Aleks_r Skrevet 25. november 2003 Del Skrevet 25. november 2003 (endret) Her er en liten historie fra i dag, da jeg skulle planslipe kjøler'n min! I dag, da jeg planslipte min kjøler på skolen(mangel på plane flater her hjemme), begynte jeg først med en våtslipekloss(med smergelpapir). Greit nok det ble ikke helt plant, men i allefall fikk jeg pusset ned den værste grovheten. Plutselig oppdaget dreielærer'n min meg(går mekken, serru), og ville hjelpe til. Jeg tenkte jo at; joda, han kunne vel det. Jeg regnet med at han kunne finne smergelpapir til meg og greier, så jeg spurte han om det. Joda, han kom tilbake, nappa kjøleribba ut av henda på meg og klaska den ned på smergelpapiret han hadde funnet, og dro den fram og tilbake etpar ganger, før han sa at "Nu e den plan!". Flott, tenkte jeg. Men jeg fant ut at han hadde brukt smergelpapir med 100 i korning, og kjøler'n blei jo værre en den var FØR jeg startet med den, så jeg tok fatt på den på nytt, med samme våtslipekloss som før, for å brøve å utbedre skadene han hadde påført kjøler'n. Så oppdaget han meg en gang til(desverre?), og sa "Nu veit eg kan du kan bruk!" før han forsvant en liten stund og kom tilbake med en mørkegrønn pastasak han kalte slipepasta. Jeg gjorde som jeg fikk beskjed om, nemlig å ha litt av pastaen på en aluminiumsplate, og smøre det utover med kjøleribba. Greit nok det. Hadde det bare ikke vært for at aluminiumsplata hadde endel skader og slikt, som laget enda fler riper i bunnen på kjøleribba, hadde jeg nok vært fornøyd. Jeg sto der og førte kjøleribba fram og tilbake, lykkelig uvitende om at svineriet festet seg MEGET godt på bunnen av kjøleribba! Det oppdaget jeg da jeg skulle tørke noe av svineriet av for å se åssen det blei. Det festet seg noe avleiringer av slipepasta og aluminiumsspon under hele greia, og den eneste måten å få det bort på, var å ta 222-korningsvåtslipepapir og slipe det bort. Faktisk ble resultatet med 222 papiret så bra, at jeg pusset bort alle ripene alle de andre forsøkene hadde påført kjøler'n. Allikevel syns jeg det ble for grovt, så jeg stakk på Røn-Rek(Bilextra for dere som ikke kommer fra Jessheim) og kjøpte meg et 800-korningsvåtslipepapir og pussa ned hele greia, så jeg kunne speile meg i den. Så ett råd er: Ligg unna lærere som gjerne vil hjelpetil, og SLIPEPASTA! (Hvis denne posten er feilpostet, fløtt den isteden for å stenge den!!) Endret 25. november 2003 av Aleks_r Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå