lesles Skrevet 5. januar 2017 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2017 En liten oppdatering: Fikk ikke laget noe blogg, men et semester (6 måneder) er overstått og jeg har overlevd Jeg trives utrolig godt i jobben, det har tid tider vært hektisk (spesielt rundt eksamenstid), har blitt helt utslitt. Jeg har ikke fått ønsket tid til å lese til eksamen, men eksamenskarakterene var likevel strålende. Jeg håper det går like bra fremover. At jeg får det til, sier meg at hvem som helst kan få det til. Det handler kun om viljestyrken! Lenke til kommentar
Nstin Skrevet 20. januar 2017 Del Skrevet 20. januar 2017 En liten oppdatering: Fikk ikke laget noe blogg, men et semester (6 måneder) er overstått og jeg har overlevd Jeg trives utrolig godt i jobben, det har tid tider vært hektisk (spesielt rundt eksamenstid), har blitt helt utslitt. Jeg har ikke fått ønsket tid til å lese til eksamen, men eksamenskarakterene var likevel strålende. Jeg håper det går like bra fremover. At jeg får det til, sier meg at hvem som helst kan få det til. Det handler kun om viljestyrken! Imponerende! Kan jeg spørre hva slags jobber du har? Det hadde vært interessant om du valgte å skrive litt mer om hvordan hverdagene dine har vært. Om du har tid til kjæreste, hobbyer, sosiale forpliktelser som feiringer i familien og sånne ting. Lenke til kommentar
lesles Skrevet 23. januar 2017 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2017 Jeg jobber 50 % som Controller (veldig mye samarbeid med ledere og kollegaer) og 50 % som forskningsassistent innenfor kreft på et sykehus (noe samarbeid med overlege, men for det meste selvstendig). Vel, jeg har det faktisk ikke så travelt som du skulle tenke. Jeg og kjæresten møtes hver helg og i ukedagene innemellom. (Jeg har tid til å møte henne oftere, men ikke alltid vi tar initiativ). Av hobbyer liker jeg å trene, ser på serier og game innemellom og være med venner. Jeg får nok av tid til hobbyer, men venner får jeg ikke vært med særlig, men dette har mer å gjøre med det faktum at jeg ikke har så veldig nære venner lenger. Alle sosiale forpliktelser som jeg bør ha vært med på, har jeg vært med på, så ingen klage foreløpig. Jeg har selvfølgelig mye mer å gjøre enn en allminnelig student, men som 22 år gammel student betyr denne erfaringen enormt for meg, så jeg angrer ikke et sekund. 1 år igjen til jeg skriver masteroppgaven, og da er det over ! Tiden flyr. Lenke til kommentar
Nstin Skrevet 23. januar 2017 Del Skrevet 23. januar 2017 Synes det er ganske imponerende. Og du utnytter tiden svært godt. Føler du at du er nærme å være utbrent? eller er alt bare fryd og gammen? Lenke til kommentar
lesles Skrevet 23. januar 2017 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2017 Synes det er ganske imponerende. Og du utnytter tiden svært godt. Føler du at du er nærme å være utbrent? eller er alt bare fryd og gammen? Jeg bruker ikke så mye tid på skolearbeid (unntaket er obl. innleveringer), så det går helt fint. Men i eksamensperioden var jeg helt utbrent! Så nå gjelder det å planlegge å bruke feriene til riktig tid, slik at jeg får koblet ut og fokusert kun på skole. Det kan se imponerende ut, for ikke hver og en student gjør det, men tro meg det er ikke så ille som du forestiller deg. I USA har jeg hørt at det er veldig vanlig å studere og jobbe fullt, så bare vi nordmenn som ikke er helt vandt med det. Lenke til kommentar
Nstin Skrevet 23. januar 2017 Del Skrevet 23. januar 2017 (endret) Du har kanskje rett. Kommer vel også an på hvilken type jobb man har ved siden av. Regner med at dine ikke er så fysisk slitsomme. Vi nordmenn er ganske bortskjemte sånn sett at vi faktisk ikke trenger å jobbe fulltid ved siden av studiene, at vi kan klare oss med en deltidsjobb eller ingen jobb i det hele tatt. Så det kommer nok til å se veldig bra ut i CV'en din at du har hatt to jobber samtidig som du har studert. Skiller deg nok ut. Hva vil du si er den største motivasjonsfaktoren i å gjøre dette? Og i stunder det er lite motivasjon, hva gjør du får å få den tilbake? Endret 23. januar 2017 av Nstin Lenke til kommentar
lesles Skrevet 24. januar 2017 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2017 Nå er jeg heldig som jobber med noe jeg trives godt med. Samt at jeg har to jobber gjør at jeg veksler veldig mye på det jeg gjør, så det blir ikke kjedelig, det er mye variasjon. Men det som er min største motivasjonsfaktor er nemlig at jeg får det til, og at arbeidet jeg gjør faktisk betyr noe. Dette gjelder både på jobb og skole. Jeg var faktisk veldig lite motivert til nytt semester med skole etter siste eksamener, fordi jeg trodde alt gikk til helvete. Men motivasjon kom seg på topp i det jeg fikk karakterene. Så kort fortalt kommer motivasjonen min som følge av at innsatsen min faktisk teller. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå