Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Trådløs nettverkskort vil ikke starte

Anbefalte innlegg

Hei,

De siste dagene har jeg hatt litt problemer med det trådløse nettverkskortet mitt. Kort sagt slutter det trådløse nettverkskortet å fungere, enten ved oppstart eller etter jeg har brukt laptopen litt.

Det begynner med at det trådløse nettverksikonet nederst i høyre hjørne viser et symbol gult utropstegn (tegn på at du ikke har tilgang til nett) etter jeg surfer litt på nett. Deretter forsvinner det trådløse nettverkssymbolet, og LAN-ikonet popper opp med et rødt symbol. 

"Wi-Fi" under "Network Connection" i Control Panel blir disabled, og deretter forsvinner den helt. 

Under "Device Manager" er det et gult ikon med et utropstegn i. Følgende "Device status" står når jeg høyreklikekr og trykker på properties:

"This device cannot start. (Code 10). {Operation Failed} The requested operation was unsuccessful".

Et sjelden gang står det også "This device cannot start. (Code 10). This device does not exist.". 

Jeg har prøvd å formatere laptopen, men det hjelper ikke. Jeg har prøvd å reinstallere/oppdatere drivere, men det hjelper ikke. Det som noen gang hjelper er hvis jeg avinstallerer det trådløse nettverkskortet under "Device Manager", og restarter laptopen. Men ikke alltid det hjelper. 

Vanlig nett med kabel ser ut til å fungere fint.

Har noen anelse om hva som kan være galt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det en Realtek chip/ kort? Hadde noe ala det samme problemet på en laptop og det var bare å la vær å bruke "wireless manager", eller hva det heter, og legge inn kun driveren manuellt. Det er ganske kjent at Realtek har hatt problemer med noen av de trådløse kortene som brukes på laptoper.

Finn ut navnet på chipen/ kortet så er det sikkert noen som finner en driver.

Lenke til kommentar

Det er et Qualcomm Atheros kort (Qualcomm Atheros AR9485WB-EG Wireless Network Adapter). Laptopen er en Asus N56VJ. Jeg tror ikke jeg bruker en wireless manager, men driveren medfølger en setup, men den installerer ikke tredjepartsprogrammer eller noe lignende.

Hvordan legger jeg kun til driveren manuelt? 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...