Gå til innhold

Venteliste etter andre inntak vgs

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg håpet veldig å komme inn på førstevalget mitt på skole, men dessverre skjedde ikke dette. Etter andre inntak kom jeg inn på en annen skole, men det jeg lurer på er om det er noe mulighet for å komme inn da jeg er nr. 9 på venteliste etter andre inntak? (15 plasser totalt på linjen)

Sånn jeg har forstått dette, er det vel skolen selv som overtar ansvar for inntak etter andre inntak? Vil det da hjelpe å ringe til skolen og spørre?

Takk for svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har aldri hatt det problemet da jeg alltid har kommet inn, men her er det jeg har fått med meg; Etter andre inntak så er det mulig for dem som står på venteliste å komme inn hvis noen ikke møter første skoledag, men da du er nr. 9 så tror jeg ikke du skal regne med det.

Lenke til kommentar

Etter det jeg har fått med meg så har man en frist på å si fra seg plassen innen en gang i oktober. Gjør man det så blir du ikke ansett for å ha gått på skole det året og brukt opp et år av ungdomsretten som gir deg krav på fire år. Fra min tid på vg1. kom vel den siste personen inn i klassen i midten av september, men det var nok ikke flere enn fire personer som kom inn etter skolestart. Om du skal komme inn må over halvparten av klassen si fra seg plassen, så jeg vil nok anse håpet som ute.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...