Gå til innhold

Elske USA tråden

Anbefalte innlegg

I USA er det i tråd med vanlig rettsoppfatning at dødstraff skal brukes på drapsmenn. I de statene hvor ingen "bush har vært", kan stort sett offerets familie velge om det skal dømmes til livsavrig eller døden. Bortsett fra i Florida og Texas.

Når det gjelder dette med ventetider på operasjon har jeg et flott eksempel fra "Helse midtnorge"

I løpet av januar og februar er antallet pasienter som hadde ventet i over fire år på behandling redusert med 46 prosent - til 164 pasienter. For ett år siden var det registrert 2000 pasienter som hadde ventet i over fire år.

Fire år med venting er uakseptabelt, men det er bra at det har gått ned fra to tusen pasienter.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Så da spør jeg deg Alex, er det som USA her gjør noe som er verdt å elske ved landet? Viss du klarer å resonerre deg frem til Ja her så er du like dum som enkelte andre (no names mentioned)

Du mener det er verdt å elske USA fordi de hjelper 10 mill fremfor kanskje 300? De sier jo litt om hvordan du verdsetter mennesker da!

Nei, herregud! Det er dere som bestandig syter over at USA ikke hjelper sine syke og fattige, ikke jeg. Og hvis det da viser seg at det blir bevilget mer penger til svake grupper i USA, så klarer dere å få det også til å bli galt. Dere finner alltid noe å kritisere amerikanerne for. Om de gjør akkurat det du foreslår i dag, så skal jeg vedde på at du kritiserer dem for det i morgen!

Jeg har overhodet ikke uttalt meg om nødvendigheten av billige medisiner til u-land, jeg bare kritiserer at du benytter ethvert påskudd til å hakke på USA, og av den grunn setter opp mot hverandre to saker som ikke har noen forbindelse. Jeg antar du ikke mener vi burde legge ned alle norske sykehus, fordi pengene hadde gjort bedre nytte for seg i u-land?

Endret av AlexK
Lenke til kommentar
Mer penger er det siste noe norsk byråkrati trenger. Blir for ineffektivt. Først opprydding (Strømlinjeforme, leger opererer, ikke administrerer osv) så kan man vurdere mer penger. Å kaste penger på et problem gjør det i de fleste tilfeller bare større!

Støttes.

Lenke til kommentar
Så da spør jeg deg Alex, er det som USA her gjør noe som er verdt å elske ved landet? Viss du klarer å resonerre deg frem til Ja her så er du like dum som enkelte andre (no names mentioned)

Du mener det er verdt å elske USA fordi de hjelper 10 mill fremfor kanskje 300? De sier jo litt om hvordan du verdsetter mennesker da!

Nei, herregud! Det er dere som bestandig syter over at USA ikke hjelper sine syke og fattige, ikke jeg. Og hvis det da viser seg at det blir bevilget mer penger til svake grupper i USA, så klarer dere å få det også til å bli galt. Dere finner alltid noe å kritisere amerikanerne for. Om de gjør akkurat det du foreslår i dag, så skal jeg vedde på at du kritiserer dem for det i morgen!

Jeg har overhodet ikke uttalt meg om nødvendigheten av billige medisiner til u-land, jeg bare kritiserer at du benytter ethvert påskudd til å hakke på USA, og av den grunn setter opp mot hverandre to saker som ikke har noen forbindelse. Jeg antar du ikke mener vi burde legge ned alle norske sykehus, fordi pengene hadde gjort bedre nytte for seg i u-land?

Støttes til de grader.

Den ene dagen er det dårlig offentlige helsevesen for amerikanere, når det da tilfeldlgivs endres, så er det galt, da tenker man ikke på de som bor i u-land.

Lenke til kommentar
I USA kan man gjøre hva man vil på sin egen eiendom

Ja, man kan uheldighvis det. Om en postmann kommer inn i hagen din, kan du skyte han rett ned!

Rusbrus er amerikansk

Rusbrus er for fjortisser...Ikke noe positivt med den... Hadde USA i det minste klart å lage god øl....

Hvor hadde Norge vært i dag uten USA?

Hvor hadde USA hvert uten resten av verden? Jo, de hadde ligget øverst på rangstigen og sendt atom bomber på europa og asia når det passet dem...

Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990
Feil igjen, det er et land overtatt av innvandrere. De som bodde der før ble presset ut.

Å ja? Husker å ha gått på skole med "native americans"... Hmmm... Rart...

Men som de sa selv, så eide de ikke landet, siden deres mening var at ingen kunne eie land. Men, innvandrene hadde ikke samme mening, og mente at de kunne eie land.

"Kan jeg ta dette landet her?"

"Vel, jeg eier det ikke..."

Det bor ca. 2,5millioner av de i USA nå. Jepp, de er fullstendig feid bort ja...

Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990
ja jøss, fet nok å sitte i reservatet og drikke metanol...

Ja, det er vel deres egen sak.

Mange av de som ikke bor på reservatene lenger, og de har akkurat like rettigheter som alle andre, i tillegg til ekstra rettigheter og gratis penger fra staten...

Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990

Den "indianeren" som jeg hadde i en klasse var rik som f.

Han fikk ny bil av faren hver gang han kræsja den han hadde...

Han var helt uoppdragen, og umoden, og ikke minst uansvarsfull.

Han kjørte bilen til noen uten å ha lappen og drepte nesten kompisen hans når han kjørte av veien...

Han hatet meg, men det forstår jeg godt siden jeg alltid rota med damen hans... :thumbs:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...