Aber89 Skrevet 27. juli 2016 Del Skrevet 27. juli 2016 Hei folkens. Jeg trenger litt hjelp med valg av pc. Jeg tenkte å utnytte en uke fri mellom jobb og skole med litt gaming. Har for øyeblikket en laptop som ikke funker på all verdens av spill, så da tenkte jeg meg å gå for innkjøp av en stasjonær gaming pc. Har helst lyst til å kjøpe meg en ferdigbygd så jeg starte å game så fort den er inn døra. Tenkte å bruke maks 10.000 kroner på pc + rundt 2000 kroner for en skjerm. Har sett litt rundt på nettet og det virker som GTX 1060 og RX480 er de beste kortene rundt denne prisklassen. Er det stor forskjell mellom dem? og hvilken bør jeg gå for? Et krav jeg har til maskinen er at det må inneholde ssd. Spill jeg har tenkt til å spille i nærmeste fremtid er No man's sky, football manager 16 og kanskje witcher 3 (har allerede spilt det på ps4, men skulle gjerne ha spilt igjennom det en gang til på pc). Setter stor pris på anbefalinger på pc og skjerm Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 27. juli 2016 Del Skrevet 27. juli 2016 (endret) Du får ikke noe særlig ferdigbygdt pc til under 12 000 kr i dag. Sats på enten brukt eller salg så kanskje særlig på komplett. Multicom Tycho i522S Gaming PCIntel Core i5-6600K, 8GB, 1TB Harddisk, GeForce GTX 1060 6GB, 600W, Uten operativsystem GeForce GTX 1060 6GB skjermkort 6. gen. Intel Core i5-prosessor (Overklokkbar) 8GB DDR4 RAM 2133MHz Kult kabinett med grønt lys 2 x USB 3.1 (1 Type-A + 1 Type-C) Men her mangler du operativsystem og SSD disk, og muligens kjøler f.eks coolermaster 212 evo. Men du finner vel samsung 850 evo ganske lett? AOC G2460PF Er vel det billigste skjermer egnet for gaming. Endret 27. juli 2016 av LMH1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå