Gå til innhold

Søppelmann.. Lønnsforskjell.

Anbefalte innlegg

Har fått jobb som ekstravakt som søppelmann. Dvs. at jeg i ny og ne vil få en telefon kl. 06:00 på morgenen om at noen er sjuk og at jeg må på jobb.

Uansett, i kontrakten står det at jeg får betalt 150 kr per time. Det som har irritert meg litt er at det nettopp er begynt to nye ekstravakter, hvor den ene er 32 år mens den andre er 30 år. Han som er 30 år har sagt han får 174 kr timen, men han som er 32 år har sagt at han fikk 175 kr timen. Så regner med de egentlig har samme timelønn.

Jeg er 24 år og får kun 150 kr. Hvorfor har jeg lavere lønn når vi gjør samme jobben? Man trenger strengt tatt ikke mange kvalifikasjonene for å stå bak på en søppelbil. Regner med at lønnsforskjellen har med alder å gjøre. For jeg har jobbet i et annet yrke siden jeg var 18 år, og begge disse to herremennene har vært arbeidsledig store deler av livet sitt siden de har hatt rusproblem osv.

Noen som vet hvordan jeg kan finne ut hva tariff er for søppelmann og hvor gammel jeg må være for å tjene det samme som dem?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...