PlatinumFlyer Skrevet 26. november 2003 Del Skrevet 26. november 2003 Da foreslår jeg at Cuba ordner opp! Ifølge dere har de et bedre utbygd helsevesen og bør demed kunne gi bedre opplæring til u-land enn USA. Dersom man ikke, som meg, ser på Cuba som et u-land? Lenke til kommentar
Sakris Skrevet 26. november 2003 Del Skrevet 26. november 2003 (endret) bah Endret 26. november 2003 av |Johnsen| Lenke til kommentar
Sakris Skrevet 26. november 2003 Del Skrevet 26. november 2003 Da foreslår jeg at Cuba ordner opp! Ifølge dere har de et bedre utbygd helsevesen og bør demed kunne gi bedre opplæring til u-land enn USA. Dersom man ikke, som meg, ser på Cuba som et u-land? OMFG! Det at de har et bedre utbygd helsevesen har da ingenting med saken å gjøre. Det er snakk om den økonomiske maktposisjonen til USA som gjør at de faktisk har midler til å delta i noe sånt! LOL, kanskje jeg skal trekke tilbake den forrige posten min? Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 26. november 2003 Del Skrevet 26. november 2003 Da foreslår jeg at Cuba ordner opp! Ifølge dere har de et bedre utbygd helsevesen og bør demed kunne gi bedre opplæring til u-land enn USA. Dersom man ikke, som meg, ser på Cuba som et u-land? Tja, hvorfor ikke? Det fineste hadde jo vært om man samarbeidet da. Cuba gir forsåvidt medisinsk opplæring til mange latinamerikanske land. Lenke til kommentar
Elyas Machera Skrevet 26. november 2003 Del Skrevet 26. november 2003 Jeg synes Cuba klarer seg bra siden de er boikottet av USA, og er ikke de andre karibiske landene fattige? Lenke til kommentar
OuO Skrevet 26. november 2003 Del Skrevet 26. november 2003 Da foreslår jeg at Cuba ordner opp! Ifølge dere har de et bedre utbygd helsevesen og bør demed kunne gi bedre opplæring til u-land enn USA. Dersom man ikke, som meg, ser på Cuba som et u-land? Visste du at Cuba er det landet i verden med flest leger i Afrika? Derfor vil jeg da si at de gjør sin del. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 26. november 2003 Del Skrevet 26. november 2003 OuO: Ligger Cuba i Afrika? Lenke til kommentar
Elyas Machera Skrevet 26. november 2003 Del Skrevet 26. november 2003 (endret) Morsomt Joachim. Edit: stavefeil! Endret 26. november 2003 av Elyas Machera Lenke til kommentar
OuO Skrevet 26. november 2003 Del Skrevet 26. november 2003 (endret) Var ikke det jeg mente. De er det landet i verden som har sendt flest leger til afrika for å hjelpe. Ser at det kunne misforståes. Endret 26. november 2003 av OuO Lenke til kommentar
adawen Skrevet 26. november 2003 Del Skrevet 26. november 2003 Jokke var vel den eneste som "misforsto" deg, OuO... Lenke til kommentar
kamus Skrevet 26. november 2003 Del Skrevet 26. november 2003 Sitter her og summerer opp hva forskjellige mener om det ene og det andre. Det er sinnykt mye negativitet her ovenfor USA og kapitalistene. Det er helt greit for meg med de meningene der. Det jeg gjerne skulle ha visst er om de som støtter kommunistene her, tenker over hvor mye f"#¤skap Kommunistene har stelt til gjennom tidene. Ett mere korrupt og råttent samfunn skal man lete lenger etter. Hvem er dere som skjeller ut USA for det ene eller det andre, kan dere selv historien deres eller er det lettere og bare feie den under teppet? Teorien om Kommunismen og også om Kapitalismen er bra, men den funker ikke i praksis, gjør den vel?? Men det er vel kanskje lettere å skjelle ut USA særskilt, og glemme det kommunismen selv har stelt i stand....... Bare en tanke......... Lenke til kommentar
Elyas Machera Skrevet 26. november 2003 Del Skrevet 26. november 2003 Hvilke kommunister? I hvilke land har kommunismen egentlig blitt brukt? Lenke til kommentar
Sakris Skrevet 26. november 2003 Del Skrevet 26. november 2003 Hva er det med alle dere som tror at vi som hater USA er kommunister? Nei jeg er ikke kommunist... Men dette er noe jeg ser flere sier og sier... "Ja du hater USA du? Ja da er du sikkert kommunist" Tåpelige kommentarer Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 26. november 2003 Del Skrevet 26. november 2003 Det er sikkert pga The black book of communism som ble gitt ut for ett par tre år siden, Johnsen Dog, mesteparten av de liv som fascistkommunismen har tatt er liv som gikk tapt under hungersnød og krig. f.eks. strøyk det med 30 millioner under hungersnøden i Kina, 24 millioner strøyk med i Sovjet under kampene mot Nazi Tyskland. Er det ikke 100 millioner the black book snakker om? vi er nå allerede oppe i ca 50 millioner. Og hvor mange gikk med under pol pot styret i kambodja, for ikke å snakke om hvor mange USA drepte der, og Hvor mange døde i Vietnam? osv. NK? Nå skal det sies at jeg ikke på noen måte støtter fascistkommunismen, men jeg er da edruelig nok til å klare å se at det ikke er mye marxisme som rådet i disse landene og at store deler av disse 100 millionene døde fordi fascistkommunismen var veldig sentralisert og overlegen folket og dermed ikke plukket opp informasjon om at jordbruksreformen gikk til ******, eller at en hungersnød var på vei, eller at avlingene brant ned osv. Lenke til kommentar
kamus Skrevet 26. november 2003 Del Skrevet 26. november 2003 Hva er det med alle dere som tror at vi som hater USA er kommunister? Nei jeg er ikke kommunist... Men dette er noe jeg ser flere sier og sier... "Ja du hater USA du? Ja da er du sikkert kommunist" Tåpelige kommentarer Jeg sa ikke en spess person gjorde jeg vel, men jeg sa DE SOM. Sjekk denne tråden, http://forum.windows.no/index.php?showtopic=173865 Hva er RV og NKP + til dels en liten del av SV's sin tankegang bygd på? Hvilke land som kommunismen har blitt brukt, tja si det. Kan det være stort sett de fleste land i Øst Europa............. Innlegget var ikke for å henge ut de som støtter kommunisme eller ANDRE meninger, poenget mitt er at det begynner å nærme seg mote å legge skylda på alt som er galt på USA. Kanskje vi også snart må begynne å feie for våre egen dør, ikke bare klage på andre...... Lenke til kommentar
Elyas Machera Skrevet 26. november 2003 Del Skrevet 26. november 2003 Hva gjør vi kommunister galt nå for tida da? På langt nær så mye som USA. Lenke til kommentar
Sakris Skrevet 26. november 2003 Del Skrevet 26. november 2003 vi gjør ikke noe galt for tiden, men enkelte påstår at kommunister gjorde mye galt før i tiden, mens de samtidig sier at vi ikke skal klandre USA for de feilene de begikk før i tiden. Ironic, isn't it? Lenke til kommentar
kamus Skrevet 26. november 2003 Del Skrevet 26. november 2003 Har ikke sagt at USA ikke kan klandres for feil som de har gjort eller gjør. Men slik som det høres ut i dag, så er det jo USA som får skylda for mer eller mindre alt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå