aloc-acoc Skrevet 27. juli 2016 Del Skrevet 27. juli 2016 (endret) Hello! Jeg skal gå i innkjøp av et nettbrett. Jeg har sett på litt forskjellige, men det er alltid mer betryggende å høre om andre har noen erfaringer med noen aktuelle modeller. Nettbrettet som jeg skal kjøpe skal være billigere enn 3000,- , helst 2GB RAM, støtte mikro SD - kort, større en 9" skjerm og ha lang batteritid. Nettbrettet kommer til bli brukt til streaming, sosiale medier og lesing på nett. Håper at noen har noen tips. Endret 27. juli 2016 av aloc-acoc Lenke til kommentar
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P Skrevet 27. juli 2016 Del Skrevet 27. juli 2016 Ikke så lett å finne alle de i et billig nettbrett, men jeg kan anbefale å se litt på Lenovo Yoga brettene. De er rimelige, har meget god batteritid og plass til minnekort. De har vel 2 GB minne eller mer også. Har et eldre Lenovo Yoga brett selv og det er jeg ganske fornøyd med. 1 Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 27. juli 2016 Del Skrevet 27. juli 2016 http://www.tek.no/artikler/test-huawei-mediapad-m2/349167 Dama har ett slikt. Fantastisk brett som er raskt og har god lyd. 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 27. juli 2016 Del Skrevet 27. juli 2016 Tenker du kun Android, eller ser du på andre OS også? Windows og/eller iOS? Innimellom er det bra pris på iPad, men da som regel 16 GB-varianten, og iPad støtter som kjent ikke minnekort, jeg kjøpte 3 stk i gaver for en stund siden, og ga ca 2500 for hver. Dersom du skal bruke det kun til de formålene du nevner over, holder jo 16 GB i massevis. Selv har jeg både Lenovo (7" og 10.1") og Huawei 8", men det er relativt enkle modeller. Funker greit, men dersom man kjører krevende apper, eller flere apper samtidig, merker man at 1 GB minne er for lite for Android. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-405938 Skrevet 27. juli 2016 Del Skrevet 27. juli 2016 Tab a 4g, fungerer bra. Har den selv. Men air2 er en drøm iforhold. Har begge deler :-) Lenke til kommentar
aloc-acoc Skrevet 28. juli 2016 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2016 Tenker du kun Android, eller ser du på andre OS også? Windows og/eller iOS? Innimellom er det bra pris på iPad, men da som regel 16 GB-varianten, og iPad støtter som kjent ikke minnekort, jeg kjøpte 3 stk i gaver for en stund siden, og ga ca 2500 for hver. Dersom du skal bruke det kun til de formålene du nevner over, holder jo 16 GB i massevis. Selv har jeg både Lenovo (7" og 10.1") og Huawei 8", men det er relativt enkle modeller. Funker greit, men dersom man kjører krevende apper, eller flere apper samtidig, merker man at 1 GB minne er for lite for Android. Hei du! OSet er likegyldig. Du har rett angående det med plass. Jeg trenger egentlig ikke støtte for SD-kort når jeg tenker over det. Lenke til kommentar
aloc-acoc Skrevet 28. juli 2016 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2016 http://www.tek.no/artikler/test-huawei-mediapad-m2/349167 Dama har ett slikt. Fantastisk brett som er raskt og har god lyd. Den så meget flott ut! Og spesifikasjonen innfrir! Modellen er notert. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 28. juli 2016 Del Skrevet 28. juli 2016 OSet er likegyldig. Du har rett angående det med plass. Jeg trenger egentlig ikke støtte for SD-kort når jeg tenker over det. Dersom du ikke trenger mer enn 16 GB lagring, vil min anbefaling være iPad Air (1) 16 GB WiFi hvis limit er 3000 kr. Denne er på "tilbud" innimellom, som nevnt kjøpte jeg 3 stk til 2500 for en stund siden. Vil du ha litt ekstra ytelse, gå for Air 2, min ga jeg 3500 for i sommer. Den store fordelen med iPad-apper sammenlignet med Andriod-apper for nettbrett er at mange av de for iPad er tilpasset bruk på større skjerm på et nettbrett, mens på Android får du stort sett bare samme versjon som for mobiltelefon, uten at den store skjermen utnyttes. Før jeg beskyldes for å være Apple-fanboy må jeg legge til at jeg bruker på Android- og Windows-tablets i tillegg til iPad. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå