ZkedaR Skrevet 25. november 2003 Del Skrevet 25. november 2003 Lurer på mulighetene om å bytte til ett barebone system, men har ett par spørsmål... 1. Hvilke er bra, og hvilke burde jeg styre unna? 2. Har en del "stor" hardware, sånn som ett GF4 Ti4400 m\ en Zalman ZM80A-HP, Kommer dette til å passe? 3. Ville også gjerne satt en Zalman 7000A-CU på min P4 2.53, passer den i noen barebone systemer? 4. Støy er en synd i mitt hjem!!! bråker dette? Ellers skulle jeg ha puttet i ett Audigy 1 kort, 1024 MB TwinMOS PC3200, 48x Plextor Brenner og 3xWD disker på til sammen 400GB, klarer kabinettet og "holde" på dette? Klarer PSU'en det? Systemet burde helst være basert på ett 865\875 chipset PGA. Minne og 8x AGP (senere oppgraderinger). PS! Har tenkt litt på Abit DigiBox og Shuttle SB65G2 Lenke til kommentar
ZkedaR Skrevet 25. november 2003 Forfatter Del Skrevet 25. november 2003 Soltek QBIC 3401 er nå også med i vurderingen... Lenke til kommentar
pertm Skrevet 25. november 2003 Del Skrevet 25. november 2003 (endret) Har en del "stor" hardware, sånn som ett GF4 Ti4400 m\ en Zalman ZM80A-HP,Kommer dette til å passe? Den er jo ganske stor så jeg tviler litt på om den vil gå. Ellers skulle jeg ha puttet i ett Audigy 1 kort, 1024 MB TwinMOS PC3200, 48x Plextor Brenner og 3xWD disker på til sammen 400GB, klarer kabinettet og "holde" på dette? Klarer PSU'en det? Den til Soltek har jo pålass til 2 3,5" og 2 5.25" slik at den vil da kunne ta 3HD og en CDbrenner. Lydkortet burde gå hvis det ikke er veldig stort, men hva skal du med lydkort der det er jo integrert lydkort. Endret 25. november 2003 av pertm Lenke til kommentar
bambam Skrevet 25. november 2003 Del Skrevet 25. november 2003 Soltek QBIC 3401 er nå også med i vurderingen... Leser du testen ser du at det ikke er plass til kort som tar opp PCI slot, noe den Zalman kjøleren gjør desverre. Lenke til kommentar
Dee_Pee Skrevet 25. november 2003 Del Skrevet 25. november 2003 Jeg er meget fornøyd med de helt vanlige Shuttlene. Tenker på ss- og sk-serien. Men styr unna Sk-41g. D begynner å bli for gammelt, altså støtter pakken bare 266 minne. Men den nye sk-41g2 kicker ass. D må jeg bare si. Den har alt til en BILLIG penge! (https://www.komplett.no/k/ki.asp?action=info&p=31189&t=&l=&AvdID=1&CatID=&GrpID=&s=sr) Komplett.no tar 2543,- for denne. Skal du i high end markedet vil jeg anbefale Shuttle SN85G4. Dette er et råskin og støtter socket 754. Dette er en pc som vil koste omlage 8000,-koplett med 1GB minne og 2GHz athlon 64. Men en ting jeg lurer på er: Hvis vi gjør et lite søk i prisguiden til hw.no på "shuttle" så finner vi en del "billige" shuttler fra multicom.no. Eks: Shuttle AK10 Når vi da går på linken eller direkte til multicom.no så finner vi ikke den pcen i deres varekonsiment. Hva er d som skjer med multicom.no for tiden? Har de blidt late på å oppdatere priser og lagersortiment eller er har de bare for mye å gjøre? Lenke til kommentar
ZkedaR Skrevet 25. november 2003 Forfatter Del Skrevet 25. november 2003 Pertm: Integrert lydkort = Dee Pee: Dette er en oppgradering, ikke en ny maskin... dessuten har jeg hoppet av AMD toget, har hatt 2,5 AMD maskiner og har aldri vært fornøyd. Men mine Intel maskiner derimot Fock, da må jeg finne meg en stille GF4 kjøler da... Noen anbefalinger? Lenke til kommentar
Zemeckis Skrevet 25. november 2003 Del Skrevet 25. november 2003 Ville også gjerne satt en Zalman 7000A-CU på min P4 2.53, passer den i noen barebone systemer? Jeg tviler sterk på at noe Barebone har plass til denne viften,Du vet vel at det følger med kjøling i barebonene man kan kjøpe?Kjølingen man får med i Shuttle sine er slik. Støy nivået skal visst være lav,eller så kan du jo skifte ut viften som følger med men en støysvak Lenke til kommentar
pertm Skrevet 25. november 2003 Del Skrevet 25. november 2003 Pertm:Integrert lydkort = Dee Pee: Dette er en oppgradering, ikke en ny maskin... dessuten har jeg hoppet av AMD toget, har hatt 2,5 AMD maskiner og har aldri vært fornøyd. Men mine Intel maskiner derimot Jeg er ganske sikker på at alle barebone systemer er MED intgrert lydkort, om du vil bruke det eller ikke er en annen sak. Jeg tror at med det du vil ha er det bedre å ta et micro-ATX system. Da vil det være mye lettere å få plass til det du ønsker å putte i det. Når du bytter hovedkort og kabinett vil nå jeg kalle det en ny maskin, selv om du beholder noen deler. Lenke til kommentar
ZkedaR Skrevet 25. november 2003 Forfatter Del Skrevet 25. november 2003 Yes! Soltek QBIC 3401 har plass til Zalman 7000A-CU Lenke til kommentar
Dee_Pee Skrevet 9. januar 2004 Del Skrevet 9. januar 2004 Jeg har aldrig hatt noen problemer med amdbaserte systemer...heller har jeg ikke hatt noen problemer med intergrert lydkort. Skjønner ikke hva som skal bugge så mye? Det er jo bare en intergrert chip...ac97. d eneste du trenger er riktige drivere...og 5.1 løsningen er vanlighvis jumperstyrt. ZkedaR: helt enig med deg...Soltek kicker as på microer...digger den siste nå like etter jul. den med rødt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå