FrihetensRegn Skrevet 28. juli 2016 Del Skrevet 28. juli 2016 I Norge? Se denne: Jeg er ikke overrasket, folk mister tålmodigheten på disse kjerreveiene. Enten må veiene bedres kraftig, ellers må det flere midtdelere på plass. Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 28. juli 2016 Del Skrevet 28. juli 2016 Skal nå sies at de var griseheldige. Det der kunne blitt veldig stygt ganske raskt. Sjåførene burde også blitt fratatt lappen. Lenke til kommentar
FrihetensRegn Skrevet 28. juli 2016 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2016 Jeg tror de kommuniserer via radio om det er klart, men allikevel... Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 28. juli 2016 Del Skrevet 28. juli 2016 Det går ikke an å forsvare det der. De ligger i 80km/t allerede. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 28. juli 2016 Del Skrevet 28. juli 2016 WTF? Har selv CEDE og hadde aldri kjørt slik.. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 28. juli 2016 Del Skrevet 28. juli 2016 Ikke overrasket? Det der er helt vanvittig! En real pekksmekk skulle vært utdelt Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 28. juli 2016 Del Skrevet 28. juli 2016 Har selv CEDE og hadde aldri kjørt slik.. Det er når man ikke har lappen for tyngre kjøretøy man kjører slik Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 28. juli 2016 Del Skrevet 28. juli 2016 Det er kanskje bare meg, men jeg ser ikke problemet. Slake svinger med god oversikt. Det er ikke slik at man må ha en helt rett strekning på 2 kilometer for å kunne foreta en sikker forbikjøring, så lenge men har god nok oversikt over møtende trafikk er det greit. Etter at midtdelere ble innført er det ingen som "tør" å kjøre forbi lenger selv om forholdene ligger til rette for det, og køene bare bygger seg opp bak bonden som ligger i 60 i sin 1979 Kadett i 80-sone. Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 28. juli 2016 Del Skrevet 28. juli 2016 Det er kanskje bare meg, men jeg ser ikke problemet. Slake svinger med god oversikt. Tror du trenger briller. 5 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639 Skrevet 28. juli 2016 Del Skrevet 28. juli 2016 Det er kanskje bare meg, men jeg ser ikke problemet. Slake svinger med god oversikt. Tror du trenger briller. Eventuelt hjerne. Lenke til kommentar
Kjøleskap Skrevet 28. juli 2016 Del Skrevet 28. juli 2016 Dette er åpenbart de andre lastebilene sin feil siden de sikkert ligger én km/t under fartsgrensa. 1 Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 28. juli 2016 Del Skrevet 28. juli 2016 Jeg har selv kommet som en av de første til en dødsulykke langs akkurat den strekningen, svært ulekre saker. Helt klart stygg kjøring, men de to bakerste har nok radiokontakt med den første bilen vil jeg tro. Dette kan vel egentlig ikke forsvares. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 28. juli 2016 Del Skrevet 28. juli 2016 Det er kanskje bare meg, men jeg ser ikke problemet. Slake svinger med god oversikt. Tror du trenger briller. Eventuelt hjerne. Svært så selvgode dere ble her da. Mener dere virkelig (på generelt grunnlag, ikke spesifikt til situasjonen i videoen) at man må ha en 100% rett strekning for å kunne foreta en trygg forbikjøring? Da må dere ha bodd, og alltid kjørt, i tettbygget område rundt en storby, og aldri kjørt noe særlig rundt i Norge, eller verden forøvrig. Ikke noe problem å kjøre forbi i svinger, dersom sikten tillater det. Mitt poeng var at etter at midtdelere ble innført er det ingen som benytter du muligheter som finnes for forbikjøring, noe som gjør at en strekning som tok 6 1/2 time for 10 år siden nå tar 8 timer. Based on a true story. Med både briller og hjerne. Og med ca 500.000 km erfaring, uten uhell av noe slag. Lenke til kommentar
FrihetensRegn Skrevet 28. juli 2016 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2016 Problemene med lastebilene er at de er for store og trege til å fåreta en rask og trygg forbikjøring. De tar lang tid å stoppe og kan ikke like lett skifte tilbake i rett felt. Når jeg tar forbikjøring forbi en annen bil som f.eks. kjører 70 km/t i 80 sonen, så gir jeg bånn gass og gjør det så fort som mulig. Da er jeg gjerne opp i 120-130 km/t før jeg er forbi (skal helst se bilen jeg nettopp kjørte forbi i midtspeilet) bremser ned og er nede i fartsgrensen igjen. Jeg vet jeg kan miste lappen om en firkantet UP eller fotoboks tar meg, men jeg syns en rask og trygg forbikjøring er viktigere enn å tanke på bøter. Å kjøre forbi i sakte fart er livsfarlig. Lenke til kommentar
SheikDarunia Skrevet 28. juli 2016 Del Skrevet 28. juli 2016 Skulle blitt fratatt førerretten for alltid, og da mener jeg alltid. Forbanna tanketomme pakk. 2 Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 29. juli 2016 Del Skrevet 29. juli 2016 (endret) Svært så selvgode dere ble her da. Mener dere virkelig (på generelt grunnlag, ikke spesifikt til situasjonen i videoen) at man må ha en 100% rett strekning for å kunne foreta en trygg forbikjøring? Nei. (det har jeg ikke ymtet om heller) Mitt poeng var at etter at midtdelere ble innført er det ingen som benytter du muligheter som finnes for forbikjøring, noe som gjør at en strekning som tok 6 1/2 time for 10 år siden nå tar 8 timer. Based on a true story. Med både briller og hjerne. Og med ca 500.000 km erfaring, uten uhell av noe slag. Poenget ditt er greit nok, men det jeg siterer i forrige innlegg er det ikke. Så mener fortsatt du trenger briller. Endret 29. juli 2016 av KarpeSkrotum Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 1. august 2016 Del Skrevet 1. august 2016 Tyngre kjøretøy skulle hatt forbud mot å kjøre forbi og å bruke venstrefila på motorveier Har sett det i Youtube videoer i andre land, så må jo gå an i Norge også Synes det er verre at den veien kan kalles E6, men har desverre sett E6 verre enn det der.. Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 1. august 2016 Del Skrevet 1. august 2016 Tyngre kjøretøy skulle hatt forbud mot å kjøre forbi og å bruke venstrefila på motorveier Så du er villig til å betale mer for varer 1 Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 1. august 2016 Del Skrevet 1. august 2016 Tyngre kjøretøy skulle hatt forbud mot å kjøre forbi og å bruke venstrefila på motorveier Så du er villig til å betale mer for varer Hvorfor vil varene bli dyrere? Det disse gjør er livsfarlig Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 1. august 2016 Del Skrevet 1. august 2016 Hvordan skal liksom nye forbud forhindre handlinger som allerede er lovbrudd? 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå