Gå til innhold

Slettnes fyr

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Artig bilde fra fyret. Hvor er Nordkinnhalvøya?

Norge er langt og hvis man starter fra Lindesnes fyr blir det ca 2700 km opp til Slettnes fyr. På samme halvøya i Finnmark ligger Kinnarodden, som er Norges nordligste punkt på fastlandet. Dit går det ikke bilvei, men det skal være en fin vandretur fra Mehamn, kanskje i kombinasjon med båt ene veien.

Lenke til kommentar

Med 15mm får du akkurat med det som skal til.

Fine farger, fine buer.

Mvh Ragnar

Takk, var redd det skulle bli for glorete. 15 mm passer fint på fullformat, men med dagens sensorteknologi tipper jeg det er smartere med lettere objektiver og speilløse hus.

Lenke til kommentar

Fine farger, fine buer.

Mvh Ragnar

Takk, var redd det skulle bli for glorete. 15 mm passer fint på fullformat, men med dagens sensorteknologi tipper jeg det er smartere med lettere objektiver og speilløse hus.

Hva som er best av speilløse systemer eller vanlig speilrefleks strides de lærde om, begge har enn så lenge sine fordeler og ulemper. Selv har jeg både fullformatkamera (Nikon D600 og speilløse Fuji XT1 )

Benytter for det meste Xt1 på grunn av vekt- og funksjonalitet under fotografering. Kvalitet tilnærmet lik synes jeg. Fullformatet marginalt bedre i dårlig lys.

Skj

Lenke til kommentar

Fine farger, fine buer.

Mvh Ragnar

Hva som er best av speilløse systemer eller vanlig speilrefleks strides de lærde om, begge har enn så lenge sine fordeler og ulemper. Selv har jeg både fullformatkamera (Nikon D600 og speilløse Fuji XT1 )

Benytter for det meste Xt1 på grunn av vekt- og funksjonalitet under fotografering. Kvalitet tilnærmet lik synes jeg. Fullformatet marginalt bedre i dårlig lys.

Skj

Tror ikke det har noe å si i dårlig lys heller. Det går mer på at hvis man har et objektiv som er "feilfritt" så er det ikke sikkert at det finnes i crop-versjon, eller så koster de for mye. Har ikke fulgt med.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...