Gå til innhold

ATI Radeon 8500 problemer

rucoyn

Anbefalte innlegg

Sliter med et rart problem. Maskinen henger seg/rebooter hver gang jeg prøver å kjøre en applikasjon som på en eller annen måte tar i bruk 3D-aksellerasjon. DVD og Mpeg-video går det heller ikke an å kjøre. Jeg har sjekket det meste: Det er ingen hardware som deler IRQ. Jeg har prøvd i Win2000,jeg har installert den nyeste BIOS til hovedkort. Jeg har prøvd å bruke den medfølgende driveren til grafikkortet, + den nyeste driveren for Radeon 8500 fra ATI`s hjemmeside, både certified og beta. Jeg har installert VIA 4 in 1 drivere.Har tatt ut alle kort bortsett fra 3D-kortet, samme problem oppstår. Jeg har prøvd et annet 3D-kort på maskinen min (ATI Rage 32mb)og det spilte som en drøm. Har også prøvd mitt Radeon-kort på en kamerat`s maskin og det spilte så det suser.

Jeg bruker såkalt "registered" DDR-RAM på maskinen. Kan dette være årsaken til problemet?

CPU-temp ligger på 42 grader, system-temp på 39 grader. Ingenting av maskinens hardware er overklokket på noen som helst måte.

Er det noen der ute som har opplevd det samme?

Noen som har noen forslag til hvordan man løser dette problemet? Har ventet lenge på noen av delene , det er kjempesurt at ting ikke spiller, alt er jo nytt!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg har et annet problem,kortet er helt elendig i open gl,cs for eksempel med gf2mx kort mitt så var fps`en 79 og når det skjedde en del datt det ned til 60 men med dette dritt 8500 kortet så er fps`en 89 men når det skjer mye da hakker som f synker ned til 25 og 20 fps,det gjelder de fleste spill jeg har testa som bruker opengl,helt ærlig så kan jeg si at jeg er ikke fornøyd med ati kortet mitt,tv`ut suger,noen spill hakker når gf2mx kortet ikke hakka,kanskje jeg selger det og kjøper meg heller gf4 4200 når det kommer.

Lenke til kommentar

Hei!

Hadde et liknende problem med Radeon 7500.

Det viste seg at løsningen var at dersom Netmeeting er avsluttet på en ukorrekt måte (heng, reset, e.l.) så kan videodrivere blokkere bruken av directx, altså spill som drives av direct 3d. Diagnosen av direct viste også at aksellerasjon ikke var tilgjengelig.

Jeg fant denne løsningen i en nyhetsgruppe, og den funket for meg. Bare start netmeeting på nytt, og avslutt på en korrekt måte. Voila.. it works.. vel, kanskje.. :smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...