Christopher99 Skrevet 26. juli 2016 Del Skrevet 26. juli 2016 Hei, skal kjøpe en Huawei P9 lite, men laderen som følger med gir 5V og 1A. Syntes dette er ganske lavt og lurer på om jeg kan bruke 2A eller 2.1Ampere istedenfor uten at dette vil redusere batteriets levetid? Takk for svar Lenke til kommentar
Villfaren Skrevet 26. juli 2016 Del Skrevet 26. juli 2016 Siden det virker som om at kunnskapen din her er veldig begrenset så lurer eg på hvorfor du mener det er lite? Lenke til kommentar
Christopher99 Skrevet 26. juli 2016 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2016 Akkurat når det gjelder ladere er jeg ikke helt klok. Men ladetid er treg med en 1A lader, vet at 2A er ganske vanlig og at laderne som følger med fra produsenten ikke nødvendigvis er det ideelle for mobilen. Så som sagt, kan jeg bruke en kraftigere lader? Lenke til kommentar
Villfaren Skrevet 27. juli 2016 Del Skrevet 27. juli 2016 Normalt sett så hjelper det ikkje å hive på noe mer ampere enn det produktet er designet for å ta imot. men i følge denne : https://www.androidpit.com/huawei-p9-lite-review så kan du i følge denne setningen : Although the Huawei P9 lite can receive two amps and 10 watts of power from a charger, Huawei includes only a one amp and five watt power supply with the P9 lite, which results in rather slow loading times. Disappointing, but there is hope: our review unit was not presented in the final sales package: Huawei could well have settled on another power supply for its commercial release. Lenke til kommentar
Bladkiosken Skrevet 28. juli 2016 Del Skrevet 28. juli 2016 (endret) iiglo USB Smart Charger hos Komplett? Står ikke så mye om hvor smart den er, men leser om en annen "smart charger" hos Amazon at den tilpasser ladingen til enheten. Endret 28. juli 2016 av Bladkiosken Lenke til kommentar
Belfaborac Skrevet 28. juli 2016 Del Skrevet 28. juli 2016 (endret) Jeg bruker en slik lader til mobiltelefon, nettbrett og denslags. 6 porter, 4A max ved lading av kun ett apparat (skalerer nedover ved lading av flere samtidig) og lading går i en fei. Dingsene trekker uansett bare så mye strøm som de er konstruert for å trekke. Har brukt den i tre års tid uten at noe har blitt svidd eller gått i luften så langt. Originale ladere går stort sett i spesialsøpla like etter utpakning, med mindre de er proprietære. Endret 28. juli 2016 av Belfaborac 1 Lenke til kommentar
Christopher99 Skrevet 28. juli 2016 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2016 Takk for svar. Ender kanskje med en smart lader her også Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9 Skrevet 28. juli 2016 Del Skrevet 28. juli 2016 For hundrede gang: det er telefonen og bare telefonen som avgjør hvor mye ladestrøm som slipper på. Så lenge spenningen er 5V. Det gjør den ved å regulere motstanden. At en lader kan levere 2,4 A betyr bare at den kan levere det hvis telefonen vil ha det. Sjekk Ohms lov... Lenke til kommentar
Bladkiosken Skrevet 30. juli 2016 Del Skrevet 30. juli 2016 (endret) Kabelen spiller også inn. Tynt ræl leverer ikke mye futt. Android-appen Ampere viser hvor mye amp som leveres. Endret 30. juli 2016 av Bladkiosken Lenke til kommentar
Villfaren Skrevet 30. juli 2016 Del Skrevet 30. juli 2016 For hundrede gang: det er telefonen og bare telefonen som avgjør hvor mye ladestrøm som slipper på. Så lenge spenningen er 5V. Det gjør den ved å regulere motstanden. At en lader kan levere 2,4 A betyr bare at den kan levere det hvis telefonen vil ha det. Sjekk Ohms lov... Til ts sitt forsvar så kunne jo faktisk denne tlf ta høyere ladestrøm så han fikk jo faktisk noe ut av tråden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå