Gå til innhold

Nytt oppsett, trenger innspill

Anbefalte innlegg

Aha det er greit å vite.. Skal lese videre.

Jeg leste dette ifra testen til tek.no (ang h100i)

Selve monteringen av vifter og radiator er en ganske rett frem affære. Fjern eventuelle deksler fra toppen av kabinettet, og skru radiatoren fast med noen korte skruer og stoppskiver. Viftene festes så i denne nedenfra, og skal ifølge bruksanvisningen settes til å trekke luft inn i kabinettet gjennom radiatoren.

http://www.tek.no/artikler/corsair-hydro-h100i/114675/3

Jeg trodde vifter som skulle kjøle ribbene på en radiator, måtte blåse igjennom ribbene.. Eller?

Vel kald luft utenfra vil selvsagt kjøle ned radiatoren bedre, men da vil jo også den varme lufta fra den dumpes inne i kabinettet også. Kommer an på hvilket kabinett man har, og hvordan man har satt opp de andre viftene. Ikke dermed sagt at Tek hadde det mest optimale oppsettet.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja jeg skjønner. Corsair 800D jeg har.

Har uansett lyst til å bytte ut viftene om jeg går for den. Dersom jeg trekker luft inn i bunn, og ut på baksiden.

Ville det da vært lurt å trekke luft ut igjennom radiatoren på toppen.?

https://www.prisguide.no/produkt/noctua-nf-f12-pwm-152673

Litt rart satt opp airflow i det 800D kabinettet synes jeg. Det beste er vel at du har en vifte i bunn som suger kald luft inn, så setter du en vifte bak til å suge inn med støvfilter på utsiden (fåes kjøpt), og vannkjøling i topp som suger luft ut av kabinettet. Tror du bør gå for den Kelvin S36 da. Viftene på radiatoren bør da monteres under den til å blåse igjennom den og ut av kabinettet i topp.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Ok. Jeg trodde det var best å trekke luft inn nederst i kabinettet, og ut bak og i topp (siden varmen stiger?)

Men skal se på støvfilter.

Av de bildene jeg fikk se av 800D, så var det ikke plass for vifter i front. Det blir altfor lite innsug med bare den ene vifta i bunn, så derfor mente jeg at du skal snu den bak og få den til å suge luft inn. Så har du de 3 viftene på radiatoren til å suge luft ut i topp.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...