2016 Elsker Logitech G19 tastaturet mitt. Tror det blir vanskelig å gå tilbake til et tastatur uten skjerm den dagen dette ryker. Har blitt helt avhengig av skjermen. Lenke til kommentar
Hopperesque Skrevet 29. juli 2016 Del Skrevet 29. juli 2016 Bruker Logitech K270 på jobben. Helt ok. Har en kollega som har et mekanisk Qpad-tastatur. Skulle ha vært forbudt i et helt åpent kontorlandskap. Lenke til kommentar
VinterUlv Skrevet 29. juli 2016 Del Skrevet 29. juli 2016 Hvorfor bytte når en er fornøyd.. Har 4 stk Logitech G15, bruker 2, så 2 i reserve Har et G15 som samler støv, nesten ikke brukt. Det var for bredt for meg, og jeg bomma ofte på tastene når jeg skrev med det. Tror det var på grunn av den ekstra bredden. Burde vel egentlig legge det ut for salg. Bruker et K70 tastatur fra Corsair nå, godt tastatur, eneste irriterende er nordisk layout. Betaler en premium pris for et premium produkt og så har det nordisk layout... At de ikke kan i det minste selge meg Æ, Ø og Å i tillegg når det allerede er utskiftbare keycaps er bare synd. (Men ellers er det som sagt et godt produkt) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå