70talls-sofa Skrevet 27. juli 2016 Del Skrevet 27. juli 2016 Hei. Håper noen kan hjelpe meg med dette under ☺️ Jeg jobber som frilans og er ofte på reisefot i forbindelse med jobb. Jeg er Ikke selvstendig næringsdrivende, så min faste oppdragsgiver trekket meg i skatt. Når jeg er på reise får jeg dekket reise og opphold via statens reiseregulativ. Det har kommet til min oppmerksomhet at noen av godtgjørelsen skal det trekkes skatt av. Om dere kunne sett på listen under og skrevet " ja" bak de jeg blir trukket i skatt på hadde jeg satt veldig pris på det. (og eventuelt komme med utfyllende svar om dere har muligheten til det) Et tilleggspørsørsmål: der jeg trekkes skatt; trekkes jeg med samme prosent som på inntektsskatt eller en høyere som marginalskatt? Lister over godtgjørelser: 1. Kostgodtgjørelse UTEN overnatting: a) 6-12 t. Kr 280,- b) over 13 t. Kr 520,- 2. Kostgodtgjørelse MED overnatting: a) hotell(over 12t) kr 710,- b) Privat overnatting(trekkfri del) kr 200,- c) privat overnatting (trekkpliktig del) kr 510,- 3.Nattillegg innland kr 430,- 4. Kompensasjonstillegg utland kr 478,- 5. Km godtgjørelse kr 4,1/km Her beskattes jeg vel av 30 øre/km? (men med vanlig inntektsskatt?) 6 passasjertillegg kr 1/km 7. El bil kr 4,2/km Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 27. juli 2016 Del Skrevet 27. juli 2016 Det er innført skatt for kjøregodtgjørelse over 3,80kr pr. km. Lenke til kommentar
70talls-sofa Skrevet 27. juli 2016 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2016 (endret) Det er innført skatt for kjøregodtgjørelse over 3,80kr pr. km. 5. Takk for svar. Vet du om det er med samme skatteprosent som på vanlig inntekt? Endret 27. juli 2016 av heladeria Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 27. juli 2016 Del Skrevet 27. juli 2016 Det beskattes på samme måte som andre lønnsutbetalinger, som regel (siden det etterbetales) via lønnstrekk etter skattekortets del 2. 1 Lenke til kommentar
70talls-sofa Skrevet 27. juli 2016 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2016 Det beskattes på samme måte som andre lønnsutbetalinger, som regel (siden det etterbetales) via lønnstrekk etter skattekortets del 2. Jeg forstår. Takk for svar. Noen som vet hvordan det er med resten av punktene på listen min? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå