Bolson Skrevet 28. juli 2016 Del Skrevet 28. juli 2016 (endret) Jeg ser ingen relevans i noen av de linkene til de jeg skrev i min forrige post, de er helt urelaterte. Jeg nevner faktisk ikke islam eller muslimske land i det hele tatt i noen av mine poster. Jeg velger derfor ikke å svare på spørsmålene, da de ikke har relevans til hva jeg skrev i det hele tatt. PS! Innholdet i den siste linken faller i sin helhet på mangel av korrekte fakta. Men det er jo den vanlige debattmåten. Endret 28. juli 2016 av Bolson 1 Lenke til kommentar
blinc Skrevet 28. juli 2016 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2016 Finnes bedre data enn siste linken ja, men fant ikke den originale. Grunnen til at jeg ikke svarte på siste post var at det begynte å gå utenfor topic. Meningen med de 2 første linkene var å vise hvordan lite kontrollert innvandring øker terrorfare som igjen ender med at hele Europa har adoptert Israels sikkerhetspolitikk. Og kommer vi dit har sosialisme nok en gang vist sin ubrukelighet. Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 28. juli 2016 Del Skrevet 28. juli 2016 (endret) Uenig, innvandringen øker i seg selv ikke terrorfaren. Terrorfaren skapes av helt andre mekanismer, som blant annet Vestens beviste destabilisering av Midt-Østen. Altså kampen mot terror har skapt terror. Det er nemlig et faktum at "terroristene" faktisk er forholdsvis velintegrerte i de europeiske samfunnet, som så blir radikalisert. Snoen har noen interessante betraktninger rundt dette, https://www.minervanett.no/marginalisering-og-terrorisme/, ikke minst diskusjonen rundt Roy sine betraktninger. Ja, vi har to eksempler i Tyskland som er asylsøker, men etter min mening vil en fullstendig innvandringsstopp fra visse områder ikke redusere terrorfaren, da den underliggende årsaken ikke fjernes i det hele tatt. Det er til og med mulig at den økes. Hvordan den skal reduseres - ja det har jeg ikke noe godt svar på. Dog mener jeg at de holdningene som den mest innvandringskritiske og islamkritiske delen av debatten kommer med heller bensin på bålet. Ellers synes jeg ikke at jeg var off-topic, jeg mener klart at problemet med innvandring (uansett form) løses best ved å gi folk minst mulig grunn til migrasjon samt gjøre noe med de kriminelle nettverkene som utnytter "flyktninger", Uansett gjør jo folk dette primært av "nød" - risikoen er for stor til at de gjør det av andre grunner. Et lite unntak for de som kom over Russland, det var en forholdsvis enkel rute for folk som kunne betale. I og med at du mener innvandring er er årsak til at vi må innføre streng sikkerhet (Israel sin modell), så burde du være en av de første som støtter dette. Nå vil jeg ikke akkurat påstå at Europa er preget av sosialisme, og da kan vel faktisk ikke sosialisme vise sin ubrukelighet. Edit: Må faktisk korrigere meg litt. For stor innvandring vil trolig øke terrorfaren, fordi nasjonalistisk eller høyreekstrem terror blir mer sannsynlig. Alle mottaksbrannene i Sverige og Tyskland viser klart dette. Endret 28. juli 2016 av Bolson 1 Lenke til kommentar
Sir Skrevet 28. juli 2016 Del Skrevet 28. juli 2016 Har du sett de siste opptøyene i Frankrike ? Ikke mange "franskmenn" å finne i disse gruppene som kaster stein, raserer butikker, blokkerer veier og lager helvete der nede. Definer franskmann. Legg merke til mangelen på burka/hijab/niqab. https://en.m.wikipedia.org/wiki/French_colonial_empire Lenke til kommentar
Gjest Slettet+45613274 Skrevet 28. juli 2016 Del Skrevet 28. juli 2016 Har du sett de siste opptøyene i Frankrike ? Ikke mange "franskmenn" å finne i disse gruppene som kaster stein, raserer butikker, blokkerer veier og lager helvete der nede. Definer franskmann. Legg merke til mangelen på burka/hijab/niqab. Finner det ganske skremmende at du ser bare stereotyper. Uansett muslim, innvandrer eller franskmann. Lenke til kommentar
blinc Skrevet 28. juli 2016 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2016 (endret) Bolson: Ingen tilfeldighet at Frankrike har opplevd mye terror. Det er en korrelasjon til innvandring. De har også den høyeste andel muslimer i egen populasjon(8%) i Vest-Europa. Vet du hvilket annet land som også har rundt 8% muslimer? Russland. De er sammen med Frankrike det land som har hatt mest terror de siste år. 6 av 10 "flyktninger" er økonomiske migranter sier en EU topp. http://www.independent.co.uk/news/world/europe/six-out-of-10-migrants-to-europe-come-for-economic-reasons-and-are-not-refugees-eu-vice-president-a6836306.html Politisk er det ganske konformt i Europa. Høyresiden står for restriktiv innvandringspolitikk og venstresiden omvendt. Eneste right-wing govermentet i Europa de seneste år har vel vært Victor Orban(Ungarn). Tviler på terrorfaren er så høy der: http://www.telegraph.co.uk/travel/maps-and-graphics/Mapped-Terror-threat-around-the-world/ Endret 28. juli 2016 av blinc Lenke til kommentar
Sir Skrevet 28. juli 2016 Del Skrevet 28. juli 2016 (endret) Kina har 23 millioner muslimer og har hatt 9 terrorangrep 2010-2016. Frankrike har 5.28 millioner muslimer og hadde 13 terrorangrep i 2010-2016. Tyskland har 4.32 millioner muslimer og hadde 4 terrorangrep i 2010-2016. Russland har 10 millioner muslimer og hadde 8 terrorangrep i 2010-2016. Tyrkia har 79 millioner muslimer og hadde 4 terrorangrep i 2010-2016. India har 180 millioner muslimer og 7 terrorangrep i 2010-2016. Når jeg skriver terrorangrep her mener jeg islamske. https://en.m.wikipedia.org/wiki/List_of_Islamist_terrorist_attacks Endret 28. juli 2016 av Sir Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 28. juli 2016 Del Skrevet 28. juli 2016 (endret) Og hvis du tar med ikke-islamske? For da ser listene litt annerledes ut. Dette er en egen wikipedia-artikkel for Juli i år: https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_terrorist_incidents_in_July_2016 173 så langt, og måneden er ikke over. Hvis alt du ser er spiker, så blir det jævlig enkelt å bruke hammeren. Men noen problemer er faktisk skruer, og da er det begrenset hvor langt du kommer ved å banke løs uten å bruke vettet. Endret 28. juli 2016 av Shruggie Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 28. juli 2016 Del Skrevet 28. juli 2016 (endret) Når jeg skriver terrorangrep her mener jeg islamske. https://en.m.wikipedia.org/wiki/List_of_Islamist_terrorist_attacks Viktig tillegg: Indonesia har 200 millioner muslimer og 2 islamske terrorangrep i perioden 2010 - 2016 (antall drepte pr 100 000 innbyggere i Indonesia er lavere enn i Norge, gjelder 2014) England og Wales har ca 2 mill muslimer (5 % av befolkningen) og 2 islamske terrorangrep i perioden 2010 - 2016 Bolson: Ingen tilfeldighet at Frankrike har opplevd mye terror. Det er en korrelasjon til innvandring. De har også den høyeste andel muslimer i egen populasjon(8%) i Vest-Europa. Vet du hvilket annet land som også har rundt 8% muslimer? Russland. De er sammen med Frankrike det land som har hatt mest terror de siste år. 6 av 10 "flyktninger" er økonomiske migranter sier en EU topp. http://www.independent.co.uk/news/world/europe/six-out-of-10-migrants-to-europe-come-for-economic-reasons-and-are-not-refugees-eu-vice-president-a6836306.html Politisk er det ganske konformt i Europa. Høyresiden står for restriktiv innvandringspolitikk og venstresiden omvendt. Eneste right-wing govermentet i Europa de seneste år har vel vært Victor Orban(Ungarn). Tviler på terrorfaren er så høy der: http://www.telegraph.co.uk/travel/maps-and-graphics/Mapped-Terror-threat-around-the-world/ Som @Sir peker på så er den korrelasjonen ikke eksisterende eller særdeles svak. Et annet faktum er at flertallet av den muslimske befolkningen i Frankrike faktisk er født i Frankrike. Innvandringen til Frankrike skjedde først og fremst på 60 og 70-tallet, og i hovedsak fra den tidligere franske kolonien Algerie, samt fra Tunisia og Marokko. Det var også rein arbeidsinnvandring. Vi sier at ca 83 % av den muslimske befolkningen er Maghrebis. Etter 1970 har innvandringen vært svært moderat, noe som gjør at andelen utenfra det vi kaller maghrebi (Tunisia, Algerie og Marokko) er liten. Studier gjennomført opp gjennom årene peker på at franske muslimer er de best integrerte i Europa, og de som føler seg mest knyttet til sitt nye hjemland. Muslimske ledere i Frankrike er også de muslimske grupperinger i Europa som har gått lengst i å fordømme terror, og kreve tiltak. De har faktisk krevd moskeer stengt, og at imamer må ha lisens (godkjenning), kilde http://www.ibtimes.com/french-muslim-leaders-want-extremist-mosques-closed-islamic-preachers-be-licensed-2200224. En apropos, det er faktisk vanlig i Frankrike at muslimske foreldre sender barn på katolsk privatskole. Dog har Frankrike en del sosiale problemer knyttet til den måten de "organiserer" byene sine på - noe som kan være en medvirkende årsak til radikalisering. Dette medførte f.eks en del opptøyer første del av 2000-tallet. Dog viste det seg at bak opptøyene var en salig blanding av folk, selv om det var i bydeler med høy andel muslimsk befolkning. Olivier Roy blant andre peker på at radikaliseringen i større grad er hos personer med forholdsvis høy utdanning i Frankrike. Men korrelasjonen din har ikke vitenskaplig hold i det hele tatt. Om det var korrekt, så burde det vært på 60 og 70-tallet det var muslimsk terror. At Frankrike har opplevd mye terror er sant, i perioden 1980 - 86 var det 33 terroraksjoner på fransk jord, alle med døde og/eller sårede. En parallell til England og Wales, som også hadde en stor muslimsk innvandring på 60 og 70-tallet, og således grunnlag for samme type terror. --- Det er en grunn til at bare 44 % av asylsøker har fått innvilget asyl hittil i år. At en stor del av immigrasjonen er økonomiske immigranter er helt korrekt, f.eks over Spania er det i realiteten bare økonomiske immigranter. Men økonomiske immigranter er ingen terrorfare så vidt jeg kan se. Og jeg har aldri påstått at vi ikke har økonomiske immigranter. -- Det er tydelig at høyresiden for deg kun er det til høyre for den norske regjeringen, eller at høyreside er nasjonalistisk høyre. Jeg tror du vil få problemer med den forståelsen, at Europa er sosialistisk. Europa er et vestlig kapitalistisk system med innslag av liberalisme og sosialdemokratisk tenkning. Klart det er en viss konformitet, da de de fleste europeiske partier er å oppfatte som sosialliberal, eneste forskjellen er hvor mye sosial og hvor mye liberal politikken deres er. Og jeg ville ikke akkurat brukt Ungarn som eksempel. Terrorfaren er kanskje liten, men risikoen for å bli skamslått av høyreekstremister er stor nok. Ungarn er preget av høyreekstrem militsia, jødehat, hat mot homofile, rombefolkningen og andre minoriteter osv. Ikke akkurat et europeisk drømmeland for andre enn høyreekstreme. Personlig er jeg svært glad i Ungarn, noen av mine flotteste opplevelser er fra det landet - sørgelig at det har utviklet seg den vegen det har gjort. PS! Jeg avslutter diskusjonen her - vår verdensanskuelse er nesten på hver sin planet. Endret 28. juli 2016 av Bolson 3 Lenke til kommentar
Sheasy Skrevet 28. juli 2016 Del Skrevet 28. juli 2016 (endret) Ultrakjapt og lite estetisk vakkert diagram av tallene fra innleggene til Sir og Bolson: Millioner muslimske innbyggere langs x-aksen, og antall islamske terrorangrep langs y-aksen. Endret 28. juli 2016 av Sheasy 1 Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 28. juli 2016 Del Skrevet 28. juli 2016 @Sheasy: Takk for diagrammet - lite korrelasjon her. Lenke til kommentar
geita_ Skrevet 29. juli 2016 Del Skrevet 29. juli 2016 Jammen. Da er Islam greit allikevel! Når kan man forvente at enkelte her inne flytter ut av Norge til et Islamsk land da ? 1 Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 29. juli 2016 Del Skrevet 29. juli 2016 (endret) Jammen. Da er Islam greit allikevel! Når kan man forvente at enkelte her inne flytter ut av Norge til et Islamsk land da ? Hvis Iran ikke hadde tatt en 360 moonwalk fra common sense på 70-tallet så kunne det trolig vært på linje med Tyrkia i dag. Men det morsomme med ditt tankesett er at årsaken til Islam sin faenskap er nettopp fordi mange kommer fra elendige forhold og krigsrammede land, så årsaken til at vi ikke flytter til muslimske land er kanskje noe annet enn hva du forventet. Endret 29. juli 2016 av Gavekort Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639 Skrevet 30. juli 2016 Del Skrevet 30. juli 2016 Har du sett de siste opptøyene i Frankrike ? Ikke mange "franskmenn" å finne i disse gruppene som kaster stein, raserer butikker, blokkerer veier og lager helvete der nede. Definer franskmann. Legg merke til mangelen på burka/hijab/niqab. Så lenge hun ikke har kledd seg sømmelig så er hun usømmelig og en skjøge, så du kan bare forsyne deg av dette lille stykket vakker fransk kvinne. Husk, det er hennes feil som har gjort deg seksuelt opphisset. Lenke til kommentar
geita_ Skrevet 30. juli 2016 Del Skrevet 30. juli 2016 Er det ikke nok å bare være kafir lenger ? Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639 Skrevet 30. juli 2016 Del Skrevet 30. juli 2016 Er det ikke nok å bare være kafir lenger ? Jo for all del, men det er så reit når kvinner annonserer at de er skjøger. Det gjør det jo så mye lettere å kunne voldta med god samvittighet. Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 30. juli 2016 Del Skrevet 30. juli 2016 Så lenge hun ikke har kledd seg sømmelig så er hun usømmelig og en skjøge, så du kan bare forsyne deg av dette lille stykket vakker fransk kvinne. Husk, det er hennes feil som har gjort deg seksuelt opphisset. Du kan jo tenke over utsagnet ditt neste gang du blir voldtatt av to fulle, kåte russere i et gårdsrom ... Du må slutte å se så deilig ut for gutta, lille stjernegutten. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639 Skrevet 30. juli 2016 Del Skrevet 30. juli 2016 Så lenge hun ikke har kledd seg sømmelig så er hun usømmelig og en skjøge, så du kan bare forsyne deg av dette lille stykket vakker fransk kvinne. Husk, det er hennes feil som har gjort deg seksuelt opphisset. Du kan jo tenke over utsagnet ditt neste gang du blir voldtatt av to fulle, kåte russere i et gårdsrom ... Du må slutte å se så deilig ut for gutta, lille stjernegutten. Heu, do not shoot the messenger. Snakk heller med din lokale imam. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå