Gå til innhold

Oppturen fortsetter for Samsung


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Når skjermene blir billige nok så øker nok omsetningen der også. Priselastisitet er nøkkelordet.

 

Gjør du varen akkurat billig nok så øker salget. Testes det med enda billigere varer, så kan omsetningen og overskuddet stige ytterligere, inntil du når en slags metning der en ikke sitter igjen med særlig bedre overskudd.

 

Jeg har aldri helt forstått meg på hvorfor en nylansert vare foretrekkes av produsent å holdes lenge utenfor "forbrukermassenes marked" (i mangel av et bedre ord), spesiellt om konkurransen er hard.

 

Og med "utenfor" så inkluderes (mener jeg) også feil prising av vare.

Endret av G
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...