Harald Brombach (digi.no) Skrevet 28. juli 2016 Del Skrevet 28. juli 2016 Oppturen fortsetter for Samsung Lenke til kommentar
G Skrevet 28. juli 2016 Del Skrevet 28. juli 2016 (endret) Når skjermene blir billige nok så øker nok omsetningen der også. Priselastisitet er nøkkelordet. Gjør du varen akkurat billig nok så øker salget. Testes det med enda billigere varer, så kan omsetningen og overskuddet stige ytterligere, inntil du når en slags metning der en ikke sitter igjen med særlig bedre overskudd. Jeg har aldri helt forstått meg på hvorfor en nylansert vare foretrekkes av produsent å holdes lenge utenfor "forbrukermassenes marked" (i mangel av et bedre ord), spesiellt om konkurransen er hard. Og med "utenfor" så inkluderes (mener jeg) også feil prising av vare. Endret 28. juli 2016 av G Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå