Gå til innhold

Vil dette kunne fungere? 5120x1440 med 3 skjermer


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg vurderer å bestille 3 stk Dell S2716DG skjermer og 2 stk EVGA GTX 1080 som skal kjøres i SLI.

 

Bakgrunnen er at jeg ønsker fleksibiliteten til både å spille i 2560x1440 på én skjerm, samt gjøre andre ting på de flankerende skjermene, og i tillegg ha muligheten til nVidia Surround på alle 3 skjermene.

 

Det kan kanskje være ambisiøst å kjøre 7680x1440 i en del spill, men jeg regner med at 5760x1080 skal gå greit.

 

Er det mulig å kjøre en custom oppløsning på 5120x1440 i windowed mode (borderless) hvor 50% av venstre skjerm, 100% av midtre skjerm og 50% av høyre skjerm benyttes i spill? Dette skulle gi 7,4 megapixels, som er litt lavere enn 4k oppløsning på 8,3 megapixels. Er det noen som har erfaringer med dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei,

 

Jeg vurderer å bestille 3 stk Dell S2716DG skjermer og 2 stk EVGA GTX 1080 som skal kjøres i SLI.

 

Bakgrunnen er at jeg ønsker fleksibiliteten til både å spille i 2560x1440 på én skjerm, samt gjøre andre ting på de flankerende skjermene, og i tillegg ha muligheten til nVidia Surround på alle 3 skjermene.

 

Det kan kanskje være ambisiøst å kjøre 7680x1440 i en del spill, men jeg regner med at 5760x1080 skal gå greit.

 

Er det mulig å kjøre en custom oppløsning på 5120x1440 i windowed mode (borderless) hvor 50% av venstre skjerm, 100% av midtre skjerm og 50% av høyre skjerm benyttes i spill? Dette skulle gi 7,4 megapixels, som er litt lavere enn 4k oppløsning på 8,3 megapixels. Er det noen som har erfaringer med dette?

 

Jeg har erfaring med 3x Asus swift 27" g-sync i surround. Må si jeg er glad for at jeg gikk vekk fra surround og nå har Acer x34" ultra wide + 1 stk  27 4k g-sync ved siden. Spilling med surround er ganske kult, men herreminhatt hvor mye trøbbel med drivere og greier det kan bli :D

 

Nå funker heldigvis g-sync + sli, noe det ikkje gjorde på starten da jeg hadde oppsettet. Det gikk fra uspillelig, til veldig bra når g-sync funka. Evig tearing i noen spill. Hadde 3 stk titan X for å drive dritten. Der kom problemet at ikkje alle spill støttet 3-way sli like bra, så da kunne jeg bare bruke 2 av skjermkorta. 

 

For all del, så er det en del spill som funket bra med surround, men om man spiller mange forskjellige spill, så blir det bare mekk i lengden. Bilspill er f.eks helt sinnsykt konge med surround (en av grunnene for at jeg ville teste).

 

Liker du å vente på drivere, og dille for at spill skal fungere sånn nogenlunde greitt, så er Surround noe for deg.

 custom oppløsning og windwomode sier jeg bare lykke til med :p

 

Anbefale det for en vanlig bruker vil jeg absoulutt ikkje. Det blir GARANTERT trøbbel i mange spill :D Som desktop er det også digg, men i lengden så er det diggere med en ultrawide + en tilleggsskjerm, iallefall synes jeg det. Mye mindre trøbbel også, ikkje minst mere fps i spill.

 

Kjører  nå 2x Msi 1080 gaming x med HB sli bro og 6900k cpu @ 4,4ghz med 3400mhz minne.

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Takk for tilbakemelding!

 

Noen spørsmål angående ditt setup:

 

1. Hva gjør du i spill som ikke støtter 3440x1440?

 

2. Ser at den skjermen der støtter 100Hz. Hva skjer hvis et spill leverer mer enn 100 FPS, capper G Sync FPS da til 100? Er ikke helt inne i teknologien.

 

3. Når du har en 27" ved siden av, hvordan funker dette, ser for meg at den blir litt langt unna på pulten?

Lenke til kommentar

Takk for tilbakemelding!

 

Noen spørsmål angående ditt setup:

 

1. Hva gjør du i spill som ikke støtter 3440x1440?

 

2. Ser at den skjermen der støtter 100Hz. Hva skjer hvis et spill leverer mer enn 100 FPS, capper G Sync FPS da til 100? Er ikke helt inne i teknologien.

 

3. Når du har en 27" ved siden av, hvordan funker dette, ser for meg at den blir litt langt unna på pulten?

 

1: Da spiller jeg i 1440p, men de fleste spill jeg spiller støtter den oppløsninga.

2: G-sync med v-sync capper fps til hz på skjermen. Fastsync som nye nVidiaskjermkort også støtter nå så fjerner det tearing også, uten å cappe fps. G-sync med v-sync er best hvis fps går under 100 avogtil. Da blir opplevelsen alikevel smooth med g-sync.

3: Jeg har den 27" ofte på høykant rett ved siden av x34. Akkurat nå har jeg den rett ved siden på vanlig måte, siden jeg har enda en maskin tilkoplet den skjermen.

 

Har x34 på bevegelig veggarm, og vurderer å ha den andre skjermen over x34. Altså på arm den også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...