Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Høytalere til Crosley Cruiser Turntable Retro vinylspiller

Anbefalte innlegg

Hei,

Fikk en Crosley Cruiser Turntable Retro vinylspiller i gave. Den har innebygde høytalere, som er ganske så crappy og gir lite lyd. Men det er mulighet for å tilknytte høytalere til spilleren. Er det noen som har noen tips til høytalere? Pris ikke så nøye, så lenge det gir bra lyd og fint design.

Mvh Roger

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, det ser ut til at du trenger både forsterker og høyttalere til det.

Evt aktive høyttalere. 

Jeg ville nok ikke forventet underverker fra den platespilleren der for å være ærlig, men skader jo ikke med ett par ok høyttalere med en fin forsterker til.

Litt vanskelig når du ikke gir noe pekepinn for pris og hva som er fint design for deg er ikke nødvendigvis det for meg.

Personlig syns jeg den platespilleren der er ganske stygg, så da er jeg redd for at jeg kommer med tips jeg syns er fine, men som du syns er stygge. 

Også fint å vite om du er ute etter små (stativ) eller store (gulvstående) høyttalere?

Lenke til kommentar

Vinylspilleren er hva den er. Jeg ba om tips i forhold til denne spilleren. Så det sier kanskje seg selv (vertfall tenkte jeg det) at man kanskje ikke gir tips på lydanlegg til en 20- 30 tusen til denne 500kr vinylspilleren.

Så hvis vi sier en pris på max 2000kr. Og en oppgir kanskje mer enn ett tips, og ut fra at folk er forskjellige, så blir det lettere for meg å anslå kanskje hva som passer best for meg å denne vinylspilleren.

Så bring it: Stygge .. fine.. små eller store...

På forhånd takk.

Lenke til kommentar

Hvor mye penger for bruker på resten av anlegget varierer veldig på hva som er bruksområdet.

Så veldig vanskelig å estimere pris.

Hos meg koster feks platespilleren i seg selv under 10% av anleggets totalverdi. Skal dog oppdateres snart da.

Som sagt trenger du både forsterker og høyttalere, så innenfor den prisen så vil jeg anbefale å lete på bruktmarkedet. 

Feks;

Marantz og B&W

Endret av PatSharpX
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...