Gå til innhold

Reise i januar

Anbefalte innlegg

Hei,

Vi er studenter som har lyst til å reise noen uker i januar, og ser etter et varmt og spennende reisemål. 
Vi har selvsagt tenkt på Asia, men da vi har reist der tidligere ønsker vi å prøve noe annet.

Vi har sett på Hawaii, men har forstått at været er noe usikkert der i januar. Noen som har noen erfaring med dette?

Ellers har vi sett på Karibien, med fly til Puerto Rico. Har skjønt at det er vanskelig å komme seg billig fra øy til øy i dette området? Vi skulle gjerne besøkt Dominikanske republikk, Jamaica eller Cuba, men ser at dette blir vanskelig og/eller dyrt.

Noen som har gode forslag/innspill? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tipper Karibien fort kan bli litt dyrt på et studentbudsjett, ja. Andre alternativer som muligens kan være rimeligere er Mellom-Amerika (f.eks Belize, Mexico, Guatemala), Sør-Amerika (hva med å fly ned til Buenos Aires?), eller til og med Sør-Afrika.

Lenke til kommentar

Fly til Cuba er til tider relativt rimelig, akkurat nå fant jeg billetter med KLM og AirFrance ned i 6486 tur/retur.

(KLM til Cuba, AirFrance tilbake)

Det er et land man lett kan bruke noen uker i uten å kjede seg, så kanskje det kan være en ide å satse på det som eneste reisemål?

Det går bussruter og tog rundt i landet, men det er ikke så lett å finne togruter. Bussruter er derimot enklere, de drives av et selskap med navn Viazul.

Lenke til kommentar

Som oftest må man ta fly mellom øyene og ikke regn med at det er billig. Noen steder har jeg reist med båt til overkommelig pris. Express des Iles går Guadelupe-Dominica-Martinique-St Lucia. Har også tatt en lokal båt fra Grenada nordover til grenadinene.

Det er ingen øyer i Karbien hvor du kan regne med å leve billig slik som i sørøst-asia. Med smått og stort har jeg vært på ca. 30 øyer der. Dette er ikke tilpasset backpackere.

I januar kan du regne med mere stabilt vær på Hawaii enn i sørøst-asia.

Lenke til kommentar

Januar er helt perfekt for øyene helt vest i stillehavet. Selv bor jeg på Filippinene og den beste tiden på året er fra midten av Desember til begynnelsen av Mars. Da er det tørt, og ikke for varmt.

Endret av Skurupu
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...