Kynxx Skrevet 28. juli 2016 Del Skrevet 28. juli 2016 Vi har litt forskjell på hvilke løsninger operatørene tilbyr i dag. Innland og utlandsbruk. Inkluderte pakker i EU og EØS osv, og det er det siste jeg ønsker å fokusere på i denne tråden. Hvordan vil det bli med abonnementene hos f.eks Hello, ICE, Banzai osv som ikke ha inkluderte pakker i dag, fra og med 1. juli 2017? Vil man bare ha slike abonnementer med forskjell på gigabytes/mnd som dem har i dag, der man bare kan skru på roaming på telefonen og ikke bry seg om man krysser riksgrensa? (med unntak av MCP selvfølgelig). Forslag? La fantasien leke, synsingen henge lavt osv. Gjerne ta med håndfaste lovendringer som trer i kraft fra den dagen som operatørene MÅ følge også. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9 Skrevet 28. juli 2016 Del Skrevet 28. juli 2016 En fugl har kvitret noe om at det vil skje noe med spesialnummer... Foreløpig bare intern info, men følg med. I første avsnitt har du utelukket de tingene jeg tror vil endre seg, men je poster uansett. Vi vil neppe se nedgang eller endringer i nasjonale priser fordi roamingtillegget skal fjernes. Dette vil slå ut på bunnlinja, og operatørene har neppe marginer til å senke priser innenlands. De er, takket være Telia, redusert til å bli rene datapriser fordi ubegrenset tale/SMS/MMS er blitt standarden. Husk at Roam like Home er tre forskjellige ting hos Chilimobil, Telia og Telenor. Lenke til kommentar
Kynxx Skrevet 28. juli 2016 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2016 Vet veldig godt forskjellene på roamingprisene hos de tre i overgangsperioden som vi nå er i. Er hos chili selv, bare fordi dem gir mest for pengene per nå, selv om jeg har hatt noen opplevelser med selskapet som burde innby til å bytte operatør. Jeg skal fortsette å være hos dem litt til for å gi dem en sjanse til forbedringer, om dem er villig til å lytte og lære av sine tabber. On topic: Du har helt rett Tom, det er innlandspriser som blir fokuset siden utlandsprisene i EU forsvinner. Men hva med resten av verden? Kjekt at spesialprisene blir gjort noe med. Hater femsifrede numre. Unødvendig onde og poengløs eksistens. Blir interessant p se hvordan mobilabonnementene ser ut i fremtiden, om selskapene ender opp med å bli rene bitpipes eller lignende. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå