Gå til innhold

83% av Tyskere mener innvandring er den største faren for Tyskland.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Feil oversetting. 83 % av tyskere og 66 % av østerrikere ser integrasjon som den mest presserende oppgaven (utfordringen). Det er noe helt annet enn fare.

Da burde du ha offentliggjort det korrekte, originale ordvalget på tysk, slik at leserne selv kan bedømme om en av dere (eller andre) har fusket med oversettelsen. 

• Liker 2
Lenke til kommentar

Oversettelse av linket materiale(Google translate):

Immigration prepares(cause, make up) two thirds of Austrians biggest concern

Nuremberg - The migration problem employs German and Austrian international comparison particularly strong . 83 percent of Germans and 66 percent of Austrians see the integration of refugees and migrants as urgent task , it is apparent from the study "Challenges of the Nations 2016" the GfK Association in Nuremberg , which was conducted in 23 countries .

Endret av Sir
Lenke til kommentar

Feil oversetting. 83 % av tyskere og 66 % av østerrikere ser integrasjon som den mest presserende oppgaven (utfordringen). Det er noe helt annet enn fare.

Det kan også også pekes på at blant de som ser integrasjon som største utfordringen er hver femte person motstander av mer innvandring, dvs sier 17 % av tyskere helt nei til mer innvandring.

Det første tallet, tallet på de som ser det som største utfordring var særdeles ventet, tallet på tyskere som sier nei til mer innvandring var langt lavere enn forventet ut fra hvordan debatten refereres.

Link til hvor det engelske sitatet kommer fra forlanges, det er nemlig ikke fra "artikkelen" du henviser til.

-----

Ellers er dette etter min mening å betegne som forfalskning og fusk, og du er tatt på fersk gjerning. Du prøver å få noe til å lyde som noe helt annet enn det faktisk er.

Skulle din oversetting stemme, så er det bra at det riktige budskapet kommer frem. Rett skal være rett! Poeng fra meg og takk.

Lenke til kommentar

Integreringen fungerer for det meste, men selv om bare hundre av Europas millioner av muslimer kunne tenke seg å utføre terrorangrep så vil det være nok til at det får dramatiske konsekvenser. De fleste hendelsene vi har sett i det siste har det bare vært en enkeltperson som har stått bak. Det finnes ingen tiltak som kan gi en god beskyttelse mot dette, men den beste forsikringen er å skape systemer som marginaliserer færrest mulig og gir færrest mulig en grunn til å være sint på samfunnet.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Da burde du ha offentliggjort det korrekte, originale ordvalget på tysk, slik at leserne selv kan bedømme om en av dere (eller andre) har fusket med oversettelsen.

Nå var det linket til den tyske teksten i posten jeg svarte på, så jeg såg ikke det som nødvendig. Men her kommer det.

83 der Deutschen und 66 Prozent der Österreicher sehen Integration als drängendste Aufgabe an.

Das Migrationsproblem beschäftigt Deutsche und Österreicher im internationalen Vergleich besonders stark. 83 Prozent der Deutschen und 66 Prozent der Österreicher sehen die Integration von Flüchtlingen und Migranten als drängendste Aufgabe an.

Von den Deutschen, die Migration als größte Aufgabe nannten, sprach sich jeder Fünfte gegen weitere Zuwanderung aus

Det skulle vel holde.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Nå var det linket til den tyske teksten i posten jeg svarte på, så jeg såg ikke det som nødvendig.

Enig. Jeg overså det, og trekker kritikken tilbake.

Greitt, men du har allikevel et poeng. Hadde jeg sitert det viktigste så hadde det vært lettere å ta stilling.

Lenke til kommentar
 slutt å ta inn nye mennesker i landet når det ikke finnes behandlingskapasitet til landets egne borgere.

Det er rørende å se at du har slik omsorg for geita ...

La oss håpe den ikke bikker over kanten i sin streben etter å få virkeligheten til å passe med egne oppfatninger.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...