Gå til innhold

Frankrike kan innføre Israels strenge sikkerhet

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Høres ut som et flott tiltak.

Innvandrerne har jo gått helt amok der borte.

Ingen overraskelse at innvandrere er de som får tort å svie. Vil minne på at mange av gjerningsmennene er statsborgere i landet de angriper.

Endret av Gavekort
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg snakket om terrorhandlinger, ikke sivil uro. Men jeg håper du innser at det er fort gjort å få et bias mot voldelige muslimer når det er dette du leter etter, siden ikke alle voldelige protester er forårsaket av sinte innvandrere.

http://www.aljazeera.com/news/2016/06/france-protests-dozens-injured-clashes-police-160614144801445.html

http://www.breitbart.com/london/2016/07/25/blmr-protesters-torch-french-town/

http://www.presstv.ir/Detail/2016/07/23/476489/France-Paris-suburbs-youths-death-police-custody-Adama-Traore-BeaumontsurOise

Husk at det bare er når det er muslimer/innvandrere at diskusjon.no kaster seg over saken. :)

• Liker 2
Lenke til kommentar

Når de fleste terror angrep er gjort av muslimer er det kanskje ikke så rart.

"Vi må bevege oss mot en ny hverdag hvor du ikke lenger kan bære ryggsekk på offentlige steder, hvor enhver veske vil bli systematisk og grundig gjennomsøkt, sier tidligere rådgiver til den franske regjeringen, François Heisburg"

Og her er resultatet av innvandringen, er det rart folk blir sinte ?

Hvem har lyst til å leve slik ?

Endret av geita_
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Ja men du gir ikke akkurat saken en rettferdig vinkling når du mikser sammen innvandrere, muslimer og terrorister til egen fordel.

Snakker vi om (muslimske) statsborgere som gjør blodige angrep eller innvandrere som har deltatt i en eller annen voldelig protest? Hvis førstnevnte så er ikke argumentet så relevant til topic eller innvandring, og hvis sistnevnte så overdriver du faktumet og fortsatt er off-topic i henhold til hvorfor sikkerheten økes. Innvandrere har ingen direkte relevans utenfor din gruppering av muslimer.

Endret av Gavekort
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Moderate muslimer hadde gjort seg selv en stor tjeneste hvis de var først ute med å kritisere bøller, terrorister og andre som lager spetakkel i det norske samfunn. Problemet er at de er så sykt tilslørt og vanskelig å se hva de mener. 

Personlig synes jeg det på tide at folk kvitter seg med fjollete religioner også. Blir sliten av alt det overnaturlige vrøvlet med Halal mat osv.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det er et av poengene mine. Moderate muslimer som taler mot vold blir overdøvet av de som taler for vold, fordi førstnevnte er kjedelig og førstnevnte oppsøker ikke trøbbel.

Jeg er ganske sikker på at de fleste innvandringskritiske her inne har hatt lite kontakt med faktiske muslimer, men det er nå bare en spekulering.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg er ganske sikker på at de fleste innvandringskritiske her inne har hatt lite kontakt med faktiske muslimer, men det er nå bare en spekulering.

Det har du nok mye rett i.

Mange oppfatter bare de som skriker på gata.

Men jeg kjente en fyr en gang. Og jeg likte han. Var en rolig, skikkelig gutt. Håper bare ikke eksempel han har blitt radikalisert eller lignende. 

Bottom line:

Folk hadde naturlig nok vært positive til innvandrere dersom man slapp kriminalitet og at innvandrere jobbet i like stor grad som nordmenn. Folk misliker også nyankomne som tror de er konger. 

At noen vil sprenge akbar-style er også seff ingen vinner. Hvis terrorangrep fortsetter vil venstresiden mobilisere en ny Hitler, og da er helvete løs.

Endret av blinc
Lenke til kommentar

Har du sett de siste opptøyene i Frankrike ?

Ikke mange "franskmenn" å finne i disse gruppene som kaster stein, raserer butikker, blokkerer veier og lager helvete der nede.

Definer franskmann.

Løk rundt halsen, beret og svarte horisontale striper på skjorta. Gjerne et rødt tørkle rundt halsen også.

Lenke til kommentar

Ikke mange "franskmenn" å finne i disse gruppene som kaster stein, raserer butikker, blokkerer veier og lager helvete der nede.

Definer franskmann.

Løk rundt halsen, beret og svarte horisontale striper på skjorta. Gjerne et rødt tørkle rundt halsen også.
Du glemte baguetten.
Lenke til kommentar

Definer franskmann.
Løk rundt halsen, beret og svarte horisontale striper på skjorta. Gjerne et rødt tørkle rundt halsen også.
Du glemte baguetten.

Hva, så sent på morgenen? Bakeriet var utsolgt...

Lenke til kommentar

Definer franskmann.

french-person.jpg

french-woman_3343374c.jpg

Legg merke til mangelen på burka/hijab/niqab.

Endret av geita_
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Folk hadde naturlig nok vært positive til innvandrere dersom man slapp kriminalitet og at innvandrere jobbet i like stor grad som nordmenn. Folk misliker også nyankomne som tror de er konger.

Er det polakker eller svensker som tror de er konger. Og vi vet jo at polakker og litauere er i stor grad er kriminelle og gidder ikke å jobbe. Filippinske damer gidder heller ikke å jobbe.

Ja, jeg forstår hvor du vil, men innvandring til Norge er primært fra "vestlige" land.

PS! At "innvandrere" (primært asylsøkere/flyktninger) fra en del land er mindre tilstede i arbeidsmarkedet er helt korrekt. Men årsakene til det er nok forholdsvis komplekse.

Endret av Bolson
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kan vel dele det inn arbeidsinnvandring og velferdsinnvandring. Kan vel nevne at as we speak jobber jeg sammen med 2 av den førstnevnte gruppen. For ganske mange år siden jobbet jeg en begrenset periode på asylmottak. Ganske annet klientell kan man si. Jeg har førstehåndskunnskap om hvordan noen personer lyver så det renner for å komme inn i Norge. Ideer om moral ovenfor en stat er fraværende. Heldigvis har vi hjernedøde sosialistidioter som sikrer disse opphold.

Frankrike og Sverige har tatt imot flere innvandrere enn oss. Finland færre. Hvilken retning bør vi bevege oss?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Igjen alt for unyansert. Arbeidsinnvandring er greit, men ellers så må man skille mellom familiegjenforening, asylsøkere og flyktninger etter min mening.

Flyktninger definere jeg til de som kommer hit på bakgrunn av FN's flyktningekvoter (kvoteflyktninger). Når det gjelder asylsøkere så er det en broget forsamling. Du har  rett i at en gode del av disse er økonomiske immigranter, på samme måte som alle nordmenn som reiste til USA var dette. Men de kommer vel helst fordi det er forholdsvis jævlig der de kommer fra. Så vidt jeg vet har disse nær 0 % sjanse til å få innvilget midlertidig opphold. Blant asylsøkere er det også en stor gruppe som reellt sett skulle vært i flyktningegruppa. Og så har vi en gruppe som faktisk er reelle asylsøkere, og fortjener beskyttelse.

Og realiteten er faktisk at det ikke er så stor andel av asylsøkere som får opphold. Hittil i år (ut juni) er det fattet 11 555 asylvedtak, hvorav 5 165 (44 %) har fått innvilget midlertidig opphold. De fleste av disse vedtakene gjelder personer som kom i 2015. 

Du kan se statistikken her, https://www.udi.no/statistikk-og-analyse/statistikk/asylvedtak-etter-statsborgerskap-og-utfall-2016/.

Bra du skriver "noen personer lyver så det renner", det er uten tvil i tråd med hvilke vedtak UDI/UNE fatter. Men å kalle alle som ikke er arbeidsinnvandrere for velferdsinnvandrere er særdeles unynasert.

For meg er det svært viktig å ha være bevist på skillene, hvorfor kommer folk (alle former for innvandrere). Kommer folk primært av økonomiske grunner (fattigdom, og som er hovedgrunnen til ulovlig immigrasjon til USA) eller pga forfølgelse/krig. Jeg regner med at du er enig i at vi primært bør gjøre ting som reduserer problemet ved kilden, og da er slik kunnskap vesentlig.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Bolson: Er du enig med denne mannen? http://www.nettavisen.no/nyheter/politiker-vil-stenge-danmark-for-muslimer-i-flere-ar/3423246925.html

Hvis ikke, hvorfor?

Kan du se sammenhengen til sak i linken under?

http://www.nettavisen.no/nyheter/professor---tidssprsmal-fr-is-slar-til-i-sverige/3423246935.html

Og så kan du lese denne og sette det så godt det lar seg gjøre i sammenheng, https://heavenawaits.wordpress.com/muslim-behavior-with-population-increase/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...