Gå til innhold

Elske USA tråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

*USA produserer så godt som ingenting av pc-komponenter

*USA produserer heller nesten ingen merkeklær

*De har et dårlig utbygd velferdssystem i USA, forsikring er og relativt dyrt for de fleste.

*Utdanning er dyrt for mange

*Dødsstraff hører steinalderen til og er en umenneskelig straff.

*De går til krig mot ord istedenfor land. Derfor har det ikke noe å si hvilket land de angriper så lenge de bruker ord om de. (F.eks. terrorisme, kommunisme osv)

*Mye propaganda og sensur i mediene. Til dels fordi mediene er eid av store moguler som skal tjene hauger med penger.

*Ingen land har gjennomført kommunisme noensinne. Mange tror dette, men det henger sammen med at så godt som ingen vet hva kommunisme, anarkisme osv er. (Ja, du gjettet riktig, de ligner på hverandre). Felleskapsfølelsen til folk har blitt misbrukt i mange land i øst-europa og stormannsgale folk har kommet til makten som despoter og kjørt landet til ******.

*USA later som de har demokrati, to-parti stat kaller jeg det.

*patriotismen i USA går over alle støvleskaft, på grense til nasjonalisme.

Bare noen tanker jeg gjorde meg når jeg leste gjennom tråden. Og ja jeg har vært i USA, men er ikke noe særlig glad i administrasjonen eller maktmenneskene i dette landet.

Lenke til kommentar
*USA produserer så godt som ingenting av pc-komponenter
Norge er en sjøfartsnasjon, men har få sjømenn. Som i USA skyldes dette lønnsnivået. Men det meste av hardware blir forsket frem i USA.
*De har et dårlig utbygd velferdssystem i USA, forsikring er og relativt dyrt for de fleste.
Feil. USA har like lang levealder som i Norge. I USA trenger ingen å ligge 6 mnd. i smerter for å vente på en enkel operajon som i USA blir gjort på timen og koster 700$. For folk flest er det amerikanske helsevesenenet mye bedre. Det meste er privat, og effektiviteteten er mer ennn det dobbelte. Dette skyldes at leger kan bruke tid på sitt fag, og slipper å sitte å fylle ut en papirmøll, slik tilfellet er i Norge.
Og billig for langt flere. Synes du kanske at et år på skolebenken ikke er verdt la oss si 100 000? I USA bestemmer du over dine egne penger. Vil du ta utdannelse så kan du ta deg jobb å spare til det. Vil du droppe ut av skolen og bli mekaniker kan du det, og slippe å betale for skolelysende som skriver hovedoppgave om mexikansk økonomi under carter.

Jeg vil si at det er mye mer menneskelig enn å bli puttet på glattcelle et helt liv eller å bli steinet. 8 av verdens 10 mest folkerike land har dødsstraff? Tilfeldig - neppe? Fordi du i Norge får vite at dødsstraff er Satan, så betyr ikke dette å stemme.
*De går til krig mot ord istedenfor land. Derfor har det ikke noe å si hvilket land de angriper så lenge de bruker ord om de. (F.eks. terrorisme, kommunisme osv)

Nå skal de gå til angrep på ordet "tyskeskinnjakkerfraøvrebaeyernlagetpåtredvetallet". Idioti. Det er ikke tilfeldig hvilke land USA styrter diktaturet i.
*Ingen land har gjennomført kommunisme noensinne.
Veit du hva, ingen har foreløping fortalt hvordan det føles å bli overkjørt av en dampveivals. Fordi de har død i forsøket.
Felleskapsfølelsen til folk har blitt misbrukt i mange land i øst-europa og stormannsgale folk har kommet til makten som despoter og kjørt landet til ******.

Det har også kommet en god del snille idealister som har funnet ut at deres visjoner går i knus fordi de ikke fungerer i praksis. Man må ikke vare slem for å kjøre et land i grøfta. Bare se på mr. Quisling. Han gjorde det han trodde var best for Norge, men bæsja på leggen så det sang, og det måtte han betale for etter krigen.
*USA later som de har demokrati, to-parti stat kaller jeg det.
USA har 2 store partier, med mange fløyer i hvert enkelt parti. I USA blir den som vinner valget (i henhold til grunnloven) president. I Norge blir det Bondevik uanset hva folk stemmer på. Snakk om å feie for egen dør, i Norge har statsministeren støtte hos ja - 6,3 % av folket? Det er dårligere en Saddam i virkeligheten hadde.
*patriotismen i USA går over alle støvleskaft, på grense til nasjonalisme.
Når ble patriotisme noe negativt? Det finnes mange mellomting mellom det å være internationalist og det å være Adolf. ALt med måte synes jeg er bra. Amerikanerne har grunn til å være stolte av landet sitt. Når gjorde Norge noe godt for verden sist? Da vi lanserte ostehøvelen eller arangerte OL?
Og ja jeg har vært i USA, men er ikke noe særlig glad i administrasjonen eller maktmenneskene i dette landet.
Det der er bare et så slitt argument. Like landet, men hater folk på toppen lissom... Det virker som om du hater hele landet med de punktene du har nevnt.

USA- > :thumbup: <-Thumb's up for Arnie!

Lenke til kommentar
Hmmm Fiskepinna.... Har ikke peiling på hvor du vil med dette, men respekterer din rett til å være uenig  Forøvrig bra sagt, selv om jeg er uenig...
Takker. Fint at du gir tilbakemelding på hva som er et bra innlegg selv om du er uenig i innholdet. Skal prøve å bli flinkere til det selv, og ikke bare slenge dritt mot gutta på venstresiden ;)
Lenke til kommentar
For folk flest er det amerikanske helsevesenenet mye bedre. Det meste er privat, og effektiviteteten er mer ennn det dobbelte.

For dem som ikke har råd til helseforsikring (og det er en stor del av den amerikanske befolkningen som ikke har råd til denne) er den neppe mye bedre en den norske.

Og billig for langt flere. Synes du kanske at et år på skolebenken ikke er verdt la oss si 100 000?

Jepp. De fleste (inkuldert meg) har ikke råd til 100.000 i året. Retten til utdanning er lovfestet av FN.

Jeg vil si at det er mye mer menneskelig enn å bli puttet på glattcelle et helt liv eller å bli steinet. 8 av verdens 10 mest folkerike land har dødsstraff? Tilfeldig - neppe?

Steining er en form for dødstraff. Og grunnen til at 8 av verdens 10 mest folkerike land har dødsstraff er at de fleste av disse er å regne for u-land.

*Ingen land har gjennomført kommunisme noensinne.

Veit du hva, ingen har foreløping fortalt hvordan det føles å bli overkjørt av en dampveivals. Fordi de har død i forsøket.

Hva for et patetisk svar er dette?

Felleskapsfølelsen til folk har blitt misbrukt i mange land i øst-europa og stormannsgale folk har kommet til makten som despoter og kjørt landet til ******.

Det har også kommet en god del snille idealister som har funnet ut at deres visjoner går i knus fordi de ikke fungerer i praksis. Man må ikke vare slem for å kjøre et land i grøfta. Bare se på mr. Quisling. Han gjorde det han trodde var best for Norge, men bæsja på leggen så det sang, og det måtte han betale for etter krigen.

Og når lå Norge i Øst-Europa?

Når gjorde Norge noe godt for verden sist? Da vi lanserte ostehøvelen eller arangerte OL?

Norge har gjort temmelig mye bra med tanke på at vi er et bittelite land i utkanten av Europa. Vi mekler i mange konflikter osv.

Det der er bare et så slitt argument. Like landet, men hater folk på toppen lissom...

Og hvorfor er dette argumentet så slitt? Er dette en umulighet? I såfall, hvorfor?

Lenke til kommentar

Fiskepinna:

*Utdanning i Norge er gratis

*Private helseinstitusjoner finnes det mange av i Norge, du kan altså betale dine 5000kr for operasjonen hvis du ikke vil vente.

*For å være snill kan vi si at ca. halvparten av nye hardware duppeditter blir forsket frem i USA. Du må ikke glemme Asia, med Japan og Taiwan i spissen. Heller ikke Europa for den saks skyld.

*Ingen har noen gang sagt til meg at dødstraff er satan, er for øvrig heller ikke kristen så satan betyr ikke noe nevneverdig for meg. Dette er en beslutning jeg har tatt helt selv, pga at jeg mener det er komplett umulig å være tvers gjennom ond og derfor fortjene å bli frarøvet livet. (Nei, jeg tror ikke på livet etter døden.)

*Norge gjør nok en god del bra ting ja. Vi gir en en god del penger til u-hjelp. Har en del hjelpeorganisasjoner som drar rundt i verden. Og vi mekler en del i konflikter.

*Patriotisme er etter min mening negativt. Å bli blindet av kjærlighet for ditt eget land er en u-ting. Å være glad i landet sitt er derimot helt greit. Alt med måte.

*Har heller ikke sagt at jeg er spesielt glad i landet, men de fleste mennesker i verden er i bunn og grunn greie så jeg ser ikke noen grunn til å hate landet.

*Det at Norge er et demokrati hindrer ikke partier å samarbeide, mange partier i Norge vil _ikke_ har regjeringsmakt. Derfor er bondevik statsminister.

*Bush vant ikke valget.

*Quisling var absolutt ingen snill idealist, sidestiller han med Adolf.

*Nevn et land der en snill idealist har vært bak den såkalte kommunismen.

*Det er ingenting galt med kvaliteten på de private sykehusene i USA, det er pengene det går på. Har selv ligget på privat sykehus i USA i 10 dager, uten forsikring hadde ikke det gått å ann å betale uten et heftig lån.

*USA leker som vanlig verdenspoliti og gjør det som er best for USA og gir mest penger. Saddam var _aldri_ noen trussel mot USA.

Et par nye punkter du kan få svare på.

Endret av SBS
Lenke til kommentar
*Utdanning i Norge er gratis

*Private helseinstitusjoner finnes det mange av i Norge, du kan altså betale dine 5000kr for operasjonen hvis du ikke vil vente.

*For å være snill kan vi si at ca. halvparten av nye hardware duppeditter blir forsket frem i USA. Du må ikke glemme Asia, med Japan og Taiwan i spissen. Heller ikke Europa for den saks skyld.

*Ingen har noen gang sagt til meg at dødstraff er satan, er for øvrig heller ikke kristen så satan betyr ikke noe nevneverdig for meg. Dette er en beslutning jeg har tatt helt selv, pga at jeg mener det er komplett umulig å være tvers gjennom ond og derfor fortjene å bli frarøvet livet. (Nei, jeg tror ikke på livet etter døden.)

*Norge gjør nok en god del bra ting ja. Vi gir en en god del penger til u-hjelp. Har en del hjelpeorganisasjoner som drar rundt i verden. Og vi mekler en del i konflikter.

*Patriotisme er etter min mening negativt. Å bli blindet av kjærlighet for ditt eget land er en u-ting. Å være glad i landet sitt er derimot helt greit. Alt med måte.

*Har heller ikke sagt at jeg er spesielt glad i landet, men de fleste mennesker i verden er i bunn og grunn greie så jeg ser ikke noen grunn til å hate landet.

*Det at Norge er et demokrati hindrer ikke partier å samarbeide, mange partier i Norge vil _ikke_ har regjeringsmakt. Derfor er bondevik statsminister.

*Bush vant ikke valget.

*Quisling var absolutt ingen snill idealist, sidestiller han med Adolf.

*Nevn et land der en snill idealist har vært bak den såkalte kommunismen.

*Det er ingenting galt med kvaliteten på de private sykehusene i USA, det er pengene det går på. Har selv ligget på privat sykehus i USA i 10 dager, uten forsikring hadde ikke det gått å ann å betale uten et heftig lån.

*USA leker som vanlig verdenspoliti og gjør det som er best for USA og gir mest penger. Saddam var _aldri_ noen trussel mot USA.

Et par nye punkter du kan få svare på.

Også på offentlige skoler skal det betales for skolebøker og leirskole. Det jeg vet.

Noen ganger er private helseinstitusjoner eneste utvei. tre år ventig, eller opperasjon i overimorgen?

Dødstraff er pengebesparende, og vi får en slutt på problemet med morderen. I tillegg virker det litt preventivt.

Norge gir alt for mye i u-hjelp. Se og lær av danmark som har en konservativ regjering. Sånne asylmottak vil jeg også ha!

Patriotisme er bra! Man må ha en viss kjærlighet til sitt land. man skal elske og ære sitt land!

Bondevik krevde å bli statsminister. Dessuten må Norge være gansek enestående, hvor partiet vvenstre har to stortingstanter og tre statsråder. Når fakutm er at om litt færre mennesker hadde stemt venstre, ville de fått 5 representater er fært. Dette sørger utjevningsmandatene for. Sp. s"stjal" i så måte fra Venstre.

Saddam Hussein Al-Tikriti var en trussel jo. Med raketter rettet mot flere sentrale amerikanske mål må man kunne si det. I tillegg nektet han og destruere atomvåpnene sine.

Amerikanske sykehus er blant de beste. Jeg ble opperert i USA nettopp for å få bedre behandling. På et sykehus i SLC fikk jeg den beste behandlinge, store gode prosoner med GOD mat, enerom, TV, internett, og telefon. Min amerikanske assuranse betalte.

Assuransen koster meg bekjent ikke så mye som 100 000 i året, dersom man da ikke først tegner den når man er 50 år gammel!

FirskePinnen må gjerne svare han også!

Lenke til kommentar

JoachimR:

Du har prestert å ikke lese innlegget mitt, gratulerer!

Leirskole er frivillig, på grunnskolen er alle bøker gratis.

Og som jeg sa er det fritt fram å ta operasjon på et privat sted i Norge.

USA er det landet i verden med mest vold og drap. Ikke særlig preventivt. De har like mange håndvåpen per innbygger som f.eks. Canada, men 10 ganger så mange drap med håndvåpen.

Flere sentrale mål i midtøsten? Der USa har trengt seg på og krever å ha base? Uansett var det eneste USA vennlige målet Saddam kunne nå med sine raketter Israel. Saddam hadde ikke atomvåpen, da hadde USA vært bombet sønder og sammen for lenge siden. Er en grunn til at USA aldri turte å angripe nord-korea.

Som jeg også skrev er amerikanske private sykehus bra, jeg har og blitt operert på ett.

Når sa jeg at _forsikringen_ kostet 100 000kr?

Lenke til kommentar

Leirskole, når ble det frivllig???

Ja, du kan ta private operasjoner, noen ganger er det eneste utvei om man vil unngå døden.

USA er det landet med flest håndvåpen ja. NETTOPP derfor bør vi ha dødstraff. En tid var det forbud i USA mot dødstraff. men delstatene dømte folk, vet du hvilken stat som var den første til å sette på stolen etter opphevelsen av forbudet? Ikke en av bush-statene ihvertfall!

Sadamm kunne uten problemer ha drept tituesenvis av amerikanere. Har du hørt om Kidir Hamza? Lyver hanb når han sier han lagde nuclerars for Saddams Iraq? Hvorfor skulle han i så fall flykte?

Unnskyld, det var skoleplassen som ganske riktig kostet 100 000 i året. En vanlig assuranse for sykdom koster vel en to-tre tusenlapper?

Lenke til kommentar
Leirskole, når ble det frivllig???

Ja, du kan ta private operasjoner, noen ganger er det eneste utvei om man vil unngå døden.

USA er det landet med flest håndvåpen ja. NETTOPP derfor bør vi ha dødstraff. En tid var det forbud i USA mot dødstraff. men delstatene dømte folk, vet du hvilken stat som var den første til å sette på stolen etter opphevelsen av forbudet? Ikke en av bush-statene ihvertfall!

Sadamm kunne uten problemer ha drept tituesenvis av amerikanere. Har du hørt om Kidir Hamza? Lyver hanb når han sier han lagde nuclerars for Saddams Iraq? Hvorfor skulle han i så fall flykte?

Unnskyld, det var skoleplassen som ganske riktig kostet 100 000 i året. En vanlig assuranse for sykdom koster vel en to-tre tusenlapper?

Alt som koster penger i grunnskolen skal være frivillig.

Les det jeg sa om håndvåpen en gang til.

Hvorfor i alle dager har de ikke funnet et eneste såkalt WMD da?

Lenke til kommentar

Saddam har sikkert vært lur nok til å gjemme nuclearsene sine steder ingen vil tenke på det. US Army, med hjelp av det norske forsvaret, leter fortsatt.

Jeg vet om en del som går på offentlige skoler, pga "frivillig" om man vil dra på leirskole, og foreldrebetaling er forbudt, selges det "lodd" til prisen av et leirskoleopphold. Problemet oppstår når man vet at det alltid er en eller to som ikke betaler... Uansett, er jeg redd leirskole ikke er veldig "frivillig". (dere som går på offentlige skoler, kom å redd meg!)

Lenke til kommentar
Saddam har sikkert vært lur nok til å gjemme nuclearsene sine steder ingen vil tenke på det. US Army, med hjelp av det norske forsvaret, leter fortsatt.

Det Norske forsvaret bistår med minerydding, ikke letning etter MØV.

Noen ganger er private helseinstitusjoner eneste utvei. tre år ventig, eller opperasjon i overimorgen?

Måtte vente i 3 uker på en øyeoperasjon, betalt av det offentlige. Var på ingen måte livstruende. Slipper å bruke briller.

Dødstraff er pengebesparende, og vi får en slutt på problemet med morderen. I tillegg virker det litt preventivt.

Har du noe statistikk å vise til? Er det et problem at drapsdømte personer dreper igjen, etter soning av staff? Du kommer med masse påstander, uten å vise til kilder. Prøv å ha kilder til påstandene dine, så kan det være folk tar deg mer seriøst.

Lenke til kommentar

Ja, mange av de drapsdømte dreper igjen. Derfor er dødstraff et godt alternativ. Man vet aldri om en morder kan drepe igjen. dessuten er det i tråd med folks rettsoppfattning at draps skal straffes med døden.

Ja vel, men det finnes andre opperasjoner der det oppereres med tre års ventelister.

Norske offiserer klaget forrige uke på at de nettopp drev å lette etter nuclears, ikke mineryddning.

Men dette med leirskole, den er da umulig frivillig. SKOLE...

Lenke til kommentar
Ja, mange av de drapsdømte dreper igjen. Derfor er dødstraff et godt alternativ. Man vet aldri om en morder kan drepe igjen. dessuten er det i tråd med folks rettsoppfattning at draps skal straffes med døden.

Nå skrev du nesten det samme jeg siterte. Kom med en kilde! Er rettsoppfatningen til det Norske folk at drap skal straffes med døden? Det er bare en påstand fra din side, har du lest en undersøkelse om emnet kanskje? Kom med kilden i såfall.

Ja vel, men det finnes andre opperasjoner der det oppereres med tre års ventelister.

Jeg kom med et konkret eksempel. Kom med en kilde til din påstand. Avisartikkel, whatever.

Norske offiserer klaget forrige uke på at de nettopp drev å lette etter nuclears, ikke mineryddning.

Ok, det er en ingenørstyrke som er der nede. Les mer her: http://www.mil.no/haren/fist_h/tes/start/;...equestid=116882

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...