Pande Skrevet 27. juli 2016 Del Skrevet 27. juli 2016 "Nordstjernen" Bildet er fjernet. Lenke til kommentar
smort1 Skrevet 27. juli 2016 Del Skrevet 27. juli 2016 Fint presentert "historie"! PS! Har registrert at det er noen herværende "gamlinger" som praktiserer samme rituale den dag i dag, i alle fall her i Rosenes by. Lenke til kommentar
Ragnar Skj Skrevet 27. juli 2016 Del Skrevet 27. juli 2016 Var med hurtigruta (Trollfjord) i 2010, og møtte denne ærverdige og gamle båten på vår tur. Greit å bli minnet om de gamle, gode dager. Mvh Ragnar Lenke til kommentar
Fotoskrulla Skrevet 27. juli 2016 Del Skrevet 27. juli 2016 Flott båt! Tok et bilde av en gammel sliter sjøl i går, men den godbiten sitter jeg på ei stund til.. Var innom og tittet på kokken i går,men turte ikke snakke med ham, han var superbusy! Stilig type da! ..og god mat. Jeg gikk i stekende hete opp til Djelveporten og Frosken i går....etterpå kom regnet.. Lenke til kommentar
Pande Skrevet 27. juli 2016 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2016 Takker for kommentarer:-) Vekket gamle minner, denne her, der hun lå til kai i Svolvær. Måtte jo ned og ta henne imot... Spent på dem gamle sliteren du fant, Helene...Jeg er jo ikke der:-) Kokken var nok veldig opptatt, midt i turistsesongen. Hyggelig fyr, som jeg har hatt kontakt med i ettertid av bildene. Djevelporten og Frosken har jeg sett...på god avstand. Men min far, som var i fjellredningsgruppa til Røde Kors, har hatt mange turer der oppe...mens jeg satt der nede og ble slettes ikke fristet av en slik tur:-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg