AnonymDiskusjon Skrevet 26. juli 2016 Del Skrevet 26. juli 2016 Et veldig oppriktig og ærlig innlegg uten noen innbilske intensjoner. Mest paranoia, egentlig, for jeg begynner å lure på om jeg tuller med meg selv eller hva det er som er greia. Dette skulle egentlig på KG, men så innså jeg at der er det overtall av kvinner og jeg kommer til å bli sett ned på fordi jeg syns godt om meg selv. Det er jo ikke lov å ha brukbar selvtillit. Det har seg altså slik, at jeg har slitt mye med selvbildet mitt, akkurat som alle andre, så og si hele livet mitt. Det har derimot vært skikkelig ille til tider, her snakker vi innleggelse og suicidal og hele pakka på grunn av utseendet. Påført meg en psykisk lidelse på hele greia. Men så har jeg lært meg å ta vare på meg selv, jeg har blitt komfortabel med meg selv. Jeg kler meg i det jeg liker og jeg sminker meg slik jeg liker det. Ordner håret mitt slik jeg foretrekker det og jeg lukter godt. Har omfavnet meg selv, blitt glad i meg selv, fått en stor omsorgsfølelse for meg selv som jeg bare kunne drømme om for et par år siden. Jeg føler meg digg, men vil jo ikke påstå at jeg er et fruktfat for allmennheten og helt ærlig så er jeg ikke pen. Men jeg føler meg bra og det er jo det viktigste. Jeg skiller meg ut ifra mengden på den måten at jeg har en litt "alternativ" klesstil. Ikke noe hokus pokus, jeg er ikke iøyefallende på sekundet. Her snakker vi mørk bekledning og et ellers mystisk ytre som jeg har blitt fortalt at jeg har. Jeg har fått ganske ofte komplimenter for stilen min. Gjennomsnittlig høyde, grei kropp. Har de typiske kvinnelige formene uten at det overdrives, altså, jeg er ikke overvektig. Kler meg etter figuren min og fremhever det som er bra med meg. Men jeg blir glodd på. Konstant. Av menn. Og det begynner å plage meg, for jeg begynner å bli usikker. I dag var jeg på butikken og ene mannen krasja i en handlevogn mens han så på meg, han andre ble nervøs rundt meg og han tredje snudde seg for å se på meg hele fire ganger. Glor jeg tilbake? Nope, jeg observerer i refleksjoner som vinduene på "kjøleskapene" i butikken, jeg ser dem i sidesynet og jeg kjenner blikkene i nakken. Jeg er en menneskekjenner, leser lett kroppsspråk og han ene karen var definitivt nervøs. Jeg ble nervøs selv fordi jeg visste ikke hvorfor jeg gjorde han nervøs. Noen ser jeg jo så klart på, men jeg stirrer ikke, glor ikke, for jeg syns det er ukomfortabelt å bli glodd på selv. Jeg er bare veldig observant. Og paranoid, jeg er sykt paranoid, men det har egentlig ikke så mye med denne problemstillingen å gjøre. Men det gjør at jeg observerer alt rundt meg i tilfelle der skulle være en fare eller to jeg vil unngå, ikke sant. Jeg er stappfull i angst også, men har lært meg å takle det til en viss grad. Dette er ikke første gangen jeg tar noen i å stirre på meg eller titte flere ganger på meg. Jeg blir bare mer og mer nervøs jo mer folk titter på meg, har faktisk endt et par ganger med at jeg bare må gjemme meg eller rømme butikken/senteret/hvor enn jeg er fordi det blir ubehagelig. Før begynte jeg å gråte og dro hjem og låste meg inne i flere dager. Nå prøver jeg å tenke om noen kanskje finner meg attraktiv, men den "slemme" delen av meg selv sier konsekvent "du ser rar ut, du ser stygg ut, det er derfor folk glor, di kjerring, ikke tro du ser bra ut". Nå er jeg redd jeg skal begynne å tro på det igjen...... Skal ikke la slike opplevelser gruse selvbildet jeg har jobbet knallhardt for, for å oppnå, men faen. Det kan jo være mange grunner til at noen glor. Men kan det være at noen finner meg attraktiv? Eller har jeg blitt for høy på meg selv? Jeg vil jo ikke være det heller. Som sagt, jeg er ikke pen, men jeg ser ikke ut som en dass, slik jeg har trodd i alle de år. Men så begynner jeg å lure etter alle blikkene jeg får om jeg kanskje ser ut som en dass likevel. Kvinner glor ikke noe særlig på meg, det er mest mannfolk sine blikk det går i. Mulig jeg må ha noe inn med teskje her? Hvorfor glor du på ei dame og hvor ofte gjør du det fordi du syns hun er stygg? Jeg tør ikke smile til det motsatte kjønn engang fordi jeg er redd for å bli oppfattet som innbilsk. Og ja, jeg har jo opplevd det også at en mann ser på meg og smiler når jeg møter blikket. Får panikk og ser bort. Blah.... Anonymous poster hash: d280f...9d4 1 Lenke til kommentar
Strato Skrevet 26. juli 2016 Del Skrevet 26. juli 2016 Ikke vær redd... Vi kan ikke noe for det. Når vi ser noe vi liker klarer vi liksom ikke la være å se litt ekstra. Vi er kanskje creepy, men vi mener ikke å være det. Ta det som et kompliment 4 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 26. juli 2016 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2016 Menn liker å vurdere kvinner. Uansett alder, klesstil, personlighet, situasjon.. Det faller dem alltid naturlig inn å vurdere om en kvinne er attraktiv eller ikke. Noen må man vurdere flere ganger og se nøyere på før man kommer til en konklusjon. Anonymous poster hash: 20c73...a27 3 Lenke til kommentar
henrikwl Skrevet 26. juli 2016 Del Skrevet 26. juli 2016 Du sier du har en alternativ klesstil og at du skiller deg litt ut fra mengden. Der har du umiddelbart én grunn til at du blir glodd på. Du sier også at du er paranoid (vet ikke om du har en diagnose, eller om du bare kaller deg selv paranoid), men at det ikke har noe med dette å gjøre. Det tror jeg ikke nødvendigvis er tilfellet. Du er nok litt ekstra var på slike ting i og med at du er paranoid. Det er liksom litt av greia med det å være paranoid. Og ellers: vi menn liker å kikke når vi ser noen vi synes er pene. Noen er mindre diskret enn andre, og hvis man stirrer så intenst at man kolliderer med ting er man nok ekstraordinært lite taktfull. Jeg synes du gjør riktig når du velger å tolke denne oppmerksomheten som et kompliment, selv om du selv mener at du ikke "fortjener" det. Slik du beskriver deg trenger du ikke være redd for å fremstå som høy på pæra av den grunn. Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 26. juli 2016 Del Skrevet 26. juli 2016 Du er ikke alene trådstarter. Som mann blir jeg også glodd på, men lar være å la det diktere hverdagen min. Folk får se hvor de vil, og det er ikke noe man kan kontrollere desverre. Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 26. juli 2016 Del Skrevet 26. juli 2016 Det virker for meg som at dette går på utseendet, eventuellt utstråling. Blir veldig vanskelig å svare på hvorfor folk (hannkjønn) ser på deg hvis man ikke kan se deg selv. Lenke til kommentar
Løgn Skrevet 26. juli 2016 Del Skrevet 26. juli 2016 Så du har en unormal klesstil som omtales som "mystisk", og du lurer på hva som får folk til å legge merke til deg... Jeg vet ikke om du noen gang kommer til å finne ut av dette mysteriet. Det kan jo dreie seg om nesten hva som helst. Men selvfølgelig er det ikke derfor du skriver dette innlegget. Du skriver innlegget for å fortelle om all oppmerksomheten du får, mens du spiller dum, slik at folk på forumet kan fortelle deg at menn synes du er pen. Billig og risikofri måte å booste selvtilliten. Gratulerer. 8 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 26. juli 2016 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2016 Takk for gode svar alle sammen. Du sier du har en alternativ klesstil og at du skiller deg litt ut fra mengden. Der har du umiddelbart én grunn til at du blir glodd på. Du sier også at du er paranoid (vet ikke om du har en diagnose, eller om du bare kaller deg selv paranoid), men at det ikke har noe med dette å gjøre. Det tror jeg ikke nødvendigvis er tilfellet. Du er nok litt ekstra var på slike ting i og med at du er paranoid. Det er liksom litt av greia med det å være paranoid. Og ellers: vi menn liker å kikke når vi ser noen vi synes er pene. Noen er mindre diskret enn andre, og hvis man stirrer så intenst at man kolliderer med ting er man nok ekstraordinært lite taktfull. Jeg synes du gjør riktig når du velger å tolke denne oppmerksomheten som et kompliment, selv om du selv mener at du ikke "fortjener" det. Slik du beskriver deg trenger du ikke være redd for å fremstå som høy på pæra av den grunn. Ja, det er jo forsåvidt sant. Men stilen min skriker ikke. En person som er en skikkelig fargeklatt med fargerike klær og rosa hår "skriker". Min er mer sånn... Se på meg, se så mørk jeg er, la meg være i fred, takk. Vanskelig å forklare men jeg regner med du skjønner hva jeg mener. Neida, ikke noe emo her i gården, jeg er feminin og alt det der. Jeg har en diagnose, ikke paranoid, men det "står på papiret" at jeg har en paranoid tankegang osv. Ja, jeg blir ekstra var på slike ting, legger fort merke til om noen ser på meg. Jeg innbiller meg også noen ganger at noen ser på meg når de ikke gjør det, men siden jeg får god behandling så har jeg lært meg å skille innbilling og realitet! Takk for et reflektert svar. Jeg skulle ønske jeg turte å legge ved bilde slik at jeg kunne få en oppriktig og ærlig mening, men det tør jeg altså ikke. Anonymous poster hash: d280f...9d4 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639 Skrevet 26. juli 2016 Del Skrevet 26. juli 2016 Sleng ut et bilde så skal du få svar. Eventuelt på PM. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 26. juli 2016 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2016 Så du har en unormal klesstil som omtales som "mystisk", og du lurer på hva som får folk til å legge merke til deg... Jeg vet ikke om du noen gang kommer til å finne ut av dette mysteriet. Det kan jo dreie seg om nesten hva som helst. Men selvfølgelig er det ikke derfor du skriver dette innlegget. Du skriver innlegget for å fortelle om all oppmerksomheten du får, mens du spiller dum, slik at folk på forumet kan fortelle deg at menn synes du er pen. Billig og risikofri måte å booste selvtilliten. Gratulerer. Jeg er anonym, oppmerksomhet fra andre anonyme brukere gir meg ingenting. Det jeg derimot får her er innspill på mine tanker som jeg ikke tør å lufte til venner og bekjente rundt meg! Det gir meg ingenting å "skryte" av oppmerksomheten jeg får, som for alt jeg vet egentlig er negativ oppmerksomhet. Stilen min er ikke noe særlig unormal heller egentlig. Det er ingen svar som tilsier at jeg kan booste selvtilliten, heller at jeg kan puste lettet ut over at jeg kanskje ikke blir glodd på fordi jeg er stygg. Anonymous poster hash: d280f...9d4 3 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 26. juli 2016 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2016 Sleng ut et bilde så skal du få svar. Eventuelt på PM. Etter svaret til Løgn tør jeg virkelig ikke det. Alle er jo ikke snille, plutselig finner noen ut at de skal poste det i tråden og latterliggjøre meg. Tror jeg heller skal forholde meg objektivt til innspillene jeg får her og vurdere situasjonene, blikkene osv jeg støter på i hverdagen selv. Anonymous poster hash: d280f...9d4 Lenke til kommentar
Løgn Skrevet 26. juli 2016 Del Skrevet 26. juli 2016 (endret) Jeg er anonym, oppmerksomhet fra andre anonyme brukere gir meg ingenting. Det jeg derimot får her er innspill på mine tanker som jeg ikke tør å lufte til venner og bekjente rundt meg! Det gir meg ingenting å "skryte" av oppmerksomheten jeg får, som for alt jeg vet egentlig er negativ oppmerksomhet. Stilen min er ikke noe særlig unormal heller egentlig. Det er ingen svar som tilsier at jeg kan booste selvtilliten, heller at jeg kan puste lettet ut over at jeg kanskje ikke blir glodd på fordi jeg er stygg. Her har du svaret: Folk legger spesielt merke til deg enten fordi du er fæl (negativt) eller fordi du er pen / interessant (positivt). Dersom du hovedsaklig får oppmerksomhet fra menn, så er det fordi de liker å se på deg (positivt). Dersom du hadde vært fæl hadde menn ignorert deg. Dersom du i tillegg er tidlig i 20-årene, så er utsagnet ovenfor desto mer sant. Endret 26. juli 2016 av Løgn Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 26. juli 2016 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2016 Jeg er anonym, oppmerksomhet fra andre anonyme brukere gir meg ingenting. Det jeg derimot får her er innspill på mine tanker som jeg ikke tør å lufte til venner og bekjente rundt meg! Det gir meg ingenting å "skryte" av oppmerksomheten jeg får, som for alt jeg vet egentlig er negativ oppmerksomhet. Stilen min er ikke noe særlig unormal heller egentlig. Det er ingen svar som tilsier at jeg kan booste selvtilliten, heller at jeg kan puste lettet ut over at jeg kanskje ikke blir glodd på fordi jeg er stygg. Her har du svaret: Folk legger spesielt merke til deg enten fordi du er fæl (negativt) eller fordi du er pen / interessant (positivt). Dersom du hovedsaklig får oppmerksomhet fra menn, så er det fordi de liker å se på deg (positivt). Dersom du hadde vært fæl hadde menn ignorert deg. Dersom du i tillegg er tidlig i 20-årene, så er utsagnet ovenfor desto mer sant. Det er hovedsaklig menn. Men de som kommenterer at jeg har flott klesstil er derimot kvinner. Jeg er 25 år. Anonymous poster hash: d280f...9d4 Lenke til kommentar
Rider of Reason Skrevet 26. juli 2016 Del Skrevet 26. juli 2016 Altså, hvis en mann faktisk stirret på deg så mye at han kræsjet handlevognen av den grunn, og en annen mann ble nervøs så vil jeg si oddsen er godt i favør av at de stirret fordi de synes du er attraktiv, nest best odds er pga klesstil, hvis de stikker seg så godt ut som du sier. Å gå med hovedsakelig mørke klær er ikke så veldig uvanlig da. Så førstnevnte årsak høres mer sannsynlig ut. Jeg kan i alle fall aldri huske å ha sett på noen i en lengre periode av andre grunner. Pen eller skikkelig fancy klær/kostyme. Kan innrømme å ha stirret litt for mye på en person som hadde fått halve ansiktet ødelagt i en ulykke også da, vet det var uhøflig, bare vanskelig å la være. Tror forøvrig alle her sa sin ærlige mening. Skulle ikke trenges noe bilde for det. Lurest å ikke slenge rundt seg med bilder overalt på nett, selv om det fleste gjør akkurat det da. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 26. juli 2016 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2016 Altså, hvis en mann faktisk stirret på deg så mye at han kræsjet handlevognen av den grunn, og en annen mann ble nervøs så vil jeg si oddsen er godt i favør av at de stirret fordi de synes du er attraktiv, nest best odds er pga klesstil, hvis de stikker seg så godt ut som du sier. Å gå med hovedsakelig mørke klær er ikke så veldig uvanlig da. Så førstnevnte årsak høres mer sannsynlig ut. Jeg kan i alle fall aldri huske å ha sett på noen i en lengre periode av andre grunner. Pen eller skikkelig fancy klær/kostyme. Kan innrømme å ha stirret litt for mye på en person som hadde fått halve ansiktet ødelagt i en ulykke også da, vet det var uhøflig, bare vanskelig å la være. Tror forøvrig alle her sa sin ærlige mening. Skulle ikke trenges noe bilde for det. Lurest å ikke slenge rundt seg med bilder overalt på nett, selv om det fleste gjør akkurat det da. Nei, det er nettopp det jeg tenker, det er jo ikke uvanlig med mørke klær, selv om det ikke er like vanlig som å gå med helt vanlige klær liksom! Men kan godt hende at jeg blir sett på hovedsaklig for stilen min, for som sagt har jeg fått en del komplimenter på det. Og jeg liker jo klærne jeg går i og syns selv de er fine, så. Sant. Anonymous poster hash: d280f...9d4 Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 26. juli 2016 Del Skrevet 26. juli 2016 Det kan jo være mange grunner til at noen glor. Er kun to grunner faktisk. 1. Fin rumpe 2. Fine bryster That's it. 1 Lenke til kommentar
InToRv Skrevet 27. juli 2016 Del Skrevet 27. juli 2016 Jeg vil gjerne at flere stirrer på. Meg.. Ta det som et kompliment Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 27. juli 2016 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2016 Mennesker pleier ofte å se på de som ser på deg. Har flere ganger lagt merke til at jeg kan møte blikket til en person i en flokk på bussen. Det kan hende at jeg ser i den retningen fordi jeg ser etter noe lengere frem, men møter blikket til noen fordi de ser i min retning. Mennesker som glor rundt seg og ser mye på andre, vil derfor ofte møte blikk fra andre. Anonymous poster hash: 20c73...a27 Lenke til kommentar
Hopperesque Skrevet 27. juli 2016 Del Skrevet 27. juli 2016 Ikke vær redd... Vi kan ikke noe for det. Når vi ser noe vi liker klarer vi liksom ikke la være å se litt ekstra. Vi er kanskje creepy, men vi mener ikke å være det. Ta det som et kompliment Er nok flere menn som burde fulgt dette rådet: "Looking at cleavage is like looking at the sun. You don't stare at it, it's too risky. You get a sense of it then you look away." https://www.youtube.com/watch?v=Q5F8g1SgpuU 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå