Turboneger Skrevet 25. november 2003 Del Skrevet 25. november 2003 Elsker slike tester, og denne typen datamaskiner. Finnes det en oversikt noen steder? Har lett, men finner bare halv- eller hel-kaotiske sider som ikke gir meg stort. Har lyst å kjøpe en slik, men jobben å surfe over 30 websider og leste 5023412 forskjellige tester på forskjellige plasser virker lite tiltalende. Vil ha en grei oversikt. Lenke til kommentar
Nikkor Skrevet 25. november 2003 Del Skrevet 25. november 2003 Den pc'en så jo UBER stilig ut Pluss at den var bra til overklokking Lenke til kommentar
Ronin Skrevet 25. november 2003 Del Skrevet 25. november 2003 Funker fint den boksen der. Har en 2.6 på litt over 3.0 nå uten problemer. Skal ta den høyere snart tenker jeg. Lenke til kommentar
blacktower Skrevet 25. november 2003 Del Skrevet 25. november 2003 Vel, du finner endel tester her: hw.no/tester/annet/ Men du vil kanskje ha en oversikt over *alle* barebone-tester på internett? Det kan bli litt værre.. Lenke til kommentar
ZkedaR Skrevet 25. november 2003 Del Skrevet 25. november 2003 (endret) Tror du at man kan få plass til ett GF4 Ti4400 m\ en Zalman ZM80A-HP? Vurderer dette her sterkt... Endret 25. november 2003 av ZkedaR Lenke til kommentar
blacktower Skrevet 25. november 2003 Del Skrevet 25. november 2003 (endret) "2) Kjøleren tar opp 1 stk PCI slot." Så da tviler jeg sterkt på at det er plass. PCI-slotten befinner seg, som nevnt i testen, på "feil" side av AGP sporet. Der den normalt befinner seg er det.. vegg Endret 25. november 2003 av blacktower Lenke til kommentar
bambam Skrevet 25. november 2003 Del Skrevet 25. november 2003 (endret) Så synd, så synd at dem ikke hadde aluminiums front Men jeg liker at de små boksene kan være med i overklokkings-verdenen. Kombinert med støynivået må dette begynne og nerme seg en mer eller mindre perfekt barebone. TV-ut(som jeg ikke fatter hvorfor produsentene ikke påkoster seg ), fjernkontroll, heftigere front, litt større PSU og "støtte" før større AGP kort så er denne i mål. Bra jobba Soltek edit, kule smilies faktisk... Endret 25. november 2003 av bambam Lenke til kommentar
Bergtora Skrevet 25. november 2003 Del Skrevet 25. november 2003 Jeg bestilte den tingen der i går... *glede seg til den kommer i posten* Leste litt om den på dette forumet her, under Other Form Factor Barebones: http://forums.sudhian.com/index.cfm?FTVAR_...name=SFF%20TECH Lenke til kommentar
picachu Skrevet 25. november 2003 Del Skrevet 25. november 2003 Bygget en sånn for en stund siden. Satt i et 9600 Pro skjermkort og det funket veldig bra. Av de barebonepcene jeg har bygget har denne vært klart best. Lettest å bygge, mest solid osv. Eneste var at jeg jobbet lenge for å få luken til å reagere riktig med dvd-brenneren(Nec-1300) Sony dvd-brenner går ikke pga luken. Meget bra BareBone med litt mer plass en de andre. Lenke til kommentar
SuperJan Skrevet 25. november 2003 Del Skrevet 25. november 2003 Er det mulighet for ATX hovedkort i disse da? Er ikke helt med. :S Lenke til kommentar
Bergtora Skrevet 25. november 2003 Del Skrevet 25. november 2003 Eneste var at jeg jobbet lenge for å få luken til å reagere riktig med dvd-brenneren(Nec-1300) Jeg har bestilt ned Ned-dvdbrenner til den også... Hvordan gikk du fram for å få den til å passe? Er det bare å krongle lenge nok, eller finnes det noen smarte triks? Lenke til kommentar
bambam Skrevet 25. november 2003 Del Skrevet 25. november 2003 Er det mulighet for ATX hovedkort i disse da? Er ikke helt med. :S Disse maskinene blir levert med hovedkort av en egen størrelse. Mao. du trenger/kan ikke velge hovedkort selv til disse. Det du må stå for er : RAM, CPU, harddisk evnt. : cd-ron/brennere, bedre VGA(et slakt er integrert i HK), floppy... Ellers er alt annet integrert, som : lan, lyd osv... Lenke til kommentar
tigerdip Skrevet 25. november 2003 Del Skrevet 25. november 2003 Hm, er det plass til litt store cpu-kjølere i en sånn boks eller må man bruke boxed-vifte ? Savner litt info om dette, noen som vet ? Lenke til kommentar
picachu Skrevet 25. november 2003 Del Skrevet 25. november 2003 SuperJan: Alt du trenger av hovedkort er i, det er derfor det blir kalt Barebone. Det er ikke ATX eller m-ATX, men noe noe annet. Bergtora: Kan hende du fikser det på første forsøk, men jeg klorte litt for å få det til. Lenke til kommentar
Kimble Skrevet 25. november 2003 Del Skrevet 25. november 2003 Det som er så dumt med det "geniale luftinntaket nede i front" er at det fungerer som en støvsuger. Bare det at denne boksen mangler en av de viktigeste delene en støvsuger har.. Nemlig posen støvet skal samle seg i Lenke til kommentar
Zemeckis Skrevet 25. november 2003 Del Skrevet 25. november 2003 Bra test og skrevet tekst.Barebonen fra Soltek er stillig.Men jeg stusser litt over bildet fra overklokkingen: Det står at dere bruker en Intel P4 på 3,0Ghz,men på core speed står det 2532,2 Mhz Har dere underklokket pc`en eller? Lenke til kommentar
blacktower Skrevet 25. november 2003 Del Skrevet 25. november 2003 TEST: Soltek QBIC 3401 Barebone-maskiner er en "varm potet" for tiden. Tiden for stort, hvitt og kjedelig er over. Nå skal det være stille, pent og lekkert; og da mener vi ikke blinkende katoder! Vi har tatt en titt på skjønnheten QBIC 3401, rettet mot Pentium 4-brukere. Les artikkelen her Lenke til kommentar
blacktower Skrevet 25. november 2003 Del Skrevet 25. november 2003 (endret) Vi benytter en ES (enginering sample)-prosessor under testing. Denne tillater oss å stille ned multiplikatoren. På denne måten får vi testet hva hovedkortet takler av FSB, og kan samtidig være sikre på at det ikke er prosessoren som "makser ut" først. Så, JA: Vi underklokker faktisk prosessoren. Endret 25. november 2003 av blacktower Lenke til kommentar
blacktower Skrevet 25. november 2003 Del Skrevet 25. november 2003 Det som er så dumt med det "geniale luftinntaket nede i front" er at det fungerer som en støvsuger. Bare det at denne boksen mangler en av de viktigeste delene en støvsuger har.. Nemlig posen støvet skal samle seg i Et godt poeng. Men det er vel slikt man har mors strømpebukser til, er det ikke? Lenke til kommentar
Zemeckis Skrevet 25. november 2003 Del Skrevet 25. november 2003 Vi benytter en ES (enginering sample)-prosessor under testing. Denne tillater oss å stille ned multiplikatoren. På denne måten får vi testet hva hovedkortet takler av FSB, og kan samtidig være sikre på at det ikke er prosessoren som "makser ut" først. Så, JA: Vi underklokker faktisk prosessoren. Okey,kom ikke på at ES versjone at man kan juster multiplikatoren. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå