Gå til innhold

Nissegården aktivitetsenter i Lom: Vi vil ikke ha flyktningene her, når dere ikke spanderer på deres egne


Gjest Bruker-406935

Anbefalte innlegg

Bare så lenge det også er lov å anse det som kritikkverdig å være religiøs, ha politisk tilhørighet til bestemte partier, å være medlem av miljøorganisasjoner, å være feminist, å være misogynist osv osv sov.

 

 

Selvsagt! Absolutt alt i verden må være åpent for kritikk. Hva man så vil kritisere og hvorfor får den enkelte vurdere ut fra sine ideer og verdier. Jeg har mine og du har dine. På noen punkter er vi kanskje enige, på andre er vi uenig.

 

Og kritikken må kunne kritiseres også.

 

Nå mener jeg ikke dermed at alle ideer og holdninger jeg personlig finner kritikkverdige per definisjon er kritikkverdige å ha. Jeg kan være uenig med noen i sak, men samtidig se at de har aktverdige motiver for å ha den oppfatningen de har.

 

Strengt tatt så mener jeg at hvem som helst av private skal kunne nekte å ha kontakt med noen som helst som en ikke ønsker kontakt med. Om en er en bedrift eller en privatperson så mener jeg at en skal ha rett til å nekte å bedrive handel med hvem en selv måtte ønske.

 

 

Enig.

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Burde ikke kommunen gjøre migrantene til en attraktiv kundegruppe?

 

 

Eller kanskje migrantene selv sitter med en del av ansvaret. Uansett kan man jo tenke seg at eierne bare ikke vil ha dem som kunder, enten det er av dene eller andre grunnen.

 

Hvordan ser du for deg at kommunen skulle gjøre det?

 

Ville ikke det løst samtlige problemer?

 

 

Det er nok å overvurdere kommunens evner...

 

Geir :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Burde ikke kommunen gjøre migrantene til en attraktiv kundegruppe?

 

Ville ikke det løst samtlige problemer?

Tja, men om man gir pengene til innvandrerne (for å gjøre dem til en attraktiv kundegruppe), så har man ingen garanti for at pengene blir brukt slik byråkratene/politikerne ønsker.

 

Tross alt vil jeg tro at mange, kanskje alle, innvandrerne har noe annet de ønsker mer, enn en tur til Nissegården, å bruke 300kr på.

 

Dog, da får ikke byråkratene/poltikerne som vil til Nissegården det som de vil, ei heller får de følelsen av å hjelpe så mye.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...