Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

PC-skjermen blinker -> spillclients fryser

Anbefalte innlegg

Heisann. Har hatt dette problemet en god stund, men det oppstår bare 1-2 ganger i uken.

Restartet nettopp PCen (den hadde skrudd seg helt av uten varsel mens jeg var ute og kjørte tidligere i dag)

Kom frem til skrivebordet og fikk beskjed om at Google Chrome ikke avsluttet på riktig måte. Regner med at hele datamskinen bare ble shutta ned, så restartet den av seg selv.

Jeg logget inn på clients som League of Legends clienten, BattleNET clienten, logget på skype/Facebook - det vanlige.

Sender en melding via League of Legends clienten -> sekunder etter blinker skjermen (skjermen blir svart i 2 sekunder)  Etter det her skjer VET jeg at diverse clients blir fryst (de svarer ikke)

Det er ofte spillclients. Google Chrome / Skype fungerer helt normalt.

Jeg må deretter restarte disse programmene så funker de en god stund igjen.

Vet noen hva dette kan komme av? Har veldig dårlig peiling på PC, vet også ikke hva slags informasjon jeg bør gi dere for at noen skal bedømme feilen, for jeg vet at slike feil kan være en HAUG av tilfeller.

-

Tilleggsinformasjon

- Windows 10 Pro

Intel® Core i7-4790k CPU @4.00GHz 4.00GHz

16GB RAM

64x bit

- Grafikkort: AMD Radeon HD 7800 Series

- 750W Corsair strømforsyning

- Kjølevifte av noe slag også

Alt ble kjøpt nytt for 1,5 år siden bortsett fra grafikkortet.

Jeg kan ha en anelse om at grafikkortet kanskje er ustabilt, men hva vet vel jeg.

Hvis noen har vært borte i noe av det samme problemet så hadde det vært fint om noen kunne kommet med en liten tilbakemelding. Takk på forhånd. :)

Endret av OleOren
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skjermkortet er jo det eneste av delene du lister opp som har noen år bak seg.

Hva med strømforsyningen?

Beklager! Er en 750W Corsair jeg har i PCen. Hvis det er noe mer jeg har glemt setter jeg pris på en tilbakemelding til!

Lenke til kommentar

Har ny-oppdaterte drivere også. Har en AMD Software som forteller at alle nye drivere allerede er installert.

Jeg kan jo få prøvd å satt inn et nytt skjermkort i morgendagen, har fått tak i NVIDIA skjermkort som skal være litt bedre enn min nåværende.

Takk for støtten. Skal få prøvd å fikse det. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...