Gå til innhold

Nissegården aktivitetsenter i Lom: Vi vil ikke ha flyktningene her, når dere ikke spanderer på deres egne

Gjest Bruker-406935

Anbefalte innlegg

Jeg respekterer forskjellige meninger jeg, det er ikke det samme som at man skal kunne ha idiot-meninger uten skade for omdømme, eller uten konsekvenser.

Strekker holdingene dine seg til andre tilfeller også? Om en restaurant nekter å servere ikke-muslimer, mener du at de skal slippe å få ødelagt omdømmet?

AtW

Endret av ATWindsor
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

"Sosial utpressing"? Som i "buhu, jeg får ikke lov til å oppføre meg som jeg vil uten konsekvenser"? Joa, det er vanlig med sosiale sanksjoner mot dårlig oppførsel, ser bare ikke hvorfor det er et problem.

Cuck

Dårlig oppførsel? Haha, for en logikk. Venstremafian godt igang ser jeg.

Endret av Gjest
Lenke til kommentar

"Sosial utpressing"? Som i "buhu, jeg får ikke lov til å oppføre meg som jeg vil uten konsekvenser"? Joa, det er vanlig med sosiale sanksjoner mot dårlig oppførsel, ser bare ikke hvorfor det er et problem.

Cuck

Ja, det er jo typisk "venstramafia" å mene at man bør forvente reaksjoner for dårlig oppførsel. Forferdelige greier gitt.

AtW

• Liker 4
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+2534

Noen mennesker her inne er dessverre av den oppfatning av at privat eiendom egentlig ikke er privat eiendom, men noe som tilhører staten. Man må jo underkaste seg staten må vite, og man må straffes om man ikke gjør slik staten vil. Slike diktatorspirer er bare å overse. :)

Endret av Slettet+2534
Lenke til kommentar

Strekker holdingene dine seg til andre tilfeller også? Om en restaurant nekter å servere ikke-muslimer, mener du at de skal slippe å få ødelagt omdømmet?

Som jeg spurte i en av postene, så spurte jeg om det var diskriminering om fatter kastet ut narkomane av butikken? Burde han få omdømmet sitt ødelagt pga dette? Eller er det bare når det er flyktninger man skal få kjenne det inn til benet? 

Jeg trur ikke parken nekter alle muslimer adgang btw. Selv om alle flyktningene er muslimske, så trur jeg ikke det er Islam som er kjernen i denne saken.

Edit: Ble litt dobbelt opp :) 

Endret av hfthomas
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Som jeg spurte i en av postene, så spurte jeg om det var diskriminering om fatter kastet ut narkomane av butikken? Burde han få omdømmet sitt ødelagt pga dette? Eller er det bare når det er flyktninger man skal få kjenne det inn til benet? 

Jeg trur ikke parken nekter alle muslimer adgang btw. Selv om alle flyktningene er muslimske, så trur jeg ikke det er Islam som er kjernen i denne saken.

Du svarte ikke på spørsmålet: "Om en restaurant nekter å servere ikke-muslimer, mener du at de skal slippe å få ødelagt omdømmet?"

AtW

• Liker 2
Lenke til kommentar

Noen mennesker her inne er dessverre av den oppfatning av at privat eiendom egentlig ikke er privat eiendom, men noe som tilhører staten. Man må jo underkaste seg staten må vite, og man må straffes om man ikke gjør slik staten vil. Slike diktatorspirer er bare å overse. :)

Diktatorspirer faktisk, veldig reflektert og saklig.

AtW

• Liker 2
Lenke til kommentar

Du svarte ikke på spørsmålet: "Om en restaurant nekter å servere ikke-muslimer, mener du at de skal slippe å få ødelagt omdømmet?"

AtW

Eh, jeg hadde et spørsmål først, som du ikke svarte på. Som omtrent var helt likt. Bare vridd på en litt annen måte.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639

Her støtter jeg aktivitetsparken fullt ut. De driver butikk og må tenke på sine gjester. Da vil en ikke ha en røys med ukultiverte og ikke-integrerbare individer rekende rundt på senteret sitt.

Lenke til kommentar

Det noen kaller sosial utpressing kaller de ytringsfrihet og forbrukermakt i andre sammenhenger. "Stem med lommeboken" er et helt greit prinsipp, og ja, at man bruker medier (sosiale eller andre) for å vinne støtte for sitt syn er greit. Såfremt det er grunnlag for påstandene som fremmes. 

Jeg synes det er helt greit om noen starter en restaurant som bare serverer muslimske menn med skjegg og kjortel, eller bloggere med silikonpupper, eller kanskje både muslimske menn og silikonberter, men ingen andre, så lenge jeg får skrive i avisen hvor himla dumt jeg synes det er...

Geir :)

• Liker 2
Lenke til kommentar

Å, herregud ... Nissegården -> Nazigården; de ber jo om det!

Og for de som ikke kjenner til det, Lom var jo et solid NS-rede under krigen.

edit: Ikke det at eiere/drivere av Nissegården har noen forbindelser til NS, så vidt jeg vet.

Det var bare et ordspill, folkens.

edit2: Jeg lurer på hva geita & co hadde sagt dersom det kom fram at Nissegården drives av muslimer ..

Endret av nebrewfoz
Lenke til kommentar

Er 'flyktning' en etnisitet eller nasjonalitet? i utgangspunktet vil jeg si at det ikke er tilfellet men nå er det jo slik at flyktningen vanligvis passer til stereotypen. Problemet er da litt om man åpner for at flyktningen passer til stereotypen er det jo bare mer grunn for denne bedriften å si nei på vegne av sine andre gjester.

Det som er mest synd her var at eier ikke hadde fornuft nok til å bruke andre ord, for selv om de skulle hatt rett i sin tolkning vil de uansett bli dømt av en del av samfunnet.

Lenke til kommentar

Syns ikke noe om det men skjønner hvorfor. Man skjønner fort hvorfor når man går tur i oslo sentrum også er det masse brukt dopapir bak buskene og sånt og bokstavelig dritt overalt. Botanisk hage til og med må nå holde stengt om natten fordi ''flyktninger'' brukte parken til å sove i og brukte det som sitt personlig toalett.

edit: rettelse: ikke om natten, men de måtte innskrenke åpningstidene betraktelig på grunn av for mye menneskelig avføring.

http://www.abcnyheter.no/nyheter/2013/05/08/172937/vil-hindre-romfolk-bruke-botanisk-hage-som-do

Det er vel pga. rumenere, ikke flyktninger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...