Gå til innhold

Trenger ny wifi-ruter - hva har den beste rekkevidden?

Anbefalte innlegg

Hastighet er ikke veldig viktig, standard AC funker greit. Men jeg vil ha noe som har størst mulig rekkevidde, så det kommer rundt til hele tomta uten å miste kontakten. Jeg har sett på Linksys EA9500 og Asus RT-AC5300, begge til rundt 4000 kroner. Men er det noe annet som vil gi bedre rekkevidde? Jeg savner gamle dager med Buffalo-rutere med ekstern rundstrålende antenne som gikk 500 meter uten problemer...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for svar! Jeg har faktisk allerede fått et svar i et annet forum (jeg ble litt utålmodig...), og det tipset meg om en tilsvarende løsning, Ubiquiti Unifi AP LR. Prisen er også i samme gata, med 1300 kroner per punkt. Jeg får to av dem i dag. :) Men har du erfaring med Airties selv? Jeg kan godt tenke meg å bestille den også og så teste rekkevidden til de to løsningene opp mot hverandre.

Endret av Mastiff
Lenke til kommentar

Takk for svar! Jeg har faktisk allerede fått et svar i et annet forum (jeg ble litt utålmodig...), og det tipset meg om en tilsvarende løsning, Ubiquiti Unifi AP LR. Prisen er også i samme gata, med 1300 kroner per punkt. Jeg får to av dem i dag. :) Men har du erfaring med Airties selv? Jeg kan godt tenke meg å bestille den også og så teste rekkevidden til de to løsningene opp mot hverandre.

Hei.

Jobber hos importøren så er ikke helt nøytral der. :)

Send meg en PM om du vil ha firmware som støtter at du kabler flere AirTies og som støtter AirTies app'en. Den blir ikke auto-oppgradert til den ennå.

Ta også en titt her for plassering av enhetene:

https://eyenetworks.no/wifi-sentralen/airties-air-4920-proff-wifi-hjemme/slik-planlegger-du-for-optimal-dekning-med-air-4920

De triksene gjelder for ubiquiti og.

Edit: Veggfestene er forsinket forresten. Tror de kommer i September.

Endret av Rim
Lenke til kommentar

Det høres interessant ut, takk! :) Jeg fikk beskjed av butikken om at de ikke hadde den trepakken jeg bestilte på lager, og at de ikke visste helt når den kom inn. Så jeg får håpe det ikke tar for lang tid, før returretten på Ubiquityen går ut, for jeg beholder som sagt den som funker best hos meg. Veggfeste er ikke så farlig, bare jeg får i systemet drift snart.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hater å innrømme det, særlig etter nesten to ukers somling hos butikken som solgte meg det, men AirTies var faktisk klart bedre enn Ubiquity. Så da ryker de fire Ubiquity-punktene (to av hver type) tilbake til butikken. Utrolig, siden Ubiquity har antenner som må være dobbelt så store. Men jeg bøyer meg for konkrete rekkevidde- og filkopieringsresultater. PM sendes, Rim.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...