pavllion Skrevet 27. juli 2016 Del Skrevet 27. juli 2016 Hei, skulle parkere bilen i garasjen, men kom borti foran på bilen i murkanten. Hva vil dette koste? eller er det mulig å polere dette vekk? Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 27. juli 2016 Del Skrevet 27. juli 2016 Hvor langt er et tau? Hvilken bil er det, og har du bilder av skadene? Lenke til kommentar
pavllion Skrevet 27. juli 2016 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2016 (endret) Det er en e golf Endret 27. juli 2016 av pavllion Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 27. juli 2016 Del Skrevet 27. juli 2016 Klarer ikke helt å se skadene på bildet, men jeg antar at det er en skjerm i stål, og ripene går inn til stålet. Vi snakker nok toppen 2000 for en touch-up hos de riktige fagfolkene. Skal du omlakkere hele skjermen så vil jeg anslå det dobbelte. Det er viktig at du får utbedret feilen snarest om stålet er eksponert, da det fort kan sette seg rust. Lenke til kommentar
pavllion Skrevet 27. juli 2016 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2016 Er det ikke dette plastikk da? Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 27. juli 2016 Del Skrevet 27. juli 2016 Det kan godt være plast ja, så da haster det ihvertfall ikke. Jeg tviler på at du kan polere skrapen til et brukbart resultat, men det skal ikke svi alt for mye i lommeboken å lakkere selv eller få fagfolk til å lakkere. Lenke til kommentar
pavllion Skrevet 27. juli 2016 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2016 Så det vil ikke koster over 5000 kr tenker du? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 27. juli 2016 Del Skrevet 27. juli 2016 (endret) Dette er plast. Det kan ikke poleres bort. Jeg hadde fikset det selv, hadde kostet meg sandpapir og spraylakk + klarlakk, ca 500. Dersom du setter det bort, anbefales http://smartrepairnorge.no/ som fikser småtteri som dette mye rimeligere enn vanlige verksteder. Les mer her (selv om det står i VG kan det være noe som stemmer): http://www.vg.no/forbruker/bil-baat-og-motor/bilhold/retter-smaabulker-og-fikser-lakkskader-til-minipris/a/10112396/ Endret 27. juli 2016 av Slettet-fsaSP0zV Lenke til kommentar
pavllion Skrevet 27. juli 2016 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2016 Takk, jeg går nok til et verksted. Men etter reperasjonen, vil det være like fint som det så ut før skaden? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 27. juli 2016 Del Skrevet 27. juli 2016 Såpass liten skade bør ikke være vanskelig å få bra. Helt som før blir det neppe, da det er vanskelig å få lakken helt lik, både i fargetone og metallic-effekt. Det som er lakkert i ettertid kan også endre seg på en annen måte enn originallakken, så selv om det ser bra ut med det samme det er gjort, kan lakken bli lysere enn resten av bilen etter en stund. Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 27. juli 2016 Del Skrevet 27. juli 2016 Prisen kommer an på hva slags reparasjonsteknikk verkstedet du går til bruker. Smartrepair eller tilsvarende spot-repair vil være billigst og resultat vil nok bli like godt som hos merkeverkstedet men til en langt lavere pris. Lenke til kommentar
pavllion Skrevet 27. juli 2016 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2016 Uff blir helt satt ut her, leser andre steder at slike skader koster oppimot 5-12 tusen kr Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 27. juli 2016 Del Skrevet 27. juli 2016 Kjør til et par verksteder, og be om pris. Blir nok nærmere 5 enn 12 for dette. Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 28. juli 2016 Del Skrevet 28. juli 2016 5000,- er på ingen måte usannsynlig. Men det er ingen av oss som kan gi deg et godt prisoverslag, det må nesten være opp til de som skal reparere bilen.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå