nojsuksid Skrevet 28. juli 2016 Del Skrevet 28. juli 2016 Noen som har nylige erfaringer med å bestille batterier og power banks fra Kina? Lest om flere som har ventet mange måneder eller aldri har fått produktene sine, pga kinesisk toll. Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 28. juli 2016 Del Skrevet 28. juli 2016 Det er vel den norske tollen som nekter pakken til Norge grunnet misbruk av "gave"-merking. Jeg bestilte Xiaomi 10400 fra dx i Kina. Den kom aldri. De sendte en en ny fra sitt EU-warehouse i Nederland, den kom fram. Det tok lang tid, men de var seriøse. Jeg har siden kjøpt to stk Xiaomi 10400 fra dx i Nederland uten problemer. Lenke til kommentar
nojsuksid Skrevet 28. juli 2016 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2016 Det er vel den norske tollen som nekter pakken til Norge grunnet misbruk av "gave"-merking. Jeg bestilte Xiaomi 10400 fra dx i Kina. Den kom aldri. De sendte en en ny fra sitt EU-warehouse i Nederland, den kom fram. Det tok lang tid, men de var seriøse. Jeg har siden kjøpt to stk Xiaomi 10400 fra dx i Nederland uten problemer. Takk for god informasjon! Har du tilfeldigvis en link til den fra Nederland? Lenke til kommentar
vidor Skrevet 28. juli 2016 Del Skrevet 28. juli 2016 Det er ganske strenge regler for lithiumbatterier, og tollen mange steder holder dem som regel fra flytrafikk p.g.a risiko. Fikk en gang et belte stoppet fordi de antok at det var et batteri. Kjøp heller batteri i Norge så er du mer trygg. Det er veldig høyt eneginivå i et ladet lithiumbatteri, og det bør være godt nok sikret av en god produsent. Folk blir litt for ofte forført av pris, men tenker ikke over kvalitet, ytelse og sikkerhet. Kanskje ikke verdt å spare et par tiere da ? Lenke til kommentar
nojsuksid Skrevet 28. juli 2016 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2016 Det er ganske strenge regler for lithiumbatterier, og tollen mange steder holder dem som regel fra flytrafikk p.g.a risiko. Fikk en gang et belte stoppet fordi de antok at det var et batteri. Kjøp heller batteri i Norge så er du mer trygg. Det er veldig høyt eneginivå i et ladet lithiumbatteri, og det bør være godt nok sikret av en god produsent. Folk blir litt for ofte forført av pris, men tenker ikke over kvalitet, ytelse og sikkerhet. Kanskje ikke verdt å spare et par tiere da ? Planen var å kjøpe Xiaomi som er et anerkjent merke. Disse er veldig gode, og jeg stoler mer på disse enn det man f.eks får kjøpt på Clas Ohlson og Biltema til 399,- Lenke til kommentar
vidor Skrevet 28. juli 2016 Del Skrevet 28. juli 2016 Får du tak i originalen er den sikkert veldig bra, men mange kopierer den og dem bryr seg mindre om at produktet møter sikkerhetsstandarder. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå