Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg vurderer å kjøpe nye Macbook som studiepc. Jeg har nå en litt eldre acer 13,3 tommer, og lurer derfor på om det er noen vesentlig forskjell på 12 pg 13,3 tommer. Lurer også på hvor stor lagringsplass og prossessor jeg burde ha. Bruksområder blir først og fremst skolearbeid, spotify, litt youtube og kanskje litt serier og bilder/bilderedigering. Har aldri hatt mac før og trenger alle tips jeg kan få. Skal studere i seks, kanskje flere år, og tenker derfor at investering lønner seg. Penger skal derfor ikke spille noen rolle om det er noen tusenlapper det dreier seg om, men vil helst holde meg til 17k. I tillegg lurer jeg på om dere mener macbook air/pro egner seg bedre en nye macbook.

Takker for all hjelp jeg kan få!

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

MacBook mangler vel litt på ytelsen, men tar i gjen i portabilitet og batterilevetid. Det gjør forsåvidt Air også, men den mangler til gjengjeld Retina-skjerm. 8GB RAM og 256GB SSD ville jeg hatt som minimum. Har både MBP15 og en Air 11', sistnevnte er utrolig portabel og lett å ha med seg, men dersom jeg ikke skulle hatt en ekstern skjerm hjemme på skrivebordet ville jeg ikke valgt en så liten maskin ihvertfall. MB 12 kan også være litt snau, selv om skjermen er bedre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...