LeneBV Skrevet 25. november 2003 Del Skrevet 25. november 2003 Skal kjøpe meg digitalkamera, men synes det er forferdelig vanskelig å bestemme meg! Har nå endelig kommet opp med enten Casio Exilim Z4 eller Petax Optio S4. Noen som har noen erfaringer og tips når det gjelder disse kameraene? Ser at casio får veldig bra kritikk her... Er det gjort noen test på pentax? Virker som om det er flere funksjoner på pentax, og har sett andre tester som mener at det har bedre bildekvalitet enn Casio. Jeg synes at det er viktig at kameraet reagerer raskt, og ser at casio kommer veldig godt ut i så henseende, men er det noen som vet noe om hurtigheten til pentax? Er disse kameraene forresten verdt alle pengene, eller finnes det andre billigere alternativer som er vel så gode...? Takk for hjelpen! Lenke til kommentar
Norseman1968 Skrevet 25. november 2003 Del Skrevet 25. november 2003 Ville vurdert Minolta Dimage G400 hos www.databutikken.com til kun kr.3228,- Skal vistnok være ultaraskt på de fleste punkter. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 25. november 2003 Del Skrevet 25. november 2003 Pentax Optio S4 skal ha bedre fokussystem enn Casio kameraet. Ellers er de ganske like. Casio kameraet har riktignok større skjerm, men det behøver ikke være en fordel ettersom større skjerm bruker mer strøm = kortere batterilevetid. Det er faktisk i utgangspunktet samme kamera... samme linsesystem, mye av den samme innmaten, samme batteri (eneste forskjellen er hva det står på batteriet) og så videre. Jeg ville gått for Pentax. Lenke til kommentar
heikki Skrevet 30. november 2003 Del Skrevet 30. november 2003 Har nylig kjøpt exilim ex-z4 og er veldig godt fornøyd det er en av det raskeste kamra i den klassen.gir gode bilder.et stort pluss er selfølgerlig skjermen 2" den tar ikke no mere strøm en andre,z4 har i tilleg fått bedre bateri kapasitet en tidligere.z4 har også smc pentax linse.som betyr god linse. Lenke til kommentar
coban Skrevet 1. desember 2003 Del Skrevet 1. desember 2003 hvis du tar en titt på batteritesten så viser det seg faktisk at z4 kommer best ut i denne testen.. (usikker åp om det var best, men den kom veldig høyt opp hvertfall) Lenke til kommentar
Velmont Skrevet 2. desember 2003 Del Skrevet 2. desember 2003 Pentax kameraet er det herligste jeg har prøvd! Stiller du alt på manuelt så tar det bilder KJEMPERASKT - genialt. Tar med en gang du trykker. Tar du alt på auto så går det selvfølgelig litt treigere men det er allikevel raskt, selv om det ikke er anbefalt for å ta bilder av folk som hopper eller gjør noe annet raskt. Batteriet er også meget bra, linsa er superb - god vidvinkel på den Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå