Redaksjonen. Skrevet 27. juli 2016 Del Skrevet 27. juli 2016 Mener den nylig utvidede kanalen er for liten.Tre skip har krasjet i Panamakanalen på én måned Lenke til kommentar
Populært innlegg Hårek Skrevet 27. juli 2016 Populært innlegg Del Skrevet 27. juli 2016 "...dimensjonene i de nye låsene var for små" Bruker dere automatisk oversetter? Sluse er 'lock' på engelsk, men det virker veldig rart å snakke om 'lås' på norsk. 10 Lenke til kommentar
EremittPåTur Skrevet 27. juli 2016 Del Skrevet 27. juli 2016 "...dimensjonene i de nye låsene var for små" Bruker dere automatisk oversetter? Sluse er 'lock' på engelsk, men det virker veldig rart å snakke om 'lås' på norsk. Reagerte på denne selv... Det meste av det du leser på TU er en direkteoversettelse av andres artikler, men du kan bare glemme å se etter kildereferanse for det originale innholdet. Slikt er noe som journalister bare krever av andre at de skal ha med, ikke noe som de bryr seg om selv. Du kan jo forsøke å re-publisere TU's innhold under eget navn, uten henvisning til kilden, så kan du jo selv se hvordan det står til. Jeg har full forståelse av at en liten redaksjon som TU ikke kan skrive alt materialet selv, og at det er utbredt praksis å relansere artikler skrevet av andre under egen fane blant journalister. Men jeg forventer at de følger de samme etiske regler som de forventer av andre dødlige ikke-journalister når det gjelder å gi kildehenvisninger til hvor informasjonen er hentet i fra. Og, istedenfor å signere artiklene med "skrevet av: bla bla" bør de bruke den mer korrekte betegnelsen "oversatt av: google translate med korrektur utført av bla bla". 6 Lenke til kommentar
G Skrevet 27. juli 2016 Del Skrevet 27. juli 2016 Ser ut til å være et gyldig språklig poeng det der Hårek. Selv svenskene får til å oversette riktig: http://www.gotakanal.se/en/to-do/observe-lockage/locks/ Lenke til kommentar
Lurum Skrevet 28. juli 2016 Del Skrevet 28. juli 2016 Når eg leste om Stadt tunnelen, så var min første reaksjon at det var lite klaring; og at dagens største skip "såvidt" ville kunna passera. Men eg tenkte at dette har nok prosjektledelse og ingeniørar full kontroll på; og det er lite sannsynleg at det vil komma for store skip i overskueleg framtid. Men eg må innrømma at når eg les om Panamakanal-problema, der det allerede er for store skip ift. design; så vert eg litt bekymra for Stadt-tunnelen att. Lat oss no ikkje vera så typisk norske at ein ikkje tar omsyn til framtida. Det er ikkje samfunnsøkonomisk bra å driva med bittesmå utvidelsar med jevne mellomrom (jfr. vegstandard, tunnelhøgde, etc.). 1 Lenke til kommentar
007CD Skrevet 11. mars 2018 Del Skrevet 11. mars 2018 Grei fiks! De får sveise på panserplater på båtene... Så vil kanalen over tid vide seg ut naturlig Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå